• Jessica 85

Närmar sig 30 och längtar efter +

Hej!

Jag tänkte att jag skulle starta en tråd för oss som känner att vi har rotat oss i tillvaron och har varit redo för barn ett tag men som inte får ett +!

Det är jobbigt och frustrerande att längta efter barn och alla/många av ens släkt/vänner/bekanta har en eller flera barn redan. Alla verkar bli gravida direkt av dom jag känner och alla frågar oss när vi ska få barn.

Jag är 28,5år och min sambo är snart 36. Vi har utbildat oss klart och jag har även hunnit vidareutbilda mig ytterligare. Vi köpte hus för ett år sedan och nu längtar vi så oerhört över att höra små fotsteg i vårt stora fina hus! 

Häng med  i väntan på +:et!!      

• Svar på tråden Närmar sig 30 och längtar efter +
  • EG83
    linnis83 skrev 2013-10-15 22:27:39 följande:
    Men det är ju helt omöjligt att inte känna efter ju! Mannen tycker att jag tänker på det för mycket, men det är ju svårt att inte göra det när man vill så mycket...
    Eller hur...säger varje gång att jag inte ska känna efter för mycket. Men likväl sitter jag här och tänker på alla "symptom". Det är såå mycket lättare sagt än gjort.
  • Jessica 85
    EG83 skrev 2013-10-15 22:34:27 följande:
    Eller hur...säger varje gång att jag inte ska känna efter för mycket. Men likväl sitter jag här och tänker på alla "symptom". Det är såå mycket lättare sagt än gjort.

Jag håller med! Gör precis samma sak
  • Millispillis

Jaa tjejer det är inte lätt det här!! vi får fortsätta kämpa!

Jessica i början av denna tråd så skrev du att du försökte äta bättre och motionera mer, hur har det gått?

Jag började faktiskt med 5:2 dieten igår, får se om det funkar! Känns som enda sättet jag skulle kunna "banta" på. Om jag ist bestämmer mig för att inte äta något onyttigt alls och köra nån bantningskur så blir jag ju så fruktansvärt sugen på allt gott så att jag nästan inte står ut! haha!    Så jag ska prova det här ist!! Igår åt jag äggröra till frukost m lite grönsaker och en skiva skinka, till lunch sallad och en liten bit fisk, middag blev en halv portion fiberhavregrynsgröt och ett kokt ägg. Jag var trött och hungrig men det gick! :)

• Jessica 85

Millispillis: Jo det har gått bra! I somras var jag ute och sprang varannan dag och skärpte upp ätandet, mindre portioner och mindre fika. Gick ner riktigt bra faktiskt. Nu så tränar jag 2-4ggr i veckan zumba, cirkelträning, core och spinning. Har hållt vikten ganska bra och det är nog för att jag kommit igång med regelbunden träning. Matmässigt försöker jag att tänka på vad jag äter, så just nu kör jag ingen diet utan försöker leva sunt :)

Får jag fråga hur era karlar tar den här barnlösa situationen? Min sambo säger inte så mycket och när man pratar om det så säger han att det får ta den tid det tar osv. Han är inte så insatt och läser inget eller kollar upp eller frågar heller för den delen. Han är definitivt ingen grubblare vilket jag själv är.   

• linnis83
    Jessica 85 skrev 2013-10-17 09:01:46 följande:
    Millispillis: Jo det har gått bra! I somras var jag ute och sprang varannan dag och skärpte upp ätandet, mindre portioner och mindre fika. Gick ner riktigt bra faktiskt. Nu så tränar jag 2-4ggr i veckan zumba, cirkelträning, core och spinning. Har hållt vikten ganska bra och det är nog för att jag kommit igång med regelbunden träning. Matmässigt försöker jag att tänka på vad jag äter, så just nu kör jag ingen diet utan försöker leva sunt :)

Får jag fråga hur era karlar tar den här barnlösa situationen? Min sambo säger inte så mycket och när man pratar om det så säger han att det får ta den tid det tar osv. Han är inte så insatt och läser inget eller kollar upp eller frågar heller för den delen. Han är definitivt ingen grubblare vilket jag själv är.   
    Min man är verkligen en grubblare. Han har trott att det har varit fel på honom, i alla fall innan vi faktiskt fick plus på stickan. Hans bror har problem med simmarna så dom håller på med ivf, det har nog gjort honom lite nojig...
    Han är inte den som läser och kollar upp dock, den biten är det jag som står för. = ