Hallonbladste?!
Någon här som har provat eller tänker prova hallonbladste?Ni som har provat hur var det för er?
Är i vecka 35 (34+4) tänkte börja nästa vecka någon gång!
tack så jätte mycket!
Är i vecka 35+3 och startade idag med hallonbladste så få se hur detta slutar. Gillar ej te utan socker och mjölk men får väl stå ut nu med denna kuren. Jag köpte löste ej påsar och hittade det i häslobutiken life kostade 49kr en rejäl kartong :)
Är det någon mer som är inne på hallonblands kuren?
Har googlat massor samt läst om denna men såg nu att vissa i tråden skrivit man ej ska koka vattnet?!?
Enligt hallonbladste.se där står det att det ska vara kokande vatten sen låta stå och dra i ca 7min och utan socker och mjölk. Någon som har fler erfarenheter om denna produkt så skriv gärna hur ni upplevde det osv ;)
Läste nyss olika forum och då dök basilika te upp :@
Någon som vet om den?
Ingen?
Är inne på min 3 dag tycker den är helt okej och dricka helt ren. Hoppas bara att den hjälper antingen före eller efter ;)
Jag har också funderat på att dricka hallonbladste. Men innan jag kommit iväg o köpt så har nog bebisen kommit
. Är i v.35 nu.
Köpte ananas idag oxå färsk så klart. Så det får bli min fredags mys hallonbladste och färsk ananas ;)
Tänkte dela med mig om mina upplevelser kring detta.
Födde första barnet med hallonbladste. Min förlossning va smidig och tog från första minsta "känningen" nästan 7 timmar. Kom inte mycket blod efterråt och slutade blöda helt efter ca 2 veckor.
Andra barnet födde jag utan hallonbladste. Min förlossning var då inte lika smidig men jag ska inte klaga.
Det tog då från första lilla "känningen" lite mer än 12 timmar. Kom mer blod denna gången och blödde ca 7 veckor. Denna gången kände jag även av eftervärkar eller vad de heter när livmodern drar ihop sig eller vad den gör. Detta kände jag inte första gången.
Denna gången ska jag absolut dricka hallonbladate! Tror på att det va det som gjorde första förlossningen så fin och att det gick så bra efteråt.
Hoppas detta hjälper någon!