• Anonym (Grannen)

Min idiot till granne bygger altan...

Klockan är nio på kvällen och han lägger golvet tillsammans med sitt äldsta barn. Dessa kompletta idioter vet inte vad de gör. Altanen är sned och därför har de sågat massor med plankor snett. DE MÄTER INTE ENS! Utan sågar, lägger ner och ser om det passar, sågar lite till, slipar lite, lägger ner, sågar lite till.. Alltså SERIÖST.

När får man ringa störningsjouren/securitas? Sågen låter rätt mycket. Jag har en bebis och våra andra grannar (radhus) har två små barn. 

• Svar på tråden Min idiot till granne bygger altan...
  • Trolle40

Så om man inte får störa alls när ska man bygga altan

• Anonym (nix)
    Trolle40 skrev 2013-05-21 21:52:00 följande:
    Så om man inte får störa alls när ska man bygga altan
    Jodå, normalt ljud före kl 22 är okej. Men frågan är om det anses normalt att spika på en altan så sent.
    Renovering brukar endast accepteras vardagar i mellan 8-18.
  • Anonym (Grannen)

De slutade strax innan kl 22 iallafall så nu är det lugnt och stillsamt. Jag mår mycket bättre för att jag har fått gnälla av mig lite här, skönt att kunna få utlopp för irritationer utan att behöva göra sig ovän med andra. Tack för att ni läste! =D 

• Trolle40

Nja störande av hög musik o sjungande människor är ok till 22 så jag tror nog att detta är det oxå !
    Herregud ts det är inte varje kväll i månader utan några kvällar så altan blir klar

• Anonym (nix)
    Trolle40 skrev 2013-05-21 22:09:51 följande:
    Nja störande av hög musik o sjungande människor är ok till 22 så jag tror nog att detta är det oxå !
    Herregud ts det är inte varje kväll i månader utan några kvällar så altan blir klar
    Nix hög musik är inte okej till 22, det är inga problem att ringa störningsjouren om grannen spelar hög musik. Jag har själv jobbat med att utreda störningar och konstaterade störningar långt före kl 22.
    Den rena lagtexten är faktiskt väldigt hård, mycket hårdare än de flesta tror.
    De flesta vet heller inte om vad som räknas som en störning och ringer inte störningsjouren fast de har haft rätt till det.
  • Trolle40

I hyresområden här är det ok till 22

• Anonym (nix)
    Trolle40 skrev 2013-05-21 22:33:23 följande:
    I hyresområden här är det ok till 22
    Har du testat det eller antar du bara det? Men oavsett så kan det inte stämma, visst din hyresvärd kan ha den regeln men skulle någon hyresgäst klaga så kommer inte deras regel hålla eftersom lagen säger att man aldrig får störa sina grannar.
    Men visst det är sällan någon anmäler störningar dagtid, men det är absolut  möjligt att göra det.
  • Trolle40

Vi hade ett papper med regler i det bostadsområde jag bodde som är stadens största o där stod det

• Anonym (nix)
    Trolle40 skrev 2013-05-21 22:53:00 följande:
    Vi hade ett papper med regler i det bostadsområde jag bodde som är stadens största o där stod det
    Okej men stod det verkligen "det är okej att spela hög musik så att grannarna hör till kl 22.00"?
  • Trolle40

Störande fester till och med

Svar på tråden Min idiot till granne bygger altan...