• Anonym (barfota)

Gå barfota?

Tycker ni att det är okej att gå barfota på stan till exempel? 
    Om ni ser någon som är barfota i en affär, vad tänker ni då?

Jag vill helst gå barfota vart jag än går men är lite rädd för att folk kommer tycka jag är konstig. 

• Svar på tråden Gå barfota?
  • Anonym (barfota)
    Apelsiner skrev 2013-06-21 13:53:10 följande:
    Jag brukar tänka "Härligt nu är det sommar!" när jag ser någon gå barfota
    Bra att det finns någon som inte bara fokuserar på hur smutsigt det är Skrattande
  • sextiotalist
    Anonym (barfota) skrev 2013-06-21 13:49:55 följande:
    Jag förstår inte varför det skulle vara äckligt? Det är väl lika smutsigt att gå med skor?
    Det är mer en kulturfråga, i Sverige går man inte barfota helt enkelt bland allmänheten.
  • Anonym (barfota)
    sextiotalist skrev 2013-06-21 14:02:35 följande:
    Det är mer en kulturfråga, i Sverige går man inte barfota helt enkelt bland allmänheten.
    Folk är så konstiga.
  • sextiotalist
    Anonym (barfota) skrev 2013-06-21 14:10:00 följande:
    Folk är så konstiga.
    Nja, det är bla kulturen som gör oss till människor
  • Mineralvatten

helt ok för mig så länge du tvättar fötterna om du kommer hem till oss =).
    akta dig för glasbitar och annat som kan skada dig bara!

• Anonym (Gärna)

Skulle gärna gå barfota ute eftersom jag får problem av skor. Men tänker på allt som ligger på trottoarerna och att jag kommer bli väldigt svart (smutsig) om dom. 

Har aldrig jag sett någon gå barfota på stan.    

• lilja87

Jag hade bara hoppats på att personen i fråga inte skadade sig. Inget mer med det.

• Anonym (M 2)

Jag har bacillskräck och börjar alltid fundera på hur de som går barfota gör när de kommer hem. Tror knappast de kanar på en handduk in till badrummet. Hur gör ni?

• mamita64
    Anonym (barfota) skrev 2013-06-21 00:15:36 följande:
    Vad är det som är så fel med att gå barfota då? Glad
    Jag tycker inte om att se folks fötter i affären, skitiga och läskiga tycker jag att de är.
    Jag går själv som sagt gärna barfota här hemma, på stranden och på gräsmattor, men skulle aldrig komma på tanken att göra det på en gata eller trottoar.

Svar på tråden Gå barfota?