• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • Susanne1975

Jag vill absolut veta kön. Är för nyfiken för att vänta. När jag fick min son för drygt 16 år sedan fick man inte veta kön. nu när jag har chansen vill jag. 

• fluu

Vi ska inte kolla. Kollade inte med dottern heller. Var mysigt att gå runt och gissa hela graviditeten och sen få en överraskning på förlossningen.

Tyckte att det var så kul när alla gamla tanter skulle kommentera om att " du har pojkmage,jag lovar det blir en pojk".
    Blev det ju inte:P

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • sagalo

Förra graviditeten vill jag veta, men bm sa att hon inte kunde se vad det var. Min moster som är bm sa dock efteråt att det med stor sannolikhet är en flicka om man inte ser, och det stämde ju :) Denna gång kommer jag också vilja veta! Är alldeles för nyfiken för att hålla mig :)

• Ofeigur
    BF-lista
    1/1 - FruGul, 26 år, första barnet 
    1/1 - Lua, 25 år, första barnet
    2/1 - MizzMyzig83, 29 år, första barnet
    2/1 - heartems, andra barnet
    2/1 - Jossehaugen, 20 år, första barnet
    3/1 - Smurfsyster88, första barnet
    4/1 - Moto, 33 år, andra barnet
    4/1 - Elvinsmamma, 24 år, andra barnet 
    4/1 - Chaplin89, 36 år, andra barnet 
    4/1 - LinaThulin, 27 år, tredje barnet
    4/1-  fluu,20 år,andra barnet
    4/1 - debbie85, 28 år, första barnet 
    4/1 - vilja89, 24 år, första barnet
    5/1 - Jennsan85, 28 år ,första barnet
    6/1 - Mymemlan, 22 (23 maj, 2013) och väntar andra barnet.
    6/1 - Trollbarnet, 23, första barnet
    6/1 - annadenise, 30 år, första barnet 
    7/1 - popcornplaya, 28, tredje barnet 
    7/1 - sunnydays, 25 år, första barnet 
    10/1- ofeigur, 33 år tredje barnet
    10/1 - winterlong, 29 år, andra barnet 
    11/1- Nesseo, 27 år , Första barnet  
    11/1- Doffan, 29år, Första barnet
    12/1 - sagalo, 25 år, andra barnet 
    12/1-Mariafii, 1985, 27 år första barnet 
    14/1 - Susanne 1975, 38 år, andra barnet

Vi ska ta reda på kön. Det gjorde vi med dottern också men inte med sonen. Om det blir en pojke ska han heta Walter. Det bestämde vi redan när dottern var på väg. Men då kom det en liten Indra som blir 2 år i Juli istället=) Har en som sen ett tidigare förhållande som heter Oliver och blir 10år i dec.
  • SaraKarla

Hej alla! Är inte så aktiv i tråden men kikar inom ibland
    Vi ska kolla kön, det gjorde vi med ettan också. Annars mår jag bra. Ömmare bröst och kissnödig på natten/tidig morgon. Vul på tisdag!

• mariafii
    sagalo skrev 2013-05-08 22:11:59 följande:
    Oj, det låter verkligen olika överallt! Vad jag förstått så ligger embryot i gulesäcken där den får näring första veckorna, för att först senare få näring från moderkakan.

Det var så typiskt, jag hade kommit på en bra ursäkt till att tacka nej, men när jag kom dit och slog mig ner så fick jag ett glas vin i handen bara sådär! Blev helt ställd, väste fram ett tack och stirrade på sambon med panik i blicken förmodligen :p efter ett tag gick jag iaf till badrummet och "tvättade händerna" medan jag hällde ut det mesta.. sen "glömde jag bort" glaset i något fönster :p när det var dags för middag sa sambon högt "visst skulle du träna sen? ska du ha cola eller vatten isf?" och jag ba "eh jaa, hade tänkt det" :D haha, så himla fångt alltså.

