FrökenBlå skrev 2013-05-26 17:43:24 följande:
Oj, jag har inte ens börjat tänka på mammakläder - kanske ett bevis på att det ännu inte riktigt sjunkit in att jag ska bli mamma!! Blir så glad varje gång jag tänker på det! Jobbar inom sjukvården och där kan vi ju bara ta ett större plagg om man vill dölja magen så länge som möjligt, det är när man måste börja ha muddbyxor som man blir avslöjad direkt!
Vi har beslutat oss för att göra KUB och har diskuterat hur vi ska göra beroende på vilket resultat vi får..känns väldigt skönt nu när det är bestämt..
Har gått in i v. 9 och tycker att jag mår mer och mer illa, till och med på jobbet får jag episoder av illamående och molvärk. Tröttheten efter ett arbetespass är mer påtaglig och humöret spretar åt alla möjliga håll..stackars min sambo!

Vecka nio är ju en bra bit på väg! Jag gick in i vecka 7 idag. Tänker mycket på det lilla pyret som ligger där inne och växer. Undrar vad det är för en och hur den kommer att se ut. Hoppas han (rätt övertygad om att det är en kille) kommer hänga kvar tiden ut och vara frisk. Jag mår illa till och från. Inte alls lika mycket som med dottern, men det känns. Kommer nog bli ännu värre tror jag. Det var v 8 och 9 som var jobbigast sist, så vi får vänta och se.
Jag har varit riktigt nere idag, men det kanske beror på att vi hade slut på kaffe

Varit rejält sur och otrevlig. Inte den perfekta modern på mors dag, precis

. På tal om mödrar så har jag fortfarande inte berättat för mina föräldrar. Svärmor vet däremot. Har inte känts som om rätt tillfälle har dykt upp...