• kallemaja

Januarimammor 2014

Tänkte att vi som har plussat nyligen och har beräknad BF i Januari 2014 kunde samlas här och dela erfarenhet..
    Fick nyligen reda på att jag plussat för första gången i mitt livSkrattande äntligen!
    Mycket tankar och känslor....dela gärna med er...
    När har ni BF? (själv har jag inte varit på MVC än, utan bara räknat ut via gravkalendern) 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-12 20:43
    Har ni några gravsymptom än glömde jag fråga...

• Svar på tråden Januarimammor 2014
  • Syltan

Jag stannar nog här, känns risky på fb :)

• MrsCD

Hade min första förlossningsdröm med denna graviditeten, men det kom ingen bebis. Vet inte hur många gånger jag drömde att jag födde barn när jag väntade dottern. Hade aldrig kunnat föreställa mig hur det skulle bli på riktigt.

• Patricia1984

Jag har drömt att vi väntar tvillingar :)

MrsCD skrev 2013-06-01 09:18:54 följande:
    Hade min första förlossningsdröm med denna graviditeten, men det kom ingen bebis. Vet inte hur många gånger jag drömde att jag födde barn när jag väntade dottern. Hade aldrig kunnat föreställa mig hur det skulle bli på riktigt.

• kallemaja

Jag stannar här! Tycker inte det känns aktuellt med FB, blir alldeles för privat. Hoppas ni är fler som stannar :)

Hur går det för er? Hur mår ni?

• Magda85

Illamåendet börjar eskalera här... Just nu startar det under förmiddagen och håller i sig tills på em. Ingen kräkning än *peppar peppar*

Drömmer oxå en massa tokigt, om allt möjligt

• Syltan

Jag mår inte illa alls, har bara spytt en gång och det kom lite som en överraskning :)

• LillFrö

Jag vet inte riktigt hur jag mår... Fram till igår har jag mest bara haft ömma bröst och lite molvärk. Men plötsligt känner jag mig ganska matt i kroppen, mår illa -men ändå inte. Känner mig liksom bara allmänt konstig, kan inte sätta fingret på vad som inte är bra...

• MrsCD
    Patricia1984 skrev 2013-06-01 09:45:16 följande:
    Jag har drömt att vi väntar tvillingar :)

Spännande! Tänk om det är sant?

Kul att så många vill stanna här. FB har sina fördelar, men jag tycker det är bättre här.

Jag mår mer och mer pyton och är så trött så trött. Vi gick några km till sjön för att bada idag och jag blev väldigt andfådd. Det är ganska backigt, men jag brukar klara den promenaden utan att flåsa annars. Härligt att bada i alla fall.

Har faktiskt redan budat på lite bebiskläder på Tradera.  Skulle det skita sig så kan man ju ge bort dem. Mitt tips för bebiskläder är omlottbodies. De flesta bebbar gillar inte att man drar kläder över huvudet och om man har ett kräkbarn som min dotter så blir det många byten. Endel gillar inte att det blir en V-ringad glipa, men min knodd hade alltid haklappar så det syntes inte. En smaksak givetvis, men jag föredrog omlottisarna i alla fall upp till stl 62. Sist hade vi underskattat hur mycket kläder som gick åt. Dessutom trodde jag att jag skulle få en jättestor bebis så jag köpte bara 56, inte 50. Resultatet blev att hon försvann i sina kläder. Fick låna kläder av en som fått små tvillingtjejer och i början funkade deras 44:or bra.
  • Syltan

Sånt vågar jag inte ens tänka på ännu.. Känns som att jag jinxar det då.

Svar på tråden Januarimammor 2014