gertie skrev 2013-05-22 14:49:48 följande:
Jag har aldrig varit med om att en barnfamilj stört "dygnet runt" och då har jag bott i lägenhet och radhus i 25 år, däremot har jag störts av folk som borrar, festar eller bråkar på tider då de bryter mot trivselreglerna. Har ringt störningsjouren två ggr, en gång när en alkis gapade och gick och ryckte i folks dörrar mitt i natten och en gång när grannens tonåring hade vilt sjöslag med traktens alla teenisar inbjudna mitt i natten, men enligt somligas logik är detta helt normalt och störs man av det så ska man flytta långt ut i skogen?
Ja, mycket ska man höra innan öronen trillar av.
Men det är väl kanske inte helt normalt att en alkis går och rycker i dörrarna mitt i natten, människan har ju inget där att göra om han kanske inte själv bor där och har gått fel?
Jag har aldrig ringt störningsjouren vad jag kan minnas och jag har alltid bott i hyreshus. Jag tycker att man får tolerera en hel del som hyresgäst. Jag tycker att barn ska få leka, busa och skratta på gården, att de ska få ha vattenkrig, att barn gråter för att de är ledsna, att man ska kunna sitta på sin egen balkong och dricka vin en kväll och att man ska kunna bygga en altan utan att grannar ska gå bananas. Man får ta hänsyn och man får ha en viss tolerans och det gäller åt alla håll. Jag är en av dem som inte tycker att barnfamiljer stör så mycket, bortsett från de nätter jag har jobbat och vill sova på dagarna samt de gångerna som barnen kastade ner dart-pilar på min uteplats och jag hade hundar som kunde både skadat sig utvändigt och invändigt. Hade jag dock arbetat kontorstider så hade dessa barnfamiljer inte stört mig alls och vad det gäller dart-pilarna så förstod inte barnen bättre.