• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • lamouri
    fluu skrev 2013-05-09 22:26:19 följande:
    Jag hade massa olika smärtor förra gången och blev jätterädd varje gång. Men jämför jag det med mf:et jag fick tidigare så är det ingenting. Det är inte så konstigt att det känns lite när livmodern växer.
    Ja jag har också haft ett MF för flera år sen och av det jag minns kändes det ungefär som att få en kniv i magen, eller som jag tänker mig att det känns och sen störtblödning nästan direkt. Jag går runt och vågar liksom inte vara 100% glad nu när man är så färsk med lilla pricken där inne. 
  • lamouri
    BF-lista 
    1/1 - FruGul, 26 år, första barnet 
    1/1 - Lua, 25 år, första barnet 
    2/1 - MizzMyzig83, 29 år, första barnet 
    2/1 - heartems, andra barnet 
    2/1 - Jossehaugen, 20 år, första barnet
    3/1 - Naniismamma, 21 år , tredje barnet 
    3/1 - Smurfsyster88, första barnet 
    4/1 - Moto, 33 år, andra barnet 
    4/1 - Elvinsmamma, 24 år, andra barnet  
    4/1 - Chaplin89, 36 år, andra barnet 
    4/1 - LinaThulin, 27 år, tredje barnet 
    4/1 - fluu,20 år,andra barnet 
    4/1 - debbie85, 28 år, första barnet  
    4/1 - vilja89, 24 år, första barnet 
    5/1 - Jennsan85, 28 år ,första barnet 
    6/1 - Mymemlan, 22 (23 maj, 2013) och väntar andra barnet. 
    6/1 - Trollbarnet, 23, första barnet 
    6/1 - annadenise, 30 år, första barnet  
    7/1 - popcornplaya, 28, tredje barnet 
    7/1 - sunnydays, 25 år, första barnet 
    7/1 - londonsvenska, 32 år, andra barnet 
    8/1 - Martini92, 21 år, första barnet
    8/1 - lamouri, 26 år, första barnet
    10/1 - ofeigur, 33 år tredje barnet 
    10/1 - winterlong, 29 år, andra barnet  
    11/1 - Nesseo, 27 år , Första barnet   
    11/1 - Doffan, 29år, Första barnet 
    12/1 - sagalo, 25 år, andra barnet 
    12/1 - Mariafii, 1985, 27 år första barnet 
    14/1 - Susanne 1975, 38 år, andra barnet

15/1 - 30maj, 22år, andra barnet 
    17/1  - Sassa11, 31 år, andra barnet

Lagt till mig här då :)  
  • fluu
    lamouri skrev 2013-05-09 22:30:56 följande:
    Ja jag har också haft ett MF för flera år sen och av det jag minns kändes det ungefär som att få en kniv i magen, eller som jag tänker mig att det känns och sen störtblödning nästan direkt. Jag går runt och vågar liksom inte vara 100% glad nu när man är så färsk med lilla pricken där inne. 
    Förstår precis hur du känner. Hela graviditeten med dottern gick jag i fullständig panik. Ångrar det lite nu,njöt aldrig av att vara gravid.
    Den här gången är jag mindre orolig mest för att jag bestämt mig för att inte låta oron ta över för mycket. Njöt inte av förra graviditeten så det ska jag göra denna gång :)
    Sen har jag väl inte lika mycket tid att oroa mig nu heller med en vild ettåring.
    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Leos mamma

Jag hoppar gärna in här. Plussade idag och har beräknad bf 14/1. Har en son sedan tidigare född januari -11.

• lamouri

Jag vill bara dela med mig av en lite sjuk sak som hände mig den 17de april.. 

Jag såg en spermie befrukta mitt ägg i sömnen. Det låter så jävla sjukt och hokuspokus men det är helt sant.
    När jag vaknade på morgonen sa jag till min man "jag tror fan jag blev befruktad i natt" haha.

Kan ju ha att göra med att jag har tänkt mycket på det också men väldigt fantastiskt att jag drömde det runt ägglossning (18de).

Kroppen  vet ju men inte hjärnan så det kanske var mitt undermedvetna, vad vet jag.

<3 <3 <3 <3 <3 

• lamouri
    fluu skrev 2013-05-09 22:35:04 följande:
    Förstår precis hur du känner. Hela graviditeten med dottern gick jag i fullständig panik. Ångrar det lite nu,njöt aldrig av att vara gravid.
    Den här gången är jag mindre orolig mest för att jag bestämt mig för att inte låta oron ta över för mycket. Njöt inte av förra graviditeten så det ska jag göra denna gång :)
    Sen har jag väl inte lika mycket tid att oroa mig nu heller med en vild ettåring.
    Ja jag ska faktiskt försöka att inte oroa mig vilket är lättare sagt än gjort. 
    De flesta av mina nära vänner har barn så jag får fråga dom om råd för dom lugnar mig jättemycket.

När har du BF? Har du några andra symtom? 
  • fluu
    lamouri skrev 2013-05-09 22:41:00 följande:
    Ja jag ska faktiskt försöka att inte oroa mig vilket är lättare sagt än gjort. 
    De flesta av mina nära vänner har barn så jag får fråga dom om råd för dom lugnar mig jättemycket.

När har du BF? Har du några andra symtom? 
    4/1,men det lär ändras sen. Min cykel har varit helknäpp sen dottern föddes. Dessutom skyddade vi oss så har ingen aning när barnet blev till.

Jag mår illa varannan dag:P Varannan dag är jag orolig för att jag inte mår illa och varannan dag förbannar jag att jag ville vara illamående. Sen är jag lite tröttare än vanligt,hormonmonster (mer än vanligt då...) och sen har jag börjat drömma väldigt intensivt precis som förra gången.
    Mår även illa av vissa lukter. Sambon har fått byta tandkräm bland annat :P
  • fluu
    Aadomeniqe skrev 2013-05-09 22:46:10 följande:
    Jag plussade idag :) känns overkligt som tusan !
    Grattis! Lägg gärna till dig i BF-listan.
  • lamouri
    fluu skrev 2013-05-09 22:43:39 följande:
    4/1,men det lär ändras sen. Min cykel har varit helknäpp sen dottern föddes. Dessutom skyddade vi oss så har ingen aning när barnet blev till.

Jag mår illa varannan dag:P Varannan dag är jag orolig för att jag inte mår illa och varannan dag förbannar jag att jag ville vara illamående. Sen är jag lite tröttare än vanligt,hormonmonster (mer än vanligt då...) och sen har jag börjat drömma väldigt intensivt precis som förra gången.
    Mår även illa av vissa lukter. Sambon har fått byta tandkräm bland annat :P
    Vad fantastiskt att du ble gravid trots skydd, då är det verkligen en gåva. 

Haha, jag mår faktiskt inte illa ÄN. Dock åksjuk som fan och då blir jag yr och illamående.
    Ja drömmer gör jag också mer än vanligt. Och grinar åt det mesta, idag grinade jag bla över mina ögonbryn och att jag inte hittade någon kofta att ha på mig som dög haha. Stackars min man, han såg ut som ett frågetecken hela dagen haha..  
Svar på tråden BF januari 2014