• kallemaja

Januarimammor 2014

Tänkte att vi som har plussat nyligen och har beräknad BF i Januari 2014 kunde samlas här och dela erfarenhet..
    Fick nyligen reda på att jag plussat för första gången i mitt livSkrattande äntligen!
    Mycket tankar och känslor....dela gärna med er...
    När har ni BF? (själv har jag inte varit på MVC än, utan bara räknat ut via gravkalendern) 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-12 20:43
    Har ni några gravsymptom än glömde jag fråga...

• Svar på tråden Januarimammor 2014
  • Magda85
    Frumu skrev 2013-05-28 14:19:42 följande:
    Åååh, vad trött jag är nu! Hur gör ni andra för att orka jobba?! Zzz....
    Ja du... Jag vet faktiskt inte hur jag gör för att ta mig genom arbetsdagarna. Är så sjuuuukt trött och förvirrad jag med, lägger mig vid åtta på kvällarna Obestämd
  • Frumu

Jag sitter typ och tittar i kors hela eftermiddagen. Kommer hem, lägger mig i soffan och sover bort två timmar och sen är jag i nåt zombiemode hela kvällen tills jag går och lägger mig. Då sover man dessutom dåligt under natten! Hade nog inte förväntat mig detta riktigt.. haha!

• MrsCD

Min flicka väckte mig kl 05 i morse och det har verkligen satt sina spår. Illamåendet har trappats upp en nivå och jag kommer nog sova gott i natt. Hoppas det inte kommer nå kräkstadiet, för jag har precis börjat ett nytt jobb och det finns liksom inte möjlighet att springa iväg och kräkas. Jobbigt när folk luktar illa.

Har ni börjat fundera på namn än? Vi har"sparat" pojknamnet sedan förra gången som favorit, men det kanske blir nåt annat sen. Tjejnamn har vi ett par stycken potentiella, men ingen superfavorit. Som andranamn tänkte vi ha antingen pappans brors namn eller min systers.

• kallemaja

Beklagar verkligen :(

Jag börjar må riktigt illa och riktigt trött..(kan inte hålla ögonen öppna trött)

Har inget ansträngande jobb men måste nog ändå sjukskriva mig några dagar pga illamåendet. Känns som en ständig bakfylla gånger x10

• Malimari
    Frumu skrev 2013-05-28 14:19:42 följande:
    Åååh, vad trött jag är nu! Hur gör ni andra för att orka jobba?! Zzz....

Bra fråga, är ju inte direkt så att man kan hälla i sig koffein heller.. :( Jag bara lider igenom dagarna och däckar på kvällen (med sonen hoppandes på mig typ)..
  • Frumu

Är det någon av er som testat att ta något mot illamåendet? Jag kände oxå att mitt blev mycket värre i v8 så i går tog jag en postafen. Tänka sig att det faktiskt hjälpte en hel del! :) Frågan är bara hur ofta/länge man vågar ta dem?

• Malimari
    Frumu skrev 2013-05-28 18:43:22 följande:
    Är det någon av er som testat att ta något mot illamåendet? Jag kände oxå att mitt blev mycket värre i v8 så i går tog jag en postafen. Tänka sig att det faktiskt hjälpte en hel del! :) Frågan är bara hur ofta/länge man vågar ta dem?

Tycker du ska ringa en BM och höra, med tanke på att ordinationen blir lite annorlunda om man jämför med en icke gravid person som kanske bara behöver ta vid enstaka tillfällen.
  • lisa86

Men vad "kul" att se att det inte bara är jag som är trött och mår illa. Tack och lov har jag inget jobb att klara för jag är föräldraledig. Annars hade jag nog varit tvungen att sjukskriva mig tror jag. Nu kan jag ändå sova middag två gånger på dagen med dottern. Inte för att det känns som att det hjälper...😏. Jag har fått lergigan komp utskrivet mot illamåendet och det verkar hjälpa mot det värsta tack och lov!! Men min barnmorska sa att man i första hand ska prova postafen, så dom är nog bara att knapra på.

• kallemaja

Idag var jag på VUL, är i v 6..kunde se det lilla hjärtat slå...helt otroligt verkligen..fortfarande tidigt men känns skönt att veta att det inte är utomkveds..och att hjärtat pickade på:) nån annan som ska på tidigt ultraljud?

Svar på tråden Januarimammor 2014