• kallemaja

Januarimammor 2014

Tänkte att vi som har plussat nyligen och har beräknad BF i Januari 2014 kunde samlas här och dela erfarenhet..
    Fick nyligen reda på att jag plussat för första gången i mitt livSkrattande äntligen!
    Mycket tankar och känslor....dela gärna med er...
    När har ni BF? (själv har jag inte varit på MVC än, utan bara räknat ut via gravkalendern) 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-12 20:43
    Har ni några gravsymptom än glömde jag fråga...

• Svar på tråden Januarimammor 2014
  • Hannas Bytardagar

Hej! Det var inte längesedan jag var med i en tråd som hette Augustibebisar - 2012 när jag skulle få andra barnet, det blev en prins som nu heter Leo!

Dock hade jag helt glömt hur fort tiden går och hur mycket som är bra att ha!
    Han är 9 månader nu och har redan strl 86!
    Det betyder att på 9 månader har han startat växt igenom strl 50, 56, 62, 68, 74 och 80!!! Så nu efter 9 månader är han inne på 7:e garderoben!!
    Som tur är så handlar jag mycket på billiga ställen, urtvättade kläder är bäst!
    Nu har jag beslutat mig för att starta egna bytardagar med första tillfället i augusti och här kommer det att finnas 1000 - tals artiklar för de som är gravida och för små bebisar såsom  mammakläder, babykläder, vagnar, babyskydd, babysitter, inredning till barnrum m.m

kolla gärna in på vår sida på facebook om du bor i skaraborg!!
    https://www.facebook.com/HannasBytardagar

Där kan du även anmäla dig till våra evenemang så du inte missar!!!'

Tack för att jag fick störa en liten stund och Lycka till med magarna!!

• No07va

Jag är lycklig att jag än så länge inte alls känner mig speciellt gravid. Magen börjar bli svullen så byxorna sitter tajt nu.
    Tidigare har illamåendet tagit över totalt och började spy direkt.
    Jag blev orolig att något va fel så i förgår köpte jag ett nytt digitaltest som visade gravid 3+. 1 vecka tidigare visade testet gravid 1-2 så nog ökar hct.

Trevligt med fler mammor här inne!

• MrsCD
    No07va skrev 2013-05-30 07:25:37 följande:
    Jag är lycklig att jag än så länge inte alls känner mig speciellt gravid. Magen börjar bli svullen så byxorna sitter tajt nu.
    Tidigare har illamåendet tagit över totalt och började spy direkt.
    Jag blev orolig att något va fel så i förgår köpte jag ett nytt digitaltest som visade gravid 3+. 1 vecka tidigare visade testet gravid 1-2 så nog ökar hct.

Trevligt med fler mammor här inne!

Praktisk med digitester! Först när jag testade fick jag jättesvagt plus, så jag bestämde mig för att inte köpa fler dyra tester utan vänta på att mina billiga tester skulle komma med posten. Dock blev det fel med leveransen, så jag fick köpa ett nytt ändå, som visade starkt plus. Höll mig i alla fall 5 dagar Nu har jag 10 billiga tester som jag kan slösa lite med. Testade här

Vad fick du förra gången? Jag fick ju en tjej sist och mådde jätteilla från vecka 5 till 15, värst i 7-9. Nu är jag i vecka 7 (6+4) och även om det jobbigt nu så är det inte alls samma sak.
  • sossej
    smurfmamman2014 skrev 2013-05-30 08:15:13 följande:
    Välkommen

tack!

jag plussade i tisdags och är någonstans mellan v 5-7, 7 enligt BM och mer 5-6 tror jag.

jag har en 8 månaders son sen innan.

jag tror att vi ska försöka vänta med att berätta tills efter KUB...om det nu går :-P

än så länge så är mina symtom kissande (!!!!), lite molande värk, humörsvängningar, ett konstant men dovt illamående och imorse hade jag lite halsbränna
  • MrsCD

Svårt att inte berätta tycker jag. Ibland bara bubblar det ur mig, t ex råkade jag berätta för en kille på jobbet som jag verkligen inte hade behövt säga något till. Hittills är det våra familjer, mina vänner och min chef. Och så den där manliga kollegan. Jag ville berätta för chefen eftersom jag tyckte det var schysstast att hon förstod hela situationen. Hon har varit väldigt hjälpsam. 

• Matilda120908

Jag tycker också det är väldigt svårt att inte berätta. Jag velar mellan skall jag berätta för min familj eller ej. Jag förstår de som gör det. Första gången jag blev gravid berättade jag ungefär i v.9. Tiden gick och jag var i vecka 12 då jag fick mitt missfall. Det var så hemskt eftersom alla visste och så. Det andra missfallet berättade jag ej och då fck jag missfall v. 7. När jag var gravid med Matilda berättade jag v.11 efter mitt VUL till familjen men vecka 4 till chefen då jag ville att hon skulle veta. Denna gång vet jag ej hur jag skall göra. Men visst är det svårt att hålla det inom sig, jag håller med MrsCD.

Svar på tråden Januarimammor 2014