• Dang it

Vi som spelar Candy Crush!

Nå, liksom jag brukar göra fastnar jag i dessa energiska trender på Facebook. Jag fastnade i Farmville samt Hidden Chronicles och gud vet vad. Nu har ju då Candy Crush fått sitt grepp om både mig, maken och samtliga vänner. Tänkte vi kanske kunde samlas lite här och snacka lite? Uttala vår frustration över att vara fast på samma bana i evigheter, utbyta erfarenheter? Vad är det längsta du suttit fast på en bana och vilken var det?

Spelar ni från mobilen, datorn, surfplattan? Ja liksom sådana saker!

Själv lägger jag aldrig pengar på såna här spel, men ack vad sugen man är på att i bland köpa till hjälp när man suttit där i flera månader!

Längsta jag satt fast var på bana 65, där satt jag i ca två månader. nu har jag kört fast stenhårt på nr. 97! Jag kör då ändå slut på alla liven på mobilen, går till datorn och kör alla fem liv där, och när de är slut kör jag från iPaden. Kommer ändå ingen vart! Gah!

Elias 080127 Tristan 100122 Kevin 110909 Elijah 130219
  • Svar på tråden Vi som spelar Candy Crush!
  • Kerubmamman
    Angels skrev 2013-05-04 22:53:58 följande:
    När ni kommer till 285 får ni gärna berätta vad jag gör för att klara den. Kommer inte vidare.

Angels skrev 2013-05-04 22:53:58 följande:
    När ni kommer till 285 får ni gärna berätta vad jag gör för att klara den. Kommer inte vidare.

Den har man tidigare varit tvungen lösa på datorn. Jag googlade mig fram till det när jag hade suttit fast nån vecka. Dock ska det vara löst med senaste uppdatering av mobilapparna. Ta först bort all gele i mitten av spelplanen, sen använder du fiskarna för att komma åt de tre nedersta rutorna.
    Keruben lyser av intelligensens prakt - Giovanni Pico della Mirandola
  • Dang it

Vad sjutton. Jag skrev ju innan. Nåja, jag gjorde som någon tipsade och ställde om datumet en månad fram i tiden. Fick fem nya liv och spelade dessa, men när jag ställde tillbaka datumet till dagens datum så blir timern galen. Den står på 44000 minuter någonting. Hur löser man det?

• Trolle40

Jag skrev att man ska ställa tillbaka den rätt innan man spelar :)

• Trolle40

Du löser det med att ställa fram den många månader så den blir normal o sen ställer tillbaka till dagens datum o månad INNAN du spelar

• solskina

Jag är på 313 den går på tid, och jag har inte ens varit i närheten av att lyckats men jag hamnade på denna banan i går. Jag spelar bara på datorn och jag vilar mig när liven är slut ;) 

Spelar ju lite andra spel med i mellan.  

• Jowimo

En tråd för mig ser jag

Hade som många andra problem med 65:an men klara den tillslut. Nu sitter jag fast på 165 som jag gjort x antal dagar. Man ska få 99 blå och det går bara inte för mig kommer ju inte ens ner några blå så jag får chansen.

Men är väl bara försöka så kanske det går tillslut

• Dang it

Haha, jahaja:) Smidigt av mig som vanligt :P

• IsDimma

Själv har jag dom senaste veckorna suttit fast på 285. Men klarade den igår och är nu på 290.
    spelar bara på telefonen.

• Angels
    Kerubmamman skrev 2013-05-05 02:35:00 följande:

Den har man tidigare varit tvungen lösa på datorn. Jag googlade mig fram till det när jag hade suttit fast nån vecka. Dock ska det vara löst med senaste uppdatering av mobilapparna. Ta först bort all gele i mitten av spelplanen, sen använder du fiskarna för att komma åt de tre nedersta rutorna.
    Hur då? De rutorna är det ju en massa "maräng" på, då kommer ju inte fiskarna åt?!
Svar på tråden Vi som spelar Candy Crush!