• Anonym (Grannen)

Min idiot till granne bygger altan...

Klockan är nio på kvällen och han lägger golvet tillsammans med sitt äldsta barn. Dessa kompletta idioter vet inte vad de gör. Altanen är sned och därför har de sågat massor med plankor snett. DE MÄTER INTE ENS! Utan sågar, lägger ner och ser om det passar, sågar lite till, slipar lite, lägger ner, sågar lite till.. Alltså SERIÖST.

När får man ringa störningsjouren/securitas? Sågen låter rätt mycket. Jag har en bebis och våra andra grannar (radhus) har två små barn. 

• Svar på tråden Min idiot till granne bygger altan...
  • Anonym (22?)

Till 22 får de nog hålla påp. Vad står det i era trivselregler?

• yodi

har du gått över och bett dom sluta?

sen att altanen blir sne är deras problem

men jag kan förstå att ljudet iriterar      

• Anonym (Grannen)
    yodi skrev 2013-05-21 21:07:01 följande:
    har du gått över och bett dom sluta?

sen att altanen blir sne är deras problem

men jag kan förstå att ljudet iriterar      

Vi pratar inte med dem. Pappan frågade mig, medan min make stod bredvid, varför jag är gift med en svensk man. Han påstod att svenska män är värdelösa. Så nej, jag tänker inte säga ett ord till honom.
    Altanen däremot, jisses... Stackars nästa hyresgäster, om dessa någonsin flyttar. 
  • Anonym (Grannen)
    Anonym (22?) skrev 2013-05-21 21:06:18 följande:
    Till 22 får de nog hålla påp. Vad står det i era trivselregler?

Ingen aning faktiskt. Var kan man läsa trivselreglerna?
  • Trolle40

Du ska väl inte vara nästa hyresgäst ?

• Anonym (Grannen)
    Trolle40 skrev 2013-05-21 21:11:01 följande:
    Du ska väl inte vara nästa hyresgäst ?

Nej  egentligen skiter jag väl i att de bygger snett. Men det blir ju pinsamt för dem (och kvarteret) att det ser ut så. Tråden handlar ju mer om att de sågar och att det låter så förfärligt så sent på kvällen.
  • Anonym (22?)
    Anonym (Grannen) skrev 2013-05-21 21:13:29 följande:

Nej  egentligen skiter jag väl i att de bygger snett. Men det blir ju pinsamt för dem (och kvarteret) att det ser ut så. Tråden handlar ju mer om att de sågar och att det låter så förfärligt så sent på kvällen.

Men släpp det snea bygget, det påverkar inte dig. om du tycker att han beter sig illa så gör ju du samma nu?
  • Anonym (Grannen)
    Anonym (22?) skrev 2013-05-21 21:15:09 följande:

Men släpp det snea bygget, det påverkar inte dig. om du tycker att han beter sig illa så gör ju du samma nu?

Han beter sig illa mot hans  grannar som har småbarn genom att han sågar med en elektrisk såg sent på kvällen.
    På vilket sätt beter jag mig illa? Jag har inte ringt störningsjouren eller securitas. Jag har inte gått dit och kritiserat honom. Jag har inte betett mig på något sätt som kan påverka någon människa negativt. Vad är ditt problem? 
  • Anonym (22?)
    Anonym (Grannen) skrev 2013-05-21 21:23:21 följande:

Han beter sig illa mot hans  grannar som har småbarn genom att han sågar med en elektrisk såg sent på kvällen.
    På vilket sätt beter jag mig illa? Jag har inte ringt störningsjouren eller securitas. Jag har inte gått dit och kritiserat honom. Jag har inte betett mig på något sätt som kan påverka någon människa negativt. Vad är ditt problem? 

Fast det får han göra. Småbarnsföräldrar stör dygnet rutn med barn som skriker och skränar...

Hahahaha.    Attitydproblem...?

Om du inte    säger till att du blir störd så kan du heller inte gnälla.
Svar på tråden Min idiot till granne bygger altan...