Gå barfota?
Tycker ni att det är okej att gå barfota på stan till exempel?
Om ni ser någon som är barfota i en affär, vad tänker ni då?
Jag vill helst gå barfota vart jag än går men är lite rädd för att folk kommer tycka jag är konstig.
Tycker ni att det är okej att gå barfota på stan till exempel?
Om ni ser någon som är barfota i en affär, vad tänker ni då?
Jag vill helst gå barfota vart jag än går men är lite rädd för att folk kommer tycka jag är konstig.
Utomhus känns okej, men inte inne i butiker eller restauranger. Jag är nog för hårt skolad i den amerikanska "No shirt, no shoes, no food." för jag tycker det känns ofräscht när folk går barfota i en butik.
Ett annat problem är om någon kommer och hälsar på med barfotafötter (gått utomhus barfota) och så sätter de sig i soffan och drar upp fötterna under sig. Jag blir totalt nojig när jag tänker på allt äckligt som kan finnas under fötterna. Man skulle ju aldrig drömma om att ha uteskor uppe i soffan men barfotafötter verkar folk tycka är okej.
Hemma är det helt ok men bland folk - nej! Smutsiga fötter som ska trampa på andras golv etc är inte ok. Det handlar inte om fötterna utan om att de blir smutsiga helt enkelt. Och folk (män...) med bar överkropp är vidrigt. Också ok hemma men inte bland folk...
Är det varm och fint väder så går jag barfota i stort sett överallt. Eventuellt att jag tar på mig skor när jag går in i en affär men det är endast för att i området kring kyldiskarna så kan det vara blött på golvet och det känns inget vidare att gå i. Men på stan går jag barfota, självklart håller man koll på var man sätter fötterna så man inte trampar i en hög med krossat glas (även om det med har hänt, dock inte en skråma).
Vill du gå barfota så tycker jag du ska göra det. Skit i vad andra tycker. Det är dina fötter så är ju du själv som blir smutsig, inte de. Och smuts är inga problem att tvätta bort sen :)
Affär