• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • eriksson i dalsland
    BF-lista 
    1/1 - FruGul, 26 år, första barnet 
    1/1 - Lua, 25 år, första barnet 
    2/1 - MizzMyzig83, 29 år, första barnet 
    2/1 - heartems, andra barnet 
    2/1 - Jossehaugen, 20 år, första barnet 
    3/1 - Smurfsyster88, första barnet 
    3/1 - Naniismamma, 21 år, tredje barnet
    4/1 - Moto, 33 år, andra barnet 
    4/1 - Elvinsmamma, 24 år, andra barnet  
    4/1 - Chaplin89, 36 år, andra barnet 
    4/1 - LinaThulin, 27 år, tredje barnet 
    4/1 - fluu,20 år,andra barnet 
    4/1 - debbie85, 28 år, första barnet  
    4/1 - vilja89, 24 år, första barnet 
    5/1 - Jennsan85, 28 år ,första barnet 
    6/1 - Mymemlan, 22 (23 maj, 2013) och väntar andra barnet. 
    6/1 - Trollbarnet, 23, första barnet 
    6/1 - annadenise, 30 år, första barnet
    6/1 - bananiss, 22 år, andra barnet  
    7/1 - popcornplaya, 28, tredje barnet 
    7/1 - sunnydays, 25 år, första barnet 
    7/1 - londonsvenska, 32 år, andra barnet 
    8/1 - Martini92, 21 år, första barnet
    8/1 - lamouri, 26 år, första barnet 
    9/1 - Aadomeniqe , 26 år, andra barnet
    10/1 - ofeigur, 33 år tredje barnet 
    10/1 - winterlong, 29 år, andra barnet
    10/1- eriksson i dalsland, 32 år, andra barnet 
    11/1 - Nesseo, 27 år , Första barnet   
    11/1 - Doffan, 29år, Första barnet 
    12/1 - sagalo, 25 år, andra barnet 
    12/1 - Mariafii, 1985, 27 år första barnet 
    14/1 - Susanne 1975, 38 år, andra barnet
    14/1 - Liam05Milton08, 27 år, fjärde barnet 
    14/1 - Oh baby
    14/1 - Leosmamma, andra barnet
    15/1 - 30maj, 22år, andra barnet 
    17/1  - Sassa11, 31 år, andra barnet
  • mariafii
    eriksson i dalsland skrev 2013-05-10 08:13:36 följande:
    Nu har jag plussat också. Beräknad den 10/1-2014. Känns underbart har försökt ett tag. Fick ett missfall för 1 år sedan men nu ska den stanna kvar har jag bestämt. Har en son som fyller 5 år i sommar.

Grattis :)
  • Lilla Ladyn

Hej tjejer. Jag plussade igår. Känns helt ofattbart. Det var nog första äl sedan jag slutade med piller vid nyår. Tog rosentot och vips så kom ägglossningen iigång och plussset likaså. :) jag är nu i början av v 5 tror jag. BF 15 januari?! Är gärna med här och följs åt :)

• heartems

Börjar oroa mig för MA.. Känner seriöst ingenting :( Mådde lite illa i onsdags men det tror jag lika gärna kan vara för att jag hade sån migrän :\

• vilja89
    Elvinsmamma skrev 2013-05-08 19:49:05 följande:
    Jag har berättat för dom närmsta och på min avdelning på jobbet mest så dom vet varför jag mår som jag mår.. jobbar också på fsk :) jag har tagit 6 st test sen jag fick ett plus och jag skulle kunna ta ett varje dag! så förstår hur du känner!
    Törstig är jag hela tiden med! idag har jag nog druckit 3-4 liter minst!! haha sen är jag väldigt förkyld också så detr har nog lite med det att göra också!
    har du något barn sen innan?
    Glad 
    Ja, jag har funderat också på att berätta på min avdelning. Men jag tror jag väntar med det till Torsdag också efter barnmorskan. 
    Ja, förut kunde gå ett par dagar utan att jag drack vatten (inget bra!) och nu dricker jag MINST 1 ggr i timmen. 
    Jag har också börjat bli lite småförkyld. Annars är jag bara galet trött och mina bröst värker väldigt mycket, så att det stör när jag ska sova.
    Ska träffa två av mina bästa vänner idag, vet inte hur jag ska kunna hålla mig!

Nej, har inga barn. :) Ditt namn skvallrar att du har det? ;)

• mariafii
    heartems skrev 2013-05-10 09:15:04 följande:
    Börjar oroa mig för MA.. Känner seriöst ingenting :( Mådde lite illa i onsdags men det tror jag lika gärna kan vara för att jag hade sån migrän :\

Så länge du inte har ont så är det nog ingen fara
  • sunnydays

vad många vi börjar bli :) beställde farmor & farfar choklad i måndags men inte hänt något me beställningen än. hoppas den hinner komma innan vi åker till upp till svärisarna på freda. vi ska berätta för de då för sambon åker iväg och jobbar några v runt när vi tänkte berätta först.

• kokobell

hej hej! jag har inte plussat, jag har dubbellinjerat. gravtestet alltså. hur räknar man ut vilken vecka man är i? jag är jetlaggad och grymt illamående och första gången ever gravid och ba AAAAAHHHHH!!!??

• moto

Jag tror jag får återkomma till den här tråden om 8 v eller så....då kanske det har lugnat sig lite med all oro!? Förlåt men snälla nån vad ni oroar er för allt! Jag har full förståelse om man har haft missfall innan eller blivit gravid efter lång tid eller lång tid och sedan med hjälp av ivf, jag förstår att man kan vara orolig! Jag kan ju också tänka tanken tänk om det inte blir något, vi kanske inte får en bebis i jan, eller är bebisen frisk, det är naturligt att man undrar, funderar och även i viss mån oroar sig! Men att gå och önska att man ska bli illamående, det känns inte riktigt hälsosamt! Jag mådde inte illa under min förra graviditet, en del gör inte det men vi hör mest om de som gör det därför blir det en sanning. Njut av att du mår bra istället och uppskatta det! :) Okej jag är beredd på arga kommentarer nu...typ...men är ju också gravid och stör mig på vissa saker! ;)

• Mymemlan

Moto, jag förstår dig och samtidigt alla andra, och även mig själv. Man längtar fruktansvärt efternågot som kanske inte blir, och man blir väldigt ambivalent i sina tankebanor. Man vill nog egentligen inte må illa, men man vill känna ett tecken på att det faktiskt finna nått där. Jag var mer orolig gången jag fick mf än nu, för jag insåg att även om detta barn inte blir nått, så vill vi ändå ha ett och inte kommer sluta, så vi t.ex. Köpt nått får vi användning för det samtidigt som man föreställt sig hur man i januari skulle få åka hem från bb i det gulliga babyskyddet. Vi kan inget göra, men det känns som att när man funderar på mf att det är lättare att få ventilera, samtidigt som man ändå tänker mer på det om man läser det.

Svar på tråden BF januari 2014