• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • Susanne1975
    kokobell skrev 2013-05-10 09:46:28 följande:
    hej hej! jag har inte plussat, jag har dubbellinjerat. gravtestet alltså. hur räknar man ut vilken vecka man är i? jag är jetlaggad och grymt illamående och första gången ever gravid och ba AAAAAHHHHH!!!??
    Grattis till graviditeten. Man brukar räkna senaste mensens första dag som dag 1 i graviditeten och sen räknar du veckor framåt utefter det. När då gått hela veckor, t.ex. 4 hela veckor är du i v.5 (alltså på väg till 5 hela veckor eller 5+0). 
  • Susanne1975
    moto skrev 2013-05-10 09:47:28 följande:
    Jag tror jag får återkomma till den här tråden om 8 v eller så....då kanske det har lugnat sig lite med all oro!? Förlåt men snälla nån vad ni oroar er för allt! Jag har full förståelse om man har haft missfall innan eller blivit gravid efter lång tid eller lång tid och sedan med hjälp av ivf, jag förstår att man kan vara orolig! Jag kan ju också tänka tanken tänk om det inte blir något, vi kanske inte får en bebis i jan, eller är bebisen frisk, det är naturligt att man undrar, funderar och även i viss mån oroar sig! Men att gå och önska att man ska bli illamående, det känns inte riktigt hälsosamt! Jag mådde inte illa under min förra graviditet, en del gör inte det men vi hör mest om de som gör det därför blir det en sanning. Njut av att du mår bra istället och uppskatta det! :) Okej jag är beredd på arga kommentarer nu...typ...men är ju också gravid och stör mig på vissa saker! ;)
    Jag lämnar ingen arg kommentar men en reflektion på det du skriver. Jag förstår att andras oro påverkar men vi är nog alla olika där. Jag försöker tänka som du att jag ska njuta över att må bra. Jag längtar inte efter att må illa men jag vill gärna känna mig gravid. Det känns ju lite diffust och overkligt så här i början...i alla fall för mig. Jag är 38 år och fick mitt första barn när jag var 22 år. Då hade jag inte en tanke på missfall. Nu har jag kämpat jättelänge för att bli gravid och har ett MA och MF bakom mig. Jag är 38 år och har inte jättelång tid på mig att få barn (om nu inte denna graviditet går vägen). Jag försöker tänka att det ska gå bra denna gång men oron är ofrånkomlig. Det viktigaste är nog att inte oron tar över i alla fall. 

Jag har full respekt för dina tankar och åsikter...vi är ju som sagt alla olika.  
    BF 14/1 2014
  • Susanne1975

Nu har jag fått tid för inskrivning i mitten på juni men tiden kommer med högsta sannolikhet att flyttas fram. Detta då de ska ta blodprover inför KUB och jag behöver vara i vecka 10. Jag blev sur över att barnmorskan inte kunde ge mig en senare tid på en gång. Jag försökte förklara att det inte funkar att räkna från senaste mensens första dag på mig då jag fick ÄL betydligt senare än jag räknat med. De räknar alltså BF 4/1 och jag 14/1. Det kändes väldigt "fyrkantigt" att hon inte kunde lyssna på vad jag sa. Beskedet var att jag får återkomma efter VUL i början på juni så ändrar vi datumet. Hade det inte varit lättare att ge mig en senare tid på en gång. Suck!

Ursäkta gnället! Förvånad Flört 

• Elvinsmamma
    vilja89 skrev 2013-05-10 09:18:13 följande:
    Ja, jag har funderat också på att berätta på min avdelning. Men jag tror jag väntar med det till Torsdag också efter barnmorskan.  Ja, förut kunde gå ett par dagar utan att jag drack vatten (inget bra!) och nu dricker jag MINST 1 ggr i timmen.  Jag har också börjat bli lite småförkyld. Annars är jag bara galet trött och mina bröst värker väldigt mycket, så att det stör när jag ska sova. Ska träffa två av mina bästa vänner idag, vet inte hur jag ska kunna hålla mig! Nej, har inga barn. :) Ditt namn skvallrar att du har det? ;)  

Jajamen har en son som blir 3 i september :) så det ska bli jätte roligt med en liten igen :) Vart bor du någonstans?
  • vårblomma

Jag hänger på här! Vad roligt att de är så många!
    Jag väntar mitt 3 barn, har två fina killar 6 år och 4 år sedan tidigare.
    Är så nojjig att jag ska göra ett VUL om 3,5 vecka... kommer va i v 9 då... någon som vet hur "Mycket" man ser då? armar och ben?

