Vad får era katter för torrfoder?
Vad får era katter för torrfoder och vad ser ni för fördelar med fodret ni ger? Varför köper ni fodret ni gör? Är det för att det är bäst/billigt/miljövänligt/bekvämt att handla eller något helt annat?
Vad får era katter för torrfoder och vad ser ni för fördelar med fodret ni ger? Varför köper ni fodret ni gör? Är det för att det är bäst/billigt/miljövänligt/bekvämt att handla eller något helt annat?
James Wellbeloved från djuraffären (på nätet).
wellbeloved.se/aterforsaljare/ Jag vet att jag har köpt det på Arken Zoo. Mina katter mår mycket bra av det och det räcker länge.
Porta 21 sensible. :)
Royalkanin för inomhus katter.
RoyalKanin Main Coon
Royal Canin hairballcontrol. Alternativt RC Babaycat samt RC kitten när vi har dräktig katt eller kattugar. Anledningen till att vi ger RC är att de mår bäst av den och att hårbollarna minskar. Utöver torrfodret får våra katter blötmat samt en hel del rått kött.
Mjau - för att det är det bästa av de billiga märkena! Önskar att jag haft råd med lite "finare" mat till katterna just nu, men för tillfället är det lite ont om slantar! Har två blandraskatter, 10 och 6 år, har aldrig varit sjuka!
Först köpte vi whiskas torrfoder, men jag fick höra att det tydligen är alldeles för mycket salt i det. Så nu kör vi på Mjau istället.
Barf:ar min Maine Coon.. :)
Med tanke på att både spannmål och fisk är allergiframkallande så anser jag att det inte bör finnas med över huvudtaget. Alla dyra, "bra" kattfoder innehåller oftast 50%+ spannmål, vilket är lite som att kasta pengarna i sjön..