Hallonbladste?!
Någon här som har provat eller tänker prova hallonbladste?Ni som har provat hur var det för er?
Är i vecka 35 (34+4) tänkte börja nästa vecka någon gång!
Jag har druckit hallonbladste sedan vecka 35. Är idag i vecka 40+5 så någon förlossning har det inte startat men vi får se om det går lättare när det väl är dags ;)
En fråga till! Vissa säger att vattnet ska koka och andra inte!? hur har ni gjort?
Man ska INTE koka vattnet, det förgör oxytocinet.. och teet har därmed ingen verkan.
Du ska koka upp vattnet men sedan lägga i bladen när vattnet när en temperatur på 73C
Når
Jag drack hallonbladste under min tredje gravidtet, började runt v 36 +. Jag födde i v 39+6, en lätt förlossning på 5.5 h. Med mina två första barn har jag blött rikligt och avslaget har varat ca 6 veckor. Nu med dottern blödde jag märkbart mindre och det slutade efter ca 4.5 veckor. Om det beror på att jag drack te eller om det bara var slumpen vet jag inte men jag skulle helt klart dricka även nästa gång om det blev en sådan.
Hörde förresten efter förlossningen att det också finns hallonblad i kapselform.