• Justmee84

Hallonbladste?!

Någon här som har provat eller tänker prova hallonbladste?

Ni som har provat hur var det för er?

Är i vecka 35 (34+4) tänkte börja nästa vecka någon gång! Solig
  • Svar på tråden Hallonbladste?!
  • zizuna

Ja jag minns ej hur starka mina blödningarna va men gör denna nytta så klart man vill ju testa och undvika blödningar helt helst.

UnhandyPillow skrev 2014-02-07 18:31:07 följande:
    Tänkte dela med mig om mina upplevelser kring detta.

Födde första barnet med hallonbladste. Min förlossning va smidig och tog från första minsta "känningen" nästan 7 timmar. Kom inte mycket blod efterråt och slutade blöda helt efter ca 2 veckor.

Andra barnet födde jag utan hallonbladste. Min förlossning var då inte lika smidig men jag ska inte klaga. Det tog då från första lilla "känningen" lite mer än 12 timmar. Kom mer blod denna gången och blödde ca 7 veckor. Denna gången kände jag även av eftervärkar eller vad de heter när livmodern drar ihop sig eller vad den gör. Detta kände jag inte första gången.

Denna gången ska jag absolut dricka hallonbladate! Tror på att det va det som gjorde första förlossningen så fin och att det gick så bra efteråt.

Hoppas detta hjälper någon!

• Tessou
    UnhandyPillow skrev 2014-02-07 22:28:51 följande:
    Jag vet faktiskt inte. Jag fortsatte inte efter förlossningen.
    Okej, tänkte om man ska fortsätta dricka tills avslagen är helt borta och så.
    ♥ ELIAS 090326 - BF 18/2-2014 ♥
  • zizuna

Finns det någon som har druckit detta med andra graviditeter och märkt skillnad ? I sånafall hur märkte ni det?

• MarinaT

Jag drack hallonbladste i min första grav men då började jag först när jag gick över tiden och sonen kom 40+3 men jag hade en lätt förlossning och det gick snabbt

Nu är jag i v 35 och har börjat med teet har inte lust att gå över tiden denna gången, så hoppas att det kommer göra nytta!

Dricker 3-4 koppar om dagen!

Kan man få för mycket av det tro???

Ibland känner jag av sammandragningar ibland är det inget!

• S00L

Är i vecka 36 (35+1) och vill få ut den här ungen (min tredje på 5 år) lite snabbt och smidigt innan han hunnit växa sig allt för stor. Denna vecka fyller halva familjen år och till helgen har vi kalas men efter det tänkte jag börja dricka hallonbladste. Köpte en stor fin burk på lösvikt med enbart blad för 30 kr på en hälsokost. 
    Jag har varit sjukskriven sen i julas för foglossning och sammandragningar och sista veckan kommer de flera ggr i timmen dygnet runt och gör ont som mensvärk. Så det ska bli spännande att se hur hallonbladsteet påverkar sammandragningarna. Hur går det för er som dricker, känner ni att de blir kraftigare på en gång? 

Hur mycket lägger ni i en kopp? En proppfull eller luftig tesil i normalstor mugg med varmt ej kokande vatten?
    hur mycket bälgar ni i er, 3-4 koppar per dag?

• Gudinnan

Jag drack 3 koppar varje dag morgon middag kväll med lite lite socker och lite mjölk .
    Slemmbollen lossnade men uten komut med snitt BF+10 slemmisen komå BF dagen

Da solen lyser op over Danmark, så ved jeg , at jeg får en chance til ♥ ♥
  • UnhandyPillow

Vad jag har förstått så ska man inte ha mjölk eller socker i. Det står på sidorna man beställer ifrån. Står även att det inte gör att förlossningen börjar i förtid utan bara gör förlossningen finare och tiden efter. Man ska ha en tsk blad till en dl vatten.

• Malinita

jag testade det inför min förlossning.... men det funkade inte. INGET funkade. Varken hinnsvepning, hallonbladste eller "färdknäpp". 11 dgr över tiden blev det istället....
    Men teet var helt ok att dricka, ganska gott.

• Afasi

Jag funderar på att dricka hallonbladste den här graviditeten. Jag gick över 14 dagar med sonen men det är inte därför jag vill testa det utan för att moderkakan satt på en ganska stor yta och därmed orsakade ganska kraftigt avslag efteråt. Barnmorskan sa till mig att jag skulle räkna med ordentliga blödningar och så blev det. Allra helst ville jag ha en vuxenblöja för att slippa blöda igenom och sen blödde jag nog i över 6 veckor. Den här gången vill jag försöka minska lite på det eftersom jag knappt vågade mig ut dom första två veckorna, rädd för att blöda igenom allt.

Finns det några nackdelar med hallonbladste? Och hjälper det verkligen att minska avslaget?

Svar på tråden Hallonbladste?!