• Dang it

Vi som spelar Candy Crush!

Nå, liksom jag brukar göra fastnar jag i dessa energiska trender på Facebook. Jag fastnade i Farmville samt Hidden Chronicles och gud vet vad. Nu har ju då Candy Crush fått sitt grepp om både mig, maken och samtliga vänner. Tänkte vi kanske kunde samlas lite här och snacka lite? Uttala vår frustration över att vara fast på samma bana i evigheter, utbyta erfarenheter? Vad är det längsta du suttit fast på en bana och vilken var det?

Spelar ni från mobilen, datorn, surfplattan? Ja liksom sådana saker!

Själv lägger jag aldrig pengar på såna här spel, men ack vad sugen man är på att i bland köpa till hjälp när man suttit där i flera månader!

Längsta jag satt fast var på bana 65, där satt jag i ca två månader. nu har jag kört fast stenhårt på nr. 97! Jag kör då ändå slut på alla liven på mobilen, går till datorn och kör alla fem liv där, och när de är slut kör jag från iPaden. Kommer ändå ingen vart! Gah!

Elias 080127 Tristan 100122 Kevin 110909 Elijah 130219
  • Svar på tråden Vi som spelar Candy Crush!
  • Pallas

Arga Killen: Det handlar inte om att förföras av ett nytt namn, det handlar av hur hjärnan påverkas av spelens belöningssystem. Inget konstigt med det.

• Trolle40

Det går att ställa fram tiden oxå men det blir fel vid 00.00 då så lättare med månaden

• LunaLunatic
    ArgaKillen skrev 2013-05-04 23:05:26 följande:
    Varför inte uttala vår frustration över att spelen inte längre utvecklas till vad de borde vara i dagens läge? Varför är alla spel kopior av varandra? Varför vågar ingen testa på något nytt?

Jo, för att kapitalisterna, som sitter på pengahögen, vet att det fungerar att göra ett "nytt" spel och sedan komma undan med det genom att sätta en 2:a osv i titeln.

Candy Crush är ju unikt och nytt, säger kanske någon! Nej, det är en efterapning av tidigare spel vi redan har sett i 10 års tid och folk fattar inte bättre än att låta sig förföras av ett nytt namn istället för ett nytt spel!

Fantasin finns där ute men inte viljan ifrån de som kan göra det möjligt!    
    Precis! Det suger ju, jag hade typ likadant spel i mobilen för 10 år sen!
    Don't argue with idiots - they'll drag you down to their level and beat you with experience
  • Angels

Ofta lyckas man bara helt plötsligt med de svåra banorna och man har ingen aning om varför. Vi får kämpa på. ;)

• TaSe

Jag har suttit fast på 135 så jäkla länge så jag avinstallerade appen tillslut. Sjukt frustrerande!

• Whitetrash86

Sitter fast på nivå 65, varit när så många gånger.. vet inte hur länge jag suttit fast men börjar bli så pass länge att jag nu tappar lusten till att försöka.

• Dang it

Usch, ja! Det där med att fastna på en bana kan verkligen suga musten ur en. Nu hade jag tur med den beryktade 65an, men sitter som sagt benhårt fast på 97an. Har "klarat" den men ändå  inte, var så nära som på några tusen poäng.

Elias 080127 Tristan 100122 Kevin 110909 Elijah 130219
  • jEnNiK

Spelar på mobilen och paddan. Sitter fast på bana 107... 65 hade jag problem med, satt säkert fast i nån månad;)) Sen har jag igen aning om hur jag klarade den.. Haha!

• Whitetrash86
    Dang it skrev 2013-05-04 23:44:31 följande:
    Usch, ja! Det där med att fastna på en bana kan verkligen suga musten ur en. Nu hade jag tur med den beryktade 65an, men sitter som sagt benhårt fast på 97an. Har "klarat" den men ändå  inte, var så nära som på några tusen poäng.
    Jo det har jag varit med om, klarat av all gele men saknar några tusen för att gå vidare, men är det bästa jag fått 62 av 65
  • Dang it

Frustrationen när man står där med EN ruta gelé kvar och inget passande drag :P

Svar på tråden Vi som spelar Candy Crush!