Gå barfota?
Tycker ni att det är okej att gå barfota på stan till exempel?
Om ni ser någon som är barfota i en affär, vad tänker ni då?
Jag vill helst gå barfota vart jag än går men är lite rädd för att folk kommer tycka jag är konstig.
Tycker ni att det är okej att gå barfota på stan till exempel?
Om ni ser någon som är barfota i en affär, vad tänker ni då?
Jag vill helst gå barfota vart jag än går men är lite rädd för att folk kommer tycka jag är konstig.
Gå du barfota, folk tycker man är konstig hur man än gör. Jag skulle förmodligen bli avis på dig, samtidigt skulle jag bli förskräckt och hoppas att du inte stack dig på något.
Helt ok att göra det om man så önskar. Jag kan sätta mig över den del av mig som formats av normerna om att man inte gör så och acceptera det.
Särskilt en person som Cody Lundin som har gjort det i många år, i stort sett överallt.
Jag tänker att det är skitäckligt och att det är någon som inte är helt....ok. Om man säger så. Vad är vitsen? De få jag sett är totalt kolsvarta om fötterna, bajs, kiss, snus, bakterier, spottloskor och spyor är väl en del av det som sitter under fotsulorna på dessa personer. Tänk sen att det finns vassa föremål som folk slängt på gatorna, glas tex, eller rent av begagnade kanyler.
Jag tänker mest: Ajfan. Men jag tycker att det ser fritt och gött ut.
Det måste göra ont att gå barfota överallt. Tills fötterna blivit härdade, vill säga.
Förklaringen jag fått till varför vissa butiker inte vill att man ska gå barfota är att det kan finnas t ex glaskross på golvet (om nått gått sönder och de missat nån skärva) och att de inte vill hållas ansvariga för om jag trampar på nått. För min del är det en ok inställning oavsett hur mycket jag gillar att gå barfota.
Det är bra för fötterna att gå barfota. Man använder alla små muskler som det är tänkt att man ska använda och får mycket starkare fötter än om man har stadiga, stabiliserande skor på sig hela tiden.
Jag älskar att gå barfota . Kunde jag skulle jag göra det året om .
VIll du gå barfota tycker jag definitivt att du ska göra det. Går själv barfota så ofta jag kan och så mycket vädret tillåter. Under varma sommardagar är det väldigt få som kommer bry sig eller ens lägga märke till det, vilket jag säger av erfarenhet. Har ett antal gånger, förutom på stan, varit barfota i såväl affärer som på tunnelbana och buss och på sin höjd är det nån som höjer lite extra på ögonbrynen.
Visst, dina fotsulor kommer se ut som om du målat dom med svart målarfärg efter ett tag :P Men så länge det inte är något som stör dig tycker jag det är fritt fram. Glas och dylikt upptäcker man ganska lätt och kan därför undvika.
Så bry dig inte om vad andra må tänka och tycka utan gör det du själv vill =)
Jag rullar barfota hela sommaren oavsett vart jag går. Kan dock rekomendera att du inte glider in på en bio barfota, allt annat än rent på dem golven, jag har erfarenhet av det.
Thorsten flinck och loreen gör det lev o gör det du vill
Jag bor på landet och går barfota från april till slutet av september (beroende på väder naturligtvis
). Jag skulle aldrig få för mig att gå barfota i stan/affärer dock, dels för risken att göra illa mig och dels för att det är äckligt. Äckligt att trampa i all smuts (hundskit, gammalt piss, cigarettfimpar etc) och äckligt att se smutsiga fötter. Ja, man blir smutsig av att gå hemma på gräsmattan också men det känns på nåt sätt som "renare smuts"
. Dessutom har iaf jag alltid heltäckande skor när jag är ute bland folk eftersom smutsen syns i nätta sandaler/flip flops. Så om jag såg någon gå barfota i stockholms innerstad skulle jag tycka att personen var konstig och tycka att det var lite äckligt...
Gick ifjol barfota på en stor nöjespark efter jag fått skoskav av mina nya skor. Det var iaf ingen som tittade konstigt på mej, men fy sjutton vad varmt det var att gå på stekhet asfalt.
Nej inte på asfalt och sådant! Man kan gå barfota i parken, på gräset
Jag går barfota hela den snöfria säsongen. :) Jag hatar skor och tar varje chans jag får om vintern att ta av mig skorna.
Jag är inte rädd för lite skit under fötterna och jag har aldrig någonsin fått infektioner pga sår, har aldrig skurit mig på glas eller någonting och då har jag gått barfota hela livet. Det enda som kan vara besvärande är het asfalt, går jag länge på det så blir det blåsor under fotsulan så det undviker jag.
Däremot har jag flera gånger fått variga skavsår på vintern. -.-
Jag blir glad när jag ser nån gå barfota på stan.
När nån kliver på min buss med bara fötter, tänker jag "Ja vad bra"!!!
Jag tycker att det ser lite fånigt ut med skor på sommaren. Lite instängt och isolerat på nåt sätt. Men det är ju i och för sig normen.
De allra flesta av oss är nog oroliga för att andra ska skratta åt oss, eller tycka att vi är underliga, så för att vara på den säkra sidan och passa in, så följer vi normer och etiketter.
Men det behövs ju inte :)
Livet är så jäkla kort, och somrarna är ännu kortare :)
Tänk om alla kunde ta en enda dag barfota åtminstone, på stan, i affären, på bussen osv, för att känna hur det känns, och för att kunna säga
"Det har jag gjort" :)