Inlägg från: anaconda |Visa alla inlägg
  • anaconda

Första barnet - BF Mars 2014

Blir lite orolig, har inte känt av bebis så mycket igår eller idag :(

• anaconda

Jag har vaccinerat mig i fredags, inte för jag själv ville utan mest för min mans skull, han hade läst och grejat på nätet och han tyckte jag skulle ta vaccinet (han sa de med orolig för barnets röst och bestämd) så valde att ta de!

Ang äta och dricka så dricker jag nästan inget vatten eller nåt alls om dagarna, är helt enkelt inte törstig och då är de svårt att påminna sig själv och med maten så äter jag frukost och sen middag, om jag är hungrig där imellan tar jag nåt såklart men oftast känner jag ingen hunger!

I natt (eller två nätter) har jag sovit så fruktansvärt dåligt och i natt så sparkade bebis så mycket att jag själv kände med handen så nu är de nog inte långtid kvar till mannen känner oxå och han längtar!

• anaconda

Ni som väntar på moderskaps intyg, ring er bm, de gjorde jag och dom skickade de direkt med posten så jag kunde göra ansökan om gravpenning! Föräldrapenning tänkte jag ansöka om i januari tänkte jag, samt att vi ska till kommun/socialtjänsten (eller vart man nu ska vända sig) i januari för att skiva på faderskaps papper (då vi inte är gifta än)

Jag ska till bm nästa gång 3/12 är i v 25 och har inte träffat henne sen inskrivning

• anaconda

Tycker de är tråkigt att läsa om era oroligheter och smärtor, hoppas de går över för er snart! Styrka till er!!

Själv har jag inga som helst problem och känner mig precis som vanligt! Har inte ont, inga krämpor! Känner mig lite bortskämd i graviditeten! Jag kan sova hela nätterna utan att gå upp på toa (visst de händer men inte ofta alls) eller utan att vakna med smärta! Jag måste vara typ 1 på 1000 som har en sån bra grav!

• anaconda

Ja jag njuter varje minut, bebis har börjat sparka ordentligt nu oxå så allt känns så underbart plus att jag håller fortfarande på att renovera och de blir helt klart nästa helg!

• anaconda

Har varit och beställt barnvagnen på babyproffsen idag! Jag är så lycklig!!

De blev en emmaljunga mondial duo combi med sportchassi och expresso läder färg! Jag är så grymt nöjd!

• anaconda

Tvetalan: har lagt in bild i bildtråden :) slut priset blev 9290kr tror jag de va!

Nu är frågan om babyskyddet! Vi tänkte maxi cosi pebble! Nån som funderat på babyskyddet?

• anaconda
    tvetalan skrev 2013-11-17 18:50:26 följande:
    Vi har köpt maxi cosi cabriofix men jag har hört att pebble också ska vara bra :) annars är ju maxi cosis babyskydd bland de bästa på marknaden :)
    Jo jag såg att cabriofix är best test oxå, samt billigare så blir nog en sån, såg på lekmer.se och jollyroon att dom har bra priser på just den.
  • anaconda
    j3nnyy skrev 2013-11-17 19:04:57 följande:
    Vi har köpt ett brio primo babyskydd för att kunna fästa på vagnen. Har hört många som tycker det underlättar jättemycket. (Har köpt en brio happy vagn)
    De bästa med emmaljungan är att många olika babyskydd passar till den vagnen :) och just maxi cosi fungerar på den vagnen vilket jag oxå tycker är skit bra! (Bra pris är ett extra plus)

Min svägerska har en brio happy och nu efter ca 6 mån tycker hon den blivit otymplig :( själv tycker jag brio vagnarna har en väldigt liten liggdel och känns väldigt plastig och känns dom barnet knappt får plats nu när hon blivit 6 mån.

Men de är väl en smak sak kanske och hur man bor :)
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014