• Anonym (barfota)

Gå barfota?

Tycker ni att det är okej att gå barfota på stan till exempel? 
    Om ni ser någon som är barfota i en affär, vad tänker ni då?

Jag vill helst gå barfota vart jag än går men är lite rädd för att folk kommer tycka jag är konstig. 

• Svar på tråden Gå barfota?
  • h8him
    Queenie70 skrev 2013-06-21 00:19:01 följande:

Jag har ingenting emot det alls, det handlar bara om en automatisk tanke som jag skulle få och som givetvis inte tål närmare analysering.
    Cool Glad midsommar!
  • Anonym (barfota 2)

Jag går mycket barfota men brukar oftast sätta på mig skor när jag går in i affärer. Vissa affärer har protester mot att man går barfota där så jag försöker vara förutseende.

Går man tillräckligt mycket barfota får man så tjocka fotsulor att man kan gå på det mesta utan att göra sig illa.

• Anonym (M)

jag hatar att gå barfota, runt poolen, gräsmattan och sånt fungerar. om jag inte kände varenda sten som obehaglig så skulle jag nog inte gå i butiken barfota eller åka rulltrappa. det känns lite farligt... men om du vill gå barfota så gör du det.

• Zizzy Zimsson

Barfota rockar.

Det är väl mer ofräscht att gå med skor där man stänger in de stackars fossingarna så svett och svamp får frodas.

Nej, släpp fötterna fria, låt dem andas och låt vinden fläkta runt tårna. 

• Gurkan

Jag älskar att gå barfota och avskyr vintern när ja måste stänga in fötterna i ett par strumpor. Men jag går inte barfota i stan. Det är så äckligt. Hundar som kissar överallt. Folk som spottar, spiller, spottar ut tuggummi och snus. Nä barfota går jag hemma på landet på grusvägen, i kohagen, på gräsmatta. :)

• Nape

Skulle inte reagera nämnvärt, om du inte har full kostym och sedan är barfota till det. Då hade jag nog fnissat lite. Det är dina fötter, du bestämmer.

Jag är 38 och hoppas snart nå den magiska gränsen för "I don't give a shit". Har släppt ganska mycket på "vad tycker andra?" men är inte helt i mål än.

• Zizzy Zimsson
    Nape skrev 2013-06-21 09:22:42 följande:
    Skulle inte reagera nämnvärt, om du inte har full kostym och sedan är barfota till det. Då hade jag nog fnissat lite. Det är dina fötter, du bestämmer.

Jag är 38 och hoppas snart nå den magiska gränsen för "I don't give a shit". Har släppt ganska mycket på "vad tycker andra?" men är inte helt i mål än.
    Hahaa! Det är helt underbart. Usch vad man nojjade över onödiga saker när man var yngre.

Nu känner jag bara... WHATEEEEVER  
  • Anonym (Lisen)

Jag jobbar i butik, skulle jag se någon gå barfota inne i butiken så skulle jag tänka att det är riktigt pack! 

• sextiotalist

Jag älskar också att gå barfota, men sträcker det sig till att vara det på tomten, kanske när jag slänger ett par ord med grannen och till/från stranden på landet.
    Men på stan, inte en chans.

Däremot skulle jag inte tro att en som gick barfota var knäpp eller så, men jag tycker det har lite med rätt klädd vid rätt tillfälle. Man går inte barfota i affärer eller så.
    Jag har syndat med att vara barfota på arbetet när jag har haft skavsår t.ex, eller när jag slängt av mig skorna på rummet och glömt att sätta på dom när jag lämnar rummet    

• Anonym (Anonym)
    Anonym (Lisen) skrev 2013-06-21 09:30:37 följande:
    Jag jobbar i butik, skulle jag se någon gå barfota inne i butiken så skulle jag tänka att det är riktigt pack! 

Delar man alls upp mänskligheten i "pack" och "andra" förstår jag att man tänker så ibland. På min sociala karta finns packet inte med.
Svar på tråden Gå barfota?