• Anonym (Grannen)

Min idiot till granne bygger altan...

Klockan är nio på kvällen och han lägger golvet tillsammans med sitt äldsta barn. Dessa kompletta idioter vet inte vad de gör. Altanen är sned och därför har de sågat massor med plankor snett. DE MÄTER INTE ENS! Utan sågar, lägger ner och ser om det passar, sågar lite till, slipar lite, lägger ner, sågar lite till.. Alltså SERIÖST.

När får man ringa störningsjouren/securitas? Sågen låter rätt mycket. Jag har en bebis och våra andra grannar (radhus) har två små barn. 

• Svar på tråden Min idiot till granne bygger altan...
  • LucyStacy
    nevermind skrev 2013-05-22 07:00:32 följande:
    (22?) skrev nåt väldigt klokt som fler bör tänka på: barn stör dygnet runt.

Att det bor barn bredvid grannen är inte hans problem. Han får hålla på som han vill fram till kl. 22. Eftersom föräldrar inte äger världen så finns det inget TS kan göra.
    Jag funderar över detta. Barn som gallskriker efter kl 22. Vad säger störningsjouren om det? Ni som kan? Är det tillåtet?
  • Pyret 85
    Anonym (nix) skrev 2013-05-21 21:58:37 följande:
    Jodå, normalt ljud före kl 22 är okej. Men frågan är om det anses normalt att spika på en altan så sent.
    Renovering brukar endast accepteras vardagar i mellan 8-18.
    Så du menar att folk som jobbar aldrig kan renovera?? När sjutton skulle de ha tid med det mellan 8-18 på vardagar????
    ♥Mamma till världens sötaste Lian♥
  • Fennyxx

Alltid finns det något att störa sig på. Verandan lär väl bli klar, jag tycker det verkar jobbigare med alla som ska ha bullriga stinkande bensingräsklippare när det finns el eler handdrivna.

Ett alternativ är väl att flytta långt ut i skogen om man aldrig vill bli störd, men då hittar man väl garanterat någon bonde ett par kilometer bort som gör något irriterande. 

• SupersurasunkSara
    Fennyxx skrev 2013-05-22 09:33:53 följande:

Alltid finns det något att störa sig på. Verandan lär väl bli klar, jag tycker det verkar jobbigare med alla som ska ha bullriga stinkande bensingräsklippare när det finns el eler handdrivna.

Ett alternativ är väl att flytta långt ut i skogen om man aldrig vill bli störd, men då hittar man väl garanterat någon bonde ett par kilometer bort som gör något irriterande. 

Ja, bönder sprider äckelstinkande gödsel TS, fråga grannen hur mnga kvällar till han beräknar att hålla p med bygget eftersom er bebis har lite svårt att sova när de gör det.
  • SupersurasunkSara

Ok nu läste jag allt TS har skrivit. Altaner får man som någon skrev inte bygga hur som helst, speciellt inte som hyresgäst, kolla upp om grannen ens har tillstånd.

• nevermind
    Pyret 85 skrev 2013-05-22 09:33:39 följande:
    Så du menar att folk som jobbar aldrig kan renovera?? När sjutton skulle de ha tid med det mellan 8-18 på vardagar????
  • VickyHurtig

Undrar om de verkligen får bygga altan när han har en hyreslägenhet/radhus? I en lägenhet fick jag inte ens måla där jag hade skitfula trasiga tapeter! Ang störning av småbarn bodde jag ovanför en som ringde Securitas för att jag dammsög dagtid en gång/vecka. Samt när min då 9-månaders son grät av hunger medan jag gjorde välling på morgonen. Tog max 2 min. Då kom det en ung kille från Securitas som sa att jag var tvungen att gå ut med sonen om han skrek! Kl var då ca 5.30 i januari, det var -20 grader. han grät tills han fick välling vilket han fick så fort han vaknade, sedan var han tyst! Så Securitas kan åka på störningar av småbarn.

• SupersurasunkSara
    LucyStacy skrev 2013-05-22 09:26:47 följande:
    Jag funderar över detta. Barn som gallskriker efter kl 22. Vad säger störningsjouren om det? Ni som kan? Är det tillåtet?
    Det beror på barnets ålder.
  • SupersurasunkSara
    VickyHurtig skrev 2013-05-22 09:48:19 följande:
    Undrar om de verkligen får bygga altan när han har en hyreslägenhet/radhus? I en lägenhet fick jag inte ens måla där jag hade skitfula trasiga tapeter! Ang störning av småbarn bodde jag ovanför en som ringde Securitas för att jag dammsög dagtid en gång/vecka. Samt när min då 9-månaders son grät av hunger medan jag gjorde välling på morgonen. Tog max 2 min. Då kom det en ung kille från Securitas som sa att jag var tvungen att gå ut med sonen om han skrek! Kl var då ca 5.30 i januari, det var -20 grader. han grät tills han fick välling vilket han fick så fort han vaknade, sedan var han tyst! Så Securitas kan åka på störningar av småbarn.
    Fast kolla med hyresgästföreningen så ser du att det var fel.
  • Waldo

Jag ska ta mig fan aldrig flytta!

Vi är 4 familjer i vår trapp. Vi är vanliga människor i åldrarna 65 till 30 med liv och familjer däremellan
    Vi är alla respektfulla för varandra och är medvetna om att ibland kommer det ljud från en eller annan granne.
    Det är liksom ett ge och ta.
    En bäbis vrålar på natten och en annan granne duschar när h*n kommer hem sent från sitt skiftarbete.

Vi bygger dessutom altaner och klipper gräset, grillar och har kalas
    Utan att bli störd av diverse surfittor

Hem ljuva hem, liksom

Svar på tråden Min idiot till granne bygger altan...