Första barnet - BF Mars 2014
Gravida rekommenderas att vaccinera sig MIT säsongsinfluensan. OM man blir sjuk så är det farligare än att vaccinera sig mot det som jag förstått det:/
Gravida rekommenderas att vaccinera sig MIT säsongsinfluensan. OM man blir sjuk så är det farligare än att vaccinera sig mot det som jag förstått det:/
Majsa88. Hur ställer du dig till de otaliga vaccin som ditt barn kommer att erbjudas?
Alla vaccin är ju olika. Ett kan vara olämpligt medans andra verkar va i princip ofarliga. Är det någon som sitter inne på ren fakta? Min BM verkade lite motvillig till det hela men sa att de "skulle" rekommendera alla gravida. Förstod det sim om hennes egen uppfattning var en annan.
Strumpan81. Bra info, tack!
Magdalenaz. Men nu är ju inte detta vaccin som de erbjuder något nytt och obeprövat som var fallet med svininfluensavaccinet. Detta är ett vaccin som funnit med länge och det finns väl dokumenterat. Det som hände med svininfluensavaccinet var att de var tvungna att tillsätta ett ämne för att vaccinet skulle räcka. Usch, jag vet inte.
Vilken upplevelse, nu ser jag hur den lilla stökar omkring inne i magen:) lite märklig känsla när man ser huden böljar och buktar:)
Det är väldigt svårt att i förväg veta hur man kommer att agera. Jag har redan en stor tjej och inser så här i efterhand att mycket man tycker och tänker hinner ändra på sig både en och två gånger. Man lär så länge man lever:)
Varje morgon vill jag ha apelsinjuice. Aldrig druckit det innan då jag tyckt ren apelsinjuice varit för "skarp". Min sambo är överlycklig att vårt kylskåp numera är fyllt till bredden av denna vara:)
Lovely90. Det tror jag kommer gå galant. Det blir väl bara lite raksöm och fålla kanterna? Har du mönster till dem?
Jag håller med till viss del men vi ska ändå inte glömma att Sverige är ett förhållandevis bra land att vara gravid och få barn i. Har kollegor i både England och USA och där får de lösa det bäst de vill, inte mkt till samhällsskydd där inte. Tänk att behöva lämna sin 3-månaders baby och återgå till arbete:/