• Anonym (Grannen)

Min idiot till granne bygger altan...

Klockan är nio på kvällen och han lägger golvet tillsammans med sitt äldsta barn. Dessa kompletta idioter vet inte vad de gör. Altanen är sned och därför har de sågat massor med plankor snett. DE MÄTER INTE ENS! Utan sågar, lägger ner och ser om det passar, sågar lite till, slipar lite, lägger ner, sågar lite till.. Alltså SERIÖST.

När får man ringa störningsjouren/securitas? Sågen låter rätt mycket. Jag har en bebis och våra andra grannar (radhus) har två små barn. 

• Svar på tråden Min idiot till granne bygger altan...
  • Anonym (Grannen)
    Anonym (22?) skrev 2013-05-21 21:30:34 följande:

Fast det får han göra. Småbarnsföräldrar stör dygnet rutn med barn som skriker och skränar...

Hahahaha.    Attitydproblem...?

Om du inte    säger till att du blir störd så kan du heller inte gnälla.

Klart jag kan gnälla. Det är min absoluta rättighet som människa att få gnälla. Dessutom tror jag stenhårt på att världen blir en bättre människa om jag gnäller av mig anonymt på FL istället för att faktiskt gå dit och konfrontera honom vilket kan resultera i mycket värre konsekvenser än att skriva lite på nätet. Capisce compadre?
  • Anonym (Grannen)
    Anonym (Grannen) skrev 2013-05-21 21:32:56 följande:

Klart jag kan gnälla. Det är min absoluta rättighet som människa att få gnälla. Dessutom tror jag stenhårt på att världen blir en bättre människa om jag gnäller av mig anonymt på FL istället för att faktiskt gå dit och konfrontera honom vilket kan resultera i mycket värre konsekvenser än att skriva lite på nätet. Capisce compadre?

(Världen blir en bättre plats menar jag självklart) =D
  • Anonym (22?)
    Anonym (Grannen) skrev 2013-05-21 21:32:56 följande:

Men varför ska du konfrontera honom?? Säg vänligt att du blir störd bara. Man behöver inte välja att bråka, det finns andra lösningar.

Han gör inget fel. 
  • Anonym (Grannen)
    Anonym (22?) skrev 2013-05-21 21:35:10 följande:

Men varför ska du konfrontera honom?? Säg vänligt att du blir störd bara. Man behöver inte välja att bråka, det finns andra lösningar.

Han gör inget fel. 
    Jag tänker inte säga ett ord till människan. Han är fullkomligt dum i huvudet.
  • Anonym (22?)
    Anonym (Grannen) skrev 2013-05-21 21:36:00 följande:
    Jag tänker inte säga ett ord till människan. Han är fullkomligt dum i huvudet.

Du jobbar verkligen för en bättre värld va?
  • soffliggaren

Det altan bygget kommer aldrig bli färdigt. Det fattar ts och därför gnäller hon. Det sågas hit och dit men det är sällan brädorna passar Skrattande

• Anonym (Grannen)
    Anonym (22?) skrev 2013-05-21 21:38:49 följande:

Du jobbar verkligen för en bättre värld va?

Egentligen på alla sätt och vis. Jag är den typ av person som gärna hugger i när något hänt, säger ifrån när orättvisa sker, och står upp för de som behöver stöd. Men jag tänker inte yttra ett ord till en person som har en sådan störd och sjuk inställning till världen. Han hatar Sverige och svenskar, och meddelar gärna detta högt.
  • Trolle40

Ts du verkar inte vara nå bättre än han

• Anonym (22?)
    Anonym (Grannen) skrev 2013-05-21 21:41:38 följande:

Egentligen på alla sätt och vis. Jag är den typ av person som gärna hugger i när något hänt, säger ifrån när orättvisa sker, och står upp för de som behöver stöd. Men jag tänker inte yttra ett ord till en person som har en sådan störd och sjuk inställning till världen. Han hatar Sverige och svenskar, och meddelar gärna detta högt.

Men då ska du heller inte gnälla? Du väljer ju aktivt att inte göra något för att förändra och förbättra situationen? Varför då slösa energi på den?

och om han är (enligt dig) en dålig människa varför slösar du tid, energi och känslor på honom? 
  • Anonym (nix)
    Trolle40 skrev 2013-05-21 21:09:57 följande:
    Till 22 är det nog ok.
    Troligtvis inte, man får inte störa hur mycket man vill bara för att klockan inte har blivit 22. Fram till 22 gäller normalt ljud, ett altanbygge är inte normalt ljud.
Svar på tråden Min idiot till granne bygger altan...