• Dang it

Vi som spelar Candy Crush!

Nå, liksom jag brukar göra fastnar jag i dessa energiska trender på Facebook. Jag fastnade i Farmville samt Hidden Chronicles och gud vet vad. Nu har ju då Candy Crush fått sitt grepp om både mig, maken och samtliga vänner. Tänkte vi kanske kunde samlas lite här och snacka lite? Uttala vår frustration över att vara fast på samma bana i evigheter, utbyta erfarenheter? Vad är det längsta du suttit fast på en bana och vilken var det?

Spelar ni från mobilen, datorn, surfplattan? Ja liksom sådana saker!

Själv lägger jag aldrig pengar på såna här spel, men ack vad sugen man är på att i bland köpa till hjälp när man suttit där i flera månader!

Längsta jag satt fast var på bana 65, där satt jag i ca två månader. nu har jag kört fast stenhårt på nr. 97! Jag kör då ändå slut på alla liven på mobilen, går till datorn och kör alla fem liv där, och när de är slut kör jag från iPaden. Kommer ändå ingen vart! Gah!

Elias 080127 Tristan 100122 Kevin 110909 Elijah 130219
  • Svar på tråden Vi som spelar Candy Crush!
  • Nyfiken gul
    Dohgon skrev 2013-05-06 11:30:15 följande:
    är fast på 133, men kom till den idag så ska väl inte klaga =) längsta jag suttit på en bana är väl 2 veckor tror jag. man blir som mest tokig när man har ett drag ifrån att klara det.

Ett tips  till  er på lägre nivåer. Använd INTE era bonus grejer om det inte verkligen behövs! Spara in i det längsta. jag gjorde det inte och ångrar det stort
    håller med om tipset! 

ett annat bra tips att komma ihåg är att ALLTID godkänna dom nya spelen som candy crusch  vill att ni ska börja spela, ni behöver verkligen alla nya liv och boostrar man får som tack för det. 

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Trolle40

Min man sparade allt sitt bl.a. 54 liv o en dag var allt borta

• Dang it
    Trolle40 skrev 2013-05-06 18:27:53 följande:
    54 liv kan ju inte vara möjligt? man kan inte ha mer än fem åt gången, det är min upplevelse i alla fall. Dock vet jag att många speldesigners gör så att de låter "extrabonusarna" försvinna om man inte använder dem för att förhindra att man kan "få ut" mer av spelet gratis.
    Elias 080127 Tristan 100122 Kevin 110909 Elijah 130219
  • Lattjo

Får man liv av andra kan man ju spara dom. Jag hade 44 stycken som en dag bara försvann... :(

• Lattjo

Jag har ett JÄTTEproblem (eller ett jättestort i-landsproblem iaf ;)) Jag kan inte koppla ihop candy crush på telefonen med facebook vilket gör att jag inte kan få några nya liv och det är jättestörigt. Plus att jag kommit längre på telefonen men när jag går in på FB kommer jag inte vidare då jag där är på banan jag stod fast i flera veckor *morr*

Provade att koppla upp mig mot FB med iPaden men det funkar inte där heller. Är det fler som har problem med att koppla upp telefonen eller så mot candy crush på FB så man kan få hjälp av sina vänner?

• Neelah
    Lattjo skrev 2013-05-06 18:37:04 följande:
    Får man liv av andra kan man ju spara dom. Jag hade 44 stycken som en dag bara försvann... :(
    Hur sparar man dem?

Och hur tar man sig förbi lvl 135? De där attans inslagna sakerna bara exploderar. 
    Följ dina drömmar var de än leder
  • Nyfiken gul
    Trolle40 skrev 2013-05-06 18:27:53 följande:
    spara liv kan man bara göra på telefon/ipad  - inte i datorn. Här på datorn är det bara max 5 liv man kan ha åt gången.   Får man fler liv av sina vänner försvinner dom ut i tomma intet.
    Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Neelah
    Nyfiken gul skrev 2013-05-06 18:44:16 följande:
    spara liv kan man bara göra på telefon/ipad  - inte i datorn. Här på datorn är det bara max 5 liv man kan ha åt gången.   Får man fler liv av sina vänner försvinner dom ut i tomma intet.
    Irriterande, för spelet är inte kompatibelt med min telefon.
    Följ dina drömmar var de än leder
Svar på tråden Vi som spelar Candy Crush!