Vad får era katter för torrfoder?
Vad får era katter för torrfoder och vad ser ni för fördelar med fodret ni ger? Varför köper ni fodret ni gör? Är det för att det är bäst/billigt/miljövänligt/bekvämt att handla eller något helt annat?
Vad får era katter för torrfoder och vad ser ni för fördelar med fodret ni ger? Varför köper ni fodret ni gör? Är det för att det är bäst/billigt/miljövänligt/bekvämt att handla eller något helt annat?
Tidigare fick båda katterna Royal Canin, vi varierade lite mellan olika "smaker". Nu får båda katterna (innekatter, 11 och 13 år gamla) torrfoder köpt hos veterinären. Hill's w/d för den ena (hon är överviktig och får lätt förstoppning) och den andra Specific pga njurproblem. Jag röstade på det obligatoriska annat eftersom fodren inte säljs i vare sig djur- eller matvaruaffär.
Jag funderar på att läsa på lite mer om foder som inte är torra. Antingen färsk mat eller blötfoder, för att de inte ska bli sämre pga dålig vätskebalans. Men torrfoder är ju så enkelt, och båda katterna tycker om det (mer än blötmat).
Vi ger vår katt Hill's torrfoder och lite blötmat från olika "Ica-märken" typ Whiskas, Sheba och sånt. Riktigt färskt rått kött äter han också en hel del av i form av nyfångade hela möss, men de får han bannemej förse sig med själv.
Våra får Pro Plan sensitiv delicate och kitten.
jag har inte röstat eftersom katten inte längre får torrfoder. förutom det han själv fångar - som sork och möss - lever han på mjau blötfoder och ibland lite rått kaninkött.