• DJkillen

Få sparken efter bara ett litet misstag!

Jag fick ett nytt jobb för två veckor sedan. I fredags gjorde jag ett misstag och idag ringde chefen och var fly förbannad. Han skrek att jag inte behöver komma tillbaka ditt och pratade om hur mycket jag kostat företaget. Det känns hemskt. Är det verkligen rätt att ge sparken för ett litet misstag? Borde jag inte få en andra chans? :S

Har ni gjort misstag som kostat er jobbet? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-05 16:42
    Det som hände var att företaget har kunder som prenumererar på deras tjänster och de skulle skicka ut ett erbjudande om ny prenumeration till ett antal kunder som nyligen avslutat sitt abonnemang, ungefär 2000 kunder.

Jag skulle fixa denna beställning från tryckeriet som trycker och skickar, men jag gjorde fel så utskicket blev till alla nuvarande och tidigare kunder som ligger i kunddatabasen. Dessutom blev det fel information i kuvertet också tyvärr.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-05 19:40
    Jag lämnade en lapp till chefen i fredags när jag upptäckte felet där jag bad om ursäkt!

Jag flexade ut lite tidigare i fredags och chefen var inte på plats när jag gick från jobbet.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-08 10:44
    Min chef har lämnat över ärendet till en person i ledningsgruppen och en jurist. Jag kommer att träffa dem i eftermiddag tillsammans med mitt juridiska ombud.

AG är på defensiven nu och det verkar finnas goda förutsättningar att i alla fall få ersättning för att jag blivit illa behandlad.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-08 17:26
    AG har bett om ursäkt och erbjudit mig 3 månadslöner i avgångsvederlag. Ska jag ta det eller gå vidare till TR?

• Svar på tråden Få sparken efter bara ett litet misstag!
  • DJkillen
    Ramborg skrev 2013-05-13 20:04:16 följande:

Du hade inte rätt, och tyvärr var arbetsgivaren vek nog att ta den enkla vägen ut. Du hade torskat som fan om du gått till tingsrätten, men du körde ett chicken race och den andre väjde. Grattis.
    Jag kommer fortfarande gå till tingsrätten. Jag har inte accepterat arbetsgivarens förslag.
  • Ramborg
    DJkillen skrev 2013-05-13 20:36:28 följande:
    Jag kommer fortfarande gå till tingsrätten. Jag har inte accepterat arbetsgivarens förslag.

Stekta sparvar flyger in i munnen på dig och du spottar ut dem?

Den här tråden är för rolig.
    42.
  • Kjell2

Som mest kan du få sex månadslöner enl LAS. Är det värt att riska det?
  • choklad

Åh, gud. Då kommer vi få nöjet att följa det här spektaklet i månader framöver!
  • Andromeda
    Jag ser fram emot en fortsättning. Och jag håller med, det finns många troll på Familjeliv och trots att det är ganska tydligt vilka som är troll är det ganska underhållande ändå.
    Synd att din tråd dog lite innan, de flesta hade nog mycket att göra på jobbet.  
  • Aniiee

Omutifallatt.... hur lång tid tar det för ett "sånt här" mål kommer upp i TR? Omutifallatt, så kan man ju i alla falll hålla ett öga på TR i landet.... justincase...... (eftersom jag ändå håller ett öga på tingsrätterna)

Yaoi is the opiate of the fangirls
  • Ramborg
    Aniiee skrev 2013-05-13 22:27:13 följande:
    Omutifallatt.... hur lång tid tar det för ett "sånt här" mål kommer upp i TR? Omutifallatt, så kan man ju i alla falll hålla ett öga på TR i landet.... justincase...... (eftersom jag ändå håller ett öga på tingsrätterna)

Muntlig förberedelse innan jul, om han har tur. Huvudförhandling innan sommaren 2014, om inte motparten är ute efter att förhala, då blir det innan 2015 om TR ändå ligger på lite.
    42.
  • Aniiee
    Ramborg skrev 2013-05-13 23:08:18 följande:

Muntlig förberedelse innan jul, om han har tur. Huvudförhandling innan sommaren 2014, om inte motparten är ute efter att förhala, då blir det innan 2015 om TR ändå ligger på lite.
    KAnske lite längre än jag orkar sitt och hålla koll på TR i hela landet.
    Yaoi is the opiate of the fangirls
  • DJkillen

Dags för uppdatering igen. Nu har jag haft kontakt med AG återigen och vi har kommit överens om en lösning som både jag och AG är nöjda med. Det känns skönt att inte behöva gå till TR och att jag nu kan gå vidare :)

• choklad
    DJkillen skrev 2013-05-15 16:58:13 följande:
    Dags för uppdatering igen. Nu har jag haft kontakt med AG återigen och vi har kommit överens om en lösning som både jag och AG är nöjda med. Det känns skönt att inte behöva gå till TR och att jag nu kan gå vidare :)

Och självklart skriver du inte vad lösningen är, eftersom den antagligen är att du tog ditt förnuft till fånga och sa ja till de tre månaderna...
Svar på tråden Få sparken efter bara ett litet misstag!