• kallemaja

Januarimammor 2014

Tänkte att vi som har plussat nyligen och har beräknad BF i Januari 2014 kunde samlas här och dela erfarenhet..
    Fick nyligen reda på att jag plussat för första gången i mitt livSkrattande äntligen!
    Mycket tankar och känslor....dela gärna med er...
    När har ni BF? (själv har jag inte varit på MVC än, utan bara räknat ut via gravkalendern) 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-12 20:43
    Har ni några gravsymptom än glömde jag fråga...

• Svar på tråden Januarimammor 2014
  • EmelieK89

Är det någon här som haft bruna "blödningar".. Är i v 7 imorgon går jag in i 8 och har varje dag i en vecka haft bruna flytningar som även vissa dagar tillochmed droppar i toaletten.. Fick åka in i lördags och göra UL och fick se "bebis" ligga där den skulle och hjärtat tickade på bra, men man blir ändå orolig! Har ingen smärta alls men hittar inte nånstans att nån haft likadant så så länge.. Bara folk som haft nån blödning hit och dig men ingen som håller sig kvar som denna.. Men som sagt är bara brunt och som vatten om inte ännu tunnare :/

• smurfmamman2014
    ScillaBlå skrev 2013-05-27 19:46:58 följande:
    Tack för omtankarna! Har en tid för VUL på onsdag, men som det känns just nu så är det kört. Ont i ryggen så jag knappt kan stå upp och blöder fortfarande. :(

Fy vad jobbigt för dig men kunde du inte få komma in tidigare idag. Är ju en hemsk väntan för dig.
    Tänker på dig 
  • ScillaBlå

Sent igår kväll kom den lilla bönan ut. Nu finns inga tvivel, nu är det slut. Kan inte sova nu. Gör inte ont längre. Nu känns allt bara så tomt. Så meningslöst. Varför bli gravid när det blir så här? Andra missfallet i vecka åtta. Vågar man prova igen? Orkar man?

Förlåt, jag ska inte förpesta er tillvaro mer. Lämnar tråden nu. Tack och lycka till!

• Hemmeline

ScillaBlå, vet inte vad jag ska säga. Beklagar verkligen. Ni har inte möjlighet att få hjälp snart? Du förpestar absolut ingenting. Ni har mina tummar inför framtiden.

• smurfmamman2014
    ScillaBlå skrev 2013-05-28 05:45:40 följande:
    Sent igår kväll kom den lilla bönan ut. Nu finns inga tvivel, nu är det slut. Kan inte sova nu. Gör inte ont längre. Nu känns allt bara så tomt. Så meningslöst. Varför bli gravid när det blir så här? Andra missfallet i vecka åtta. Vågar man prova igen? Orkar man?
    Förlåt, jag ska inte förpesta er tillvaro mer. Lämnar tråden nu. Tack och lycka till!

Vet precis hur det känns har varit med om två MA, men är nu gravid igen. Och även om det är jobbigt så försöker jag tänka positivt och att vi kan bara inte råka ut för det en tredje gång. Lycka till och hoppas att du snart blir gravid igen med en liten böna som vill stanna.
    Kram
  • Magda85
    ScillaBlå skrev 2013-05-28 05:45:40 följande:
    Så ledsen för er skull Gråter Önskar dig all lycka till i framtiden och att du snart ska vara gravid igen med en liten som kommit för att stanna. Kram Hjärta
  • anynom

Gud så tråkigt ScillaBlå! Rynkar på näsan Beklagar verkligen!{#emotions_dlg.flower}

Usch nu blir man ju lite orolig. Är så säker på att jag ska bli mamma i januari, missfall finns liksom inte ens på min karta. känner mig så säker för går snart in i vecka 6 men det är ju långt ifrån säkert egentligen Obestämd sambons lillasyster dog i mammans mage i v 40+4 så det är väl aldrig en garanti hur långt man än går. Nej usch och fy! Flera månaders oro nu eller? Eller ska man bara njuta och hålla tummarna? Orkar inte må dåligt "i förväg" liksom...

• Frumu

Åååh, vad trött jag är nu! Hur gör ni andra för att orka jobba?! Zzz....

Svar på tråden Januarimammor 2014