• Justmee84

Hallonbladste?!

Någon här som har provat eller tänker prova hallonbladste?

Ni som har provat hur var det för er?

Är i vecka 35 (34+4) tänkte börja nästa vecka någon gång! Solig
  • Svar på tråden Hallonbladste?!
  • wallinskan

Jag har druckit hallonbladste sedan vecka 35. Är idag i vecka 40+5 så någon förlossning har det inte startat men vi får se om det går lättare när det väl är dags ;)

• Justmee84
    wallinskan skrev 2013-05-29 18:19:30 följande:
    Jag har druckit hallonbladste sedan vecka 35. Är idag i vecka 40+5 så någon förlossning har det inte startat men vi får se om det går lättare när det väl är dags ;)
    uppdatera gärna du med efter fl! :)
  • Justmee84

En fråga till! Vissa säger att vattnet ska koka och andra inte!? hur har ni gjort?

• vincere

Man ska INTE koka vattnet, det förgör oxytocinet.. och teet har därmed ingen verkan.

• Justmee84
    vincere skrev 2013-05-31 12:34:03 följande:
    Man ska INTE koka vattnet, det förgör oxytocinet.. och teet har därmed ingen verkan.
    Tack :)
  • emi

Jag drack hallonbladste under min tredje gravidtet, började runt v 36 +.  Jag födde i v 39+6, en lätt förlossning på 5.5 h. Med mina två första barn har jag blött rikligt och avslaget har varat ca 6 veckor. Nu med dottern blödde jag märkbart mindre och det slutade efter ca 4.5 veckor. Om det beror på att jag drack te eller om det bara var slumpen vet jag inte men jag skulle helt klart dricka även nästa gång om det blev en sådan.

• emi

Hörde förresten efter förlossningen att det också finns hallonblad i kapselform. 

• Justmee84
    a dream within a dream skrev 2013-05-31 22:08:03 följande:
    Du ska koka upp vattnet men sedan lägga i bladen när vattnet när en temperatur på 73C
    ah tack :) Skrattande
Svar på tråden Hallonbladste?!