• Jessica 85

Närmar sig 30 och längtar efter +

Hej!

Jag tänkte att jag skulle starta en tråd för oss som känner att vi har rotat oss i tillvaron och har varit redo för barn ett tag men som inte får ett +!

Det är jobbigt och frustrerande att längta efter barn och alla/många av ens släkt/vänner/bekanta har en eller flera barn redan. Alla verkar bli gravida direkt av dom jag känner och alla frågar oss när vi ska få barn.

Jag är 28,5år och min sambo är snart 36. Vi har utbildat oss klart och jag har även hunnit vidareutbilda mig ytterligare. Vi köpte hus för ett år sedan och nu längtar vi så oerhört över att höra små fotsteg i vårt stora fina hus! 

Häng med  i väntan på +:et!!      

• Svar på tråden Närmar sig 30 och längtar efter +
  • Millispillis

Mensen kom nu idag strax innan lunch :( Fortfarande väldigt ont i brösten men molvärken försvann innan helgen...  :( SUCK!  Börjar bli så jäkla less på att hoppas månad efter månad efter mååånad... gissar iaf att det är bidrottninggelen som gjort att jag kännt så mkt molvärk mm, aja nya tag denna månad igen, nån gång måste det ju funka... fasiken va deppig jag blev nu, jag som faktiskt nånstans innerst inne trodde att det tagit denna gång... :(

• EG83
    Millispillis skrev 2013-09-30 13:22:50 följande:
    Mensen kom nu idag strax innan lunch :( Fortfarande väldigt ont i brösten men molvärken försvann innan helgen...  :( SUCK!  Börjar bli så jäkla less på att hoppas månad efter månad efter mååånad... gissar iaf att det är bidrottninggelen som gjort att jag kännt så mkt molvärk mm, aja nya tag denna månad igen, nån gång måste det ju funka... fasiken va deppig jag blev nu, jag som faktiskt nånstans innerst inne trodde att det tagit denna gång... :(
    Fasiken också!! Känner igen känslan...min kropp har spelar spratt med mig nu, speciellt de senaste månaderna...kommer inte våga tro nånting framöver, fast kanske lika bra det egentligen. Tiden efter mensen kommer är den värsta...mår så hemskt dåligt då..! Kram!
  • Jessica 85
    Millispillis skrev 2013-09-30 13:22:50 följande:

Nej! Så himla trist! Jag förstår precis hur det känns. Man deppar ihop totalt när mensen kommer men vi SKA lyckas vi också en dag!
  • Jessica 85
    linnis83 skrev 2013-09-28 16:36:36 följande:
    Tror att jag äntligen, efter 10 veckor, har slutat blöda! = ) Har inte kommit nåt sen i onsdags nu.
    Borde ha ägglossning nästa vecka, så nu hoppas jag att kroppen är på min sida...

Nån mer som har ägglossning snart?

Hur går det?
  • linnis83
    Jessica 85 skrev 2013-10-02 12:13:14 följande:

Hur går det?
    Jorå, inget blod på en hel vecka! = ) Tror att jag maxade på ÄL-stickan igår, så ägget borde släppa idag eller imorrn. Men jag undrar hur lång den där LH-stegringen brukar vara? Tror jag testade 4 gånger igår (köpte på mig massor av stickor för ett tag sen... = )) och på det tredje, typ vid 16-tiden, var det typ max, men sen vid 21 var det svagare igen.... Vet inte om det spelar nån roll, men kändes lite kort kan jag tycka...
    Nåja, vi ligger i som tusan och hoppas att det tar sig nu, vill inte vänta längre!

Hur går det själv? Börjat med CB-testerna ännu? Har oxå funderat på att testa dom, verkar ju betydligt lättare att förstå sig på.
  • Jessica 85
    linnis83 skrev 2013-10-02 15:02:17 följande:
    Jorå, inget blod på en hel vecka! = ) Tror att jag maxade på ÄL-stickan igår, så ägget borde släppa idag eller imorrn. Men jag undrar hur lång den där LH-stegringen brukar vara? Tror jag testade 4 gånger igår (köpte på mig massor av stickor för ett tag sen... = )) och på det tredje, typ vid 16-tiden, var det typ max, men sen vid 21 var det svagare igen.... Vet inte om det spelar nån roll, men kändes lite kort kan jag tycka...
    Nåja, vi ligger i som tusan och hoppas att det tar sig nu, vill inte vänta längre!

Hur går det själv? Börjat med CB-testerna ännu? Har oxå funderat på att testa dom, verkar ju betydligt lättare att förstå sig på.

Hoppas det tar sig för er nu då!! Vi vill ha flera + här nu :)
    Jag har inte äl förrän nästa vecka så just nu är det bara att gilla läget! Har fixat apiforce nu så ska börja med det imorgon tänkte jag. Blir lite spännande att se hur det kommer gå. 

Hur går det för alla andra här i tråden då?   
  • Millispillis

min mens är katastrof den här gången, Trodde att den började i måndags då jag fick en blödning men sen försvann den nästan helt, är nu  EXTREMT lite, blir så jäkla less på att allt ska strula hela tiden... SUCK!!!! hoppas den kommer igång nu snart!

• längtar985

Jag har varit på spolning av äggledarna, vi fick avbryta då det gjorde riktigt ont. Igår var jag på ultraljudskontroll av äggblåsorna. Nästa steg är HSS-spolning då jag blir sövd i stället, remissen är skickad. Ägglossningssprutan som jag fick för en månad sedan heter Ovitrell.

Svar på tråden Närmar sig 30 och längtar efter +