BF-lista 
    1/1 - FruGul, 26 år, första barnet 
    1/1 - Lua, 25 år, första barnet 
    2/1 - MizzMyzig83, 29 år, första barnet 
    2/1 - heartems, andra barnet 
    2/1 - Jossehaugen, 20 år, första barnet 
    3/1 - Smurfsyster88, första barnet 
    3/1 - Naniismamma, 21 år, tredje barnet
    4/1 - Moto, 33 år, andra barnet 
    4/1 - Elvinsmamma, 24 år, andra barnet  
    4/1 - Chaplin89, 36 år, andra barnet 
    4/1 - LinaThulin, 27 år, tredje barnet 
    4/1 - fluu,20 år,andra barnet 
    4/1 - debbie85, 28 år, första barnet  
    4/1 - vilja89, 24 år, första barnet 
    5/1 - Jennsan85, 28 år ,första barnet 
    6/1 - Mymemlan, 22 (23 maj, 2013) och väntar andra barnet. 
    6/1 - Trollbarnet, 23, första barnet 
    6/1 - annadenise, 30 år, första barnet
    6/1 - bananiss, 22 år, andra barnet  
    7/1 - popcornplaya, 28, tredje barnet 
    7/1 - sunnydays, 25 år, första barnet 
    7/1 - londonsvenska, 32 år, andra barnet 
    8/1 - Martini92, 21 år, första barnet
    8/1 - lamouri, 26 år, första barnet 
    9/1 - Aadomeniqe , 26 år, andra barnet
    9/1 - Vårblomma, 28 år, tredje barnet
    10/1 - ofeigur, 33 år tredje barnet 
    10/1 - winterlong, 29 år, andra barnet
    10/1- eriksson i dalsland, 32 år, andra barnet 
    11/1 - Nesseo, 27 år , Första barnet   
    11/1 - Doffan, 29år, Första barnet 
    12/1 - sagalo, 25 år, andra barnet 
    12/1 - Mariafii, 1985, 27 år första barnet 
    14/1 - Susanne 1975, 38 år, andra barnet
    14/1 - Liam05Milton08, 27 år, fjärde barnet 
    14/1 - Oh baby
    14/1 - Leosmamma, andra barnet
    15/1 - 30maj, 22år, andra barnet 
    17/1  - Sassa11, 31 år, andra barnet
  • heartems

Folk kommer vara oroliga, även jag. Det är ju ändå våra barn vi pratar om och längtar efter. Om man känner att man inte orkar läsa om andras oro så får man nog tyvärr lämna. Jag respekterar att du känner så som du gör men tyvärr fungerar vi inte alla så. Speciellt inte dom ( flesta ) som fått MF eller MA.

• sunnydays
    Susanne1975 skrev 2013-05-10 10:27:25 följande:
    Nu har jag fått tid för inskrivning i mitten på juni men tiden kommer med högsta sannolikhet att flyttas fram. Detta då de ska ta blodprover inför KUB och jag behöver vara i vecka 10. Jag blev sur över att barnmorskan inte kunde ge mig en senare tid på en gång. Jag försökte förklara att det inte funkar att räkna från senaste mensens första dag på mig då jag fick ÄL betydligt senare än jag räknat med. De räknar alltså BF 4/1 och jag 14/1. Det kändes väldigt "fyrkantigt" att hon inte kunde lyssna på vad jag sa. Beskedet var att jag får återkomma efter VUL i början på juni så ändrar vi datumet. Hade det inte varit lättare att ge mig en senare tid på en gång. Suck! Ursäkta gnället!   

alla behöver vi gnälla ibland :) trist att hon inte lyssna när det endå är frivilligt allt det där. men va roligt att göra vul i början och se den lilla :)
  • heartems

Det jag menade med mitt inlägg är att jag hoppas detta blir en grupp där vi alla kan skriva vad vi känner, oavsett vad. Där vi kan stötta och försöka hjälpa.

Jag är med i en grupp för decemberbarn födda 2011. Underbar grupp! Hoppas denna kan bli lika bra!

• Susanne1975
    heartems skrev 2013-05-10 11:07:46 följande:
    Det jag menade med mitt inlägg är att jag hoppas detta blir en grupp där vi alla kan skriva vad vi känner, oavsett vad. Där vi kan stötta och försöka hjälpa.

Jag är med i en grupp för decemberbarn födda 2011. Underbar grupp! Hoppas denna kan bli lika bra!
    Jag hänger med på vad du menar och jag hoppas också att detta blir en grupp där det finns acceptans och respekt för olikheter där vi får "vädra" våra tankar och känslor. Det känns så  härligt att dela lyckan över att vara gravid med andra...men även oro och andra känslor och funderingar. Solig 
Svar på tråden BF januari 2014