• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • Susanne1975
    Oh baby skrev 2013-05-09 21:51:21 följande:
    Och jag sitter här och har beräknad bf kanske 14/1, vet inte riktigt. Vet att jag är jättetidigt gravid, enligt mina beräkningar v 4+1 och oroar mig massor för missfall. Åh att det ska vara så jobbigt att vara orolig. Har spända bröst och trycker på dem helatiden för att kolla att de fortfarande gör ont ;) Spänner kanske över magen (hur vet man, man letar ju symtom...) Väntan och se, ja det är min starka sida... inte.
    Jag har exakt samma BF som du. Jag förstår din oro för missfall. Jag är också orolig men försöker tänka att allt ska gå bra. Jag har ett MA och ett MF bakom mig.

Mina bröst är mindre ömma än vid PMS. Det är intressant hur kroppen fungerar. Tidigare månader när jag haft jätteömma bröst o.s.v. var jag övertygad att jag var gravid...men inte. Den här gången var PMS-symtomen som bortblåsta helt och jag är ju gravid.  
  • Susanne1975
    lamouri skrev 2013-05-09 22:03:23 följande:
    Hur tycker du det känns? 
    En diffus känsla...inte direkt ont heller. Det känns en del i ryggslutet ibland. Det har känts som om det nästan kittlar livmodern ibland. Ibland drar det liksom i magen. Lite svårt att beskriva. 

Hur känns det för dig.  
    BF 14/1 2014
  • Oh baby

Ja, ungefär alla andra månader har jag trott att jag varit gravid. Den här gången kom inte mensen (den brukar vara sen) och vi skulle börja på pergo. Så jag tog ett test (som jag hade köpt till förra månaden då jag verkligen trodde att jag var gravid, men när jag kom till toan hade mensen kommit då) för att få psyket att förstå att jag inte är gravid och att mensen ska komma. Då är jag gravid. Kan dock tillägga att mannen min trodde jag var gravid ;)

• Susanne1975
    Oh baby skrev 2013-05-09 22:09:16 följande:
    Ja, ungefär alla andra månader har jag trott att jag varit gravid. Den här gången kom inte mensen (den brukar vara sen) och vi skulle börja på pergo. Så jag tog ett test (som jag hade köpt till förra månaden då jag verkligen trodde att jag var gravid, men när jag kom till toan hade mensen kommit då) för att få psyket att förstå att jag inte är gravid och att mensen ska komma. Då är jag gravid. Kan dock tillägga att mannen min trodde jag var gravid ;)
    Det kan nog vara lite svårt att ta in i början att man faktiskt är gravid. Jag testade i morse fastän jag redan plussat med digital (som ju skriver gravid svart på vitt med bokstäver). Jag ville se att veckoantalet ökar. 

Försök njuta av att du är gravid Glad 
  • fluu
    lamouri skrev 2013-05-09 21:48:26 följande:
    Tack så mycket för svaret men ska inte växtvärk kännas som mensvärk typ? 
    Jag tycker att värken ändras till och från. Precis dagarna runt BIM kändes det som en jäkla mensvärk(trodde att mensen var på g). Nu känns det mer som att det drar i livmodern och ibland som svag mensvärk.
    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • lamouri
    Susanne1975 skrev 2013-05-09 22:08:47 följande:
    En diffus känsla...inte direkt ont heller. Det känns en del i ryggslutet ibland. Det har känts som om det nästan kittlar livmodern ibland. Ibland drar det liksom i magen. Lite svårt att beskriva. 

Hur känns det för dig.  
    Det nästan svider lite, det gör inte ont alls men som du skriver så drar det lite. Konstigt men fantastiskt att alla är olika!
  • Oh baby

När jag panikköpte testet förra månaden köpte jag rfsu-test som låg i tvåpack. Ja du såg ju pluset, du skrev i min tråd:) men iallafall, det var ju ganska svagt då, så jag tog faktiskt det andra testet idag och det var superskönt. Nu är det som skolboksexemplet på hur det ska se ut. Knallrosa direkt. Samtidigt oroar jag mig för att göra nåt fel. Jag vill gärna fortsätta träna och röra mig som tidigare. Men är rädd att "äggus" (som den heter i magen just nu) ska flytta ut då. Jag är så nojjig att jag får för mig att när jag satt med stolsvärmen på i bilen idag i flera timmar så blir det för varmt så "äggus" flyttar ut ;)

• lamouri
    fluu skrev 2013-05-09 22:17:48 följande:
    Jag tycker att värken ändras till och från. Precis dagarna runt BIM kändes det som en jäkla mensvärk(trodde att mensen var på g). Nu känns det mer som att det drar i livmodern och ibland som svag mensvärk.
    Precis samma här. Jag fick dock mensvärk fyra dagar innan BIM och det brukar jag aldrig få. Brukar få dagen innan eller natten innan. Nu svider det typ.. samtidigt som det molar lite. Men det är inte ihållande utan kommer och går. 
  • fluu
    lamouri skrev 2013-05-09 22:21:39 följande:
    Precis samma här. Jag fick dock mensvärk fyra dagar innan BIM och det brukar jag aldrig få. Brukar få dagen innan eller natten innan. Nu svider det typ.. samtidigt som det molar lite. Men det är inte ihållande utan kommer och går. 
    Jag hade massa olika smärtor förra gången och blev jätterädd varje gång. Men jämför jag det med mf:et jag fick tidigare så är det ingenting. Det är inte så konstigt att det känns lite när livmodern växer.
    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Susanne1975
    Oh baby skrev 2013-05-09 22:20:49 följande:

När jag panikköpte testet förra månaden köpte jag rfsu-test som låg i tvåpack. Ja du såg ju pluset, du skrev i min tråd:) men iallafall, det var ju ganska svagt då, så jag tog faktiskt det andra testet idag och det var superskönt. Nu är det som skolboksexemplet på hur det ska se ut. Knallrosa direkt. Samtidigt oroar jag mig för att göra nåt fel. Jag vill gärna fortsätta träna och röra mig som tidigare. Men är rädd att "äggus" (som den heter i magen just nu) ska flytta ut då. Jag är så nojjig att jag får för mig att när jag satt med stolsvärmen på i bilen idag i flera timmar så blir det för varmt så "äggus" flyttar ut ;)

Härligt att det blev ett starkare streck med ditt andra test. Jag förstår som sagt din oro för missfall och jag känner en del oro själv. Jag har dock svårt att tro att det är vanligt att kvinnor framkallar sina missfall själva om de inte missköter sig genom att dricka mängder av alkohol, tar mediciner som inte gravida får ta etcetera. Din oro är verklig och finns där men försök tänka positivt. Träning är inte farligt för gravida men man bör nog lyssna på kroppens signaler. Själv fortsätter jag träna så länge det känns bra, undviker alkohol, har minskat på kaffe, äter bra, tar extra tillskott med folsyra och järn. Resten är nog upp till "ödet" om man tror på det. Glad
Svar på tråden BF januari 2014