När vi kom hem beslutade vi oss iaf för att berätta för våra föräldrar till helgen. Ska nämligen vara i stugan då, och svärmor mfl kommer också vara där.. känner att jag inte orkar låtsats en hel helg! SÅ, blir att berätta lite tidigare än vi tänkt, men men :) Berättade därför för dottern redan ikväll, som blev överlycklig och inte kunde sluta prata om bebisen när hon skulle nattas! Är förstås extra orolig nu för att det inte ska gå vägen och att vi fattade fel beslut som berättade redan.. men nu är det gjort och ska försöka slå bort alla oroskänslor :)
    Bra jobbat:) Vi berättade för mina föräldrar igår även fast det är lika tidigt som dig och dom blev super glada men vet ju att det är tidigt. Sedan på fredag ska vi äta hos hans föräldrar och dom kommer nog också bjuda på vin men vi tänkte berätta för dom då också. Kunde inte heller hålla mig längre och skulle ändå behöva deras stöd om vi fick missfall. Men jag ska inte tänka på sånt för det ska gå bra :)
    popcornplaya skrev 2013-05-08 22:40:45 följande:
    Har kännt på mig tidigt med båda barnen och det har stämt.

Hur kommer ni andra göra, kolla kön eller inte? Vi gjorde det med andra barnet och kommer göra det nu också :) tycker det är mysigt att veta.
    Vi ska inte kolla. Jag ville det men inte sambon. Men jag "sålde" det för att få berätta tidigt att vi är med barn;)Vi får kompromissa helt enkelt och det är ju första barnet och spelar ju verklgien ingen roll vad det blir

• mariafii
    Jennsan85 skrev 2013-05-08 20:35:59 följande:

Ok. Tack för svaret :). Äter folsyra varje dag. Har jag gjort i några månader nu :). Får kanske solande höga bikini trosor då utomlands som täcker magen lite :). För det är mest magen man kan få pigment fläckar på eller ? Har noll koll . Vill ändå sola lite när vi ska utomlands :).

Som det skrevs tidigare så är det inte bara magen utan hela kroppen som kan få fläckar. Hoppas det ska gå bra för dig :)
    annnaz skrev 2013-05-08 20:28:13 följande:
    Fick antagligen missfall inatt:( vakna av att jag blött igenom och de kom småa klumpar :( Enda som jag tycker är konstigt är att jag blöder mycket mindre än vanlig mens sen (klarar mig med trosskydd)
    Nej va trist :( Hoppas det inte är det som är fallet att den lille lever därinne. Annars få ni kämpa på igen. Kram
  • SaraKarla

Hur tidigt kan man få foglossning med andra barnet? Kan kejsarsnitt med barn nr 1 förvärra foglossning med andra barnet? Jag har så ont i ligamenten från och till, om jag ligger ner och vänder mig fort åt andra hållet gör det jätteont. Gör också ont när jag nyser eller kissar. Någon sa att det lät som foglossning, men jag är ju bara i vecka 6?

• Elvinsmamma
    SaraKarla skrev 2013-05-09 08:23:26 följande:
    Hur tidigt kan man få foglossning med andra barnet? Kan kejsarsnitt med barn nr 1 förvärra foglossning med andra barnet? Jag har så ont i ligamenten från och till, om jag ligger ner och vänder mig fort åt andra hållet gör det jätteont. Gör också ont när jag nyser eller kissar. Någon sa att det lät som foglossning, men jag är ju bara i vecka 6?
    Ur Vårdguiden:
    Om du har haft ett jobb med tunga lyft eller har haft ländryggsbesvär tidigare i livet är risken större. Har du haft ländryggs- eller bäckenbesvär under tidigare graviditeter är risken också stor att du får besvär nästa gång du blir gravid. Upprepade graviditeter ökar också risken. En del kvinnor får ont redan tidigt i graviditeten, men det är vanligast under den senare hälften.

Symtom Bäckenet

När bäckenlederna mjukas upp blir bäckenet mer rörligt och ostadigt. Ofta får du värk i korsryggen, ner i skinkorna eller framtill från blygdbenet mot ljumskarna.

Andra symtom kan vara att du:

har svårt att gå fort inte klarar av att ta långa kliv får ont av att gå i trappor har svårt att vända dig i sängen eller ligga på rygg har svårt att ställa dig upp från sittande och problem när du sätter dig ner.
Svar på tråden BF januari 2014