• Anonym (Konstig?)

Svarar ni alltid i telefonen?

Om det ringer i er telefon, hemtelefon eller mobil, svarar ni alltid då?
    Om ni inte hinner/kan svara, ringer ni upp så fort ni bara kan?
    Om ni får ett sms, svarar ni på det direkt då, så fort ni får det?

Eller, kan ni strunta i att svara i telefonen ibland för att ni helt enkelt inte orkar/vill prata med någon? Tex om man ser en film, läser en bok, lagar mat, umgås med barnen eller annat.
    Samma sak gällande sms, kan ni låta det ligga ett par timmar/någon dag före ni svarar?

Jag får mycket skäll (ja, en ordentlig utskällning) av främst min farmor, men även mina föräldrar, för att jag inte är tillgänglig på telefon hela tiden! Även några vänner tycker det är konstigt att jag ibland kan ta någon dag på mig att ringa upp eller svara på ett sms.

Är jag verkligen så konstig som ibland bara vill njuta av att vara hemma och ha det lugnt och skönt, fokusera på annat och umgås med min familj utan att bli störd av andra?

Om det skulle vara något oerhört viktigt, så går det ju lämna ett röstmeddelande.

• Svar på tråden Svarar ni alltid i telefonen?
  • Madida

Nej jag svarar inte alltid när det ringer och inte alltid direkt på sms. Men jag skulle absolut inte vänta flera dagar med att ringa upp/svara på ett sms. Det tycker jag är ohyfsat. Och hade själv blivit irriterad om någon gjorde så mot mig.
    Är jag upptagen med något så svarar jag inte i telefon. Är jag och käkar med en vän t.ex. så tycker jag det är oartigt att svara. Likaså om jag får sms under tiden. Jag fokuserar på den jag är med just då. Skulle det ringa två-tre gånger direkt efter varandra skulle jag dock plocka upp telefonen för då antar jag att det är nåt väldigt viktigt.

I'm not bossy. I just have better ideas than you
  • sina

Jag svarar oftare i mobilen än i hemtelefonen. Alla jag vill prata med har mitt mobilnummer och ringer dit om ingen svarar hemma. Men givetvis svarar jag inte alltid i mobilen heller - det beror på vad jag gör och vem som ringer. Sms svarar jag oftast på direkt/så fort jag kan.

Jag lyssnar aldrig av röstbrevlådan. Den enda som brukar lämna meddelanden är mamma, och henne ringer jag upp om jag har missat henne. Nej, svarar jag inte - skicka ett sms. Eller mejla.

• Anonym (-)

Svarar oftast aldrig. Men idag när jag tänkte på din trådstart så tänkte jag att whatahey jag bryter mot mina regler.
    Skrikandes
    Det var pappa. Drrrret-full. Igen. Han kunde knappt prata och samtalet gick väl i princip ut på att jag är alldeles för dålig för att höra av mig och att de inte ska vara hemma då jag tänkt hälsa på i sommar. haha...Vilken fin förebild för mina barn va?

*suck*

• Hemlig123

Aldrig... Jag hatar detta samhälle där man ska vara tillgänglig 24/7.. Blir så stressad...

Saknar tonårstiden då mobiler inte fanns, det var hemtelefon som gällde, var man inte hemma så var man inte...

Jag svarar i telefonen när jag känner för det..

Men blir skogstokig när en och samma person ringer 10 gånger på 1h.. Svarar ja inte första gången så svarar jag nog inte heller resterande 9 gånger.. Blir bara förbannad och så stressad..

• Cornellia

Jag svarar om jag kan, men svarar inte om jag jobbar eller så.

Ringer upp eller smsar så snart jag kan, tycker det är riktigt slött och nonchalant  att vänta flera dagar med att svara. Skulle någon vän göra så systematiskt skulle jag sluta höra av mig alls, då personen tydligen ändå inte anser att det jag vill säga är viktigt. 

Dock ringer eller smsar jag i princip aldrig om jag inte vill någonting, skulle inte ringa någon "bara för att". 

• mclo

Jag svarar alltid, även på dolt nummer då det är någon av våra läkare och jag måste alltid vara tillgänglig på telefon.

• Anonym (tveksam)

Jag vägrar vara nåbar dygnet om ....och kräver inte det av personer i mitt nätverk heller!

• Ellikapellika

Jag är definitivt inte tillgänglig hela tiden.
    Svarar i telefon när jag vill, föredrar sms eller mail som jag kan svara på i lugn och ro när jag har tid.

Läser medan jag svarar och känner precis som hemlig123.

• LillGris

Min telefon är på ljudlöst när jag är hemma, eller när jag träffar nån kompis eller så. Så ringer jag upp när jag ser att jag har missat samtal. På jobbet har jag ljudet på eftersom jag kan få jobbsamtal, men då svarar jag aldrig på privata samtal

• eliten

Svarar i stort sett aldrig, oftast har jag på ljudlöst och kollar av den då och då, var det viktigt lämnas det ju meddelanden och är st någon speciell ringer jag upp ändå..

Svar på tråden Svarar ni alltid i telefonen?