• Anonym (OJ!)

Hjääääälp. Vilket jävla munsår jag fått, stort som hus. HUR får jag bort det?

Jag överdriver inte det minsta nu, det här är helt klart det värsta jag sätt någonsin. Jag  har fått munsår, det är tydligen herpes också när det stickker/bränner och består av blåsor. Har haft ett liknanade för 4 år sedan men inte såhär stort. Använde Anti då under ett par dagar  och sen va det borta.

Igårmorse kände jag hur det stack på en punkt i läppen, förstod direkt att det va det här. Igår gjorde det ont men man kunde dölja det utseendemässigt med smink. La på anti igår eftermidda och en omgång innan jag gick och la mig. Har vaknat flera gånger inatt för att det gör så jäkla ont. När jag såg mig i spegeln nu så fick jag PANIK. Det är ju skitstort och sen nån blåsa på ena sidan av det som ser ut som var. Och inte nog med det, på undre läppen har jag börjat få ett också. Kan varken dricka eller äta med det här och jag kan inte gå runt utan vätska och näring en längre tid, börjar redan känsla mig yrslig eftersom jag är van vid att äta frukost vid sju. Men det värsta är väl smärtan.

Kan man åka till akuten med en sån här sak? Dom kanske kan trycka ut varet så den blir lite mindre. Jag som inte har något körkort heller, vägrar att visa mig ute bland folk, barn kommer ju bli rädda.

• Svar på tråden Hjääääälp. Vilket jävla munsår jag fått, stort som hus. HUR får jag bort det?
  • Anonym (OJ!)

Ser lite roligt ut nu såg jag med "hornen" på hakan hehe, men jag la anti där eftersom jag börjar känna stickningar där med.

• Anonym (aj aj)

Ok, så illa har jag aldrig haft det, detta måste du nog söka hjälp för.

• Anonym (SSK med herpes)

Är det herpes hjälper inga antivirala medel när det redan brutit ut. Då ska man börja behandla vid första stickningen i läppen.
    Så får du återkommande ska du kontakta VC så att du kan få asiclovir utskrivet att ha hemma vid skov.

Asolsprit är bara jävligt dumt eftersom det torkar ut och gör att du börjar blöda lättare. smörj med anti, ta värktabletter och drick med sugrör och ät sådant som gör att du inte behöver gapa så jättestort.

Sen jag födde barn för snart 1 år sen har jag haft 9 skov.

Anonym (OJ!) skrev 2013-05-20 14:34:38 följande:

Visar en bild nu så ni förstår

www.familjeliv.se/hem/livehappy/gallery/phpld... 

vart ute i solen sista dagarna? Ser ut som en klassisk herpes simplex som brutit ut av att solen bränt sönder läpparna. Tycker så synd om dig, har vart med om exakt det där. jag brukar även få hög feber samtidigt.

Kyla kan lindra smärtan liten, så en kylklamp som du lindat in i en tunn handduk.
  • Anonym (OJ!)

Okej vårdcentralen nästa då! Ringde nu och det är stängt nu för att boka tid, får ringa imorgon igen. Fan, kommer inte kunna sova någonting inatt. Kan man inte åka till akuten med det så att någon läkare där får skriva ut? Måste det vara VC? 

Anonym (OJ!) skrev 2013-05-20 14:43:21 följande:
    Okej vårdcentralen nästa då! Ringde nu och det är stängt nu för att boka tid, får ringa imorgon igen. Fan, kommer inte kunna sova någonting inatt. Kan man inte åka till akuten med det så att någon läkare där får skriva ut? Måste det vara VC? 
    Ring 1177 och hör med dom. Det klassas ju inte som något akut tyvärr, även fast man tycker att det är urakut själv.

har ni inte en "lättakut" eller "jour" som har öppet kvällstid och helger? Vi har iaf sån här och då ringer man dit när dom öppnar för kvällen och får en tid hos deras jourläkare som brukar vara någon av läkarna från husläkarmottagningarn i kommunen.
  • Elin 885

recptbelagd medicin då?

Jag har ADHD/AS/DYSLEXI, men jag är snäll egentligen =)
    Elin 885 skrev 2013-05-20 14:46:46 följande:
    recptbelagd medicin då?
    Som sagt, herpes är ett virus, och antivirala läkemedel fungerar bara om man tar det precis innan det bryter ut. Annars har det knapp lindrande effekt.
  • Anonym (OJ!)
    Anonym (SSK med herpes) skrev 2013-05-20 14:41:51 följande:
    Anonym (OJ!) skrev 2013-05-20 14:34:38 följande:
    vart ute i solen sista dagarna? Ser ut som en klassisk herpes simplex som brutit ut av att solen bränt sönder läpparna. Tycker så synd om dig, har vart med om exakt det där. jag brukar även få hög feber samtidigt.

Kyla kan lindra smärtan liten, så en kylklamp som du lindat in i en tunn handduk.
    Aa det har jag faktiskt, har solat mer än jag brukar för att öka på brännan till den tänkta resan på onsdag, den lär inte bli av kan jag ju lova om det ska se ut såhär.

Okej tack för tipset, ska lägga på kallt nu genast.

Känner mig febrig/klen/yrslig med.. kan ju bero på att jag knappt ätit något. Ska se om jag får i mig lite mjölk med ett sugrör nu.
Svar på tråden Hjääääälp. Vilket jävla munsår jag fått, stort som hus. HUR får jag bort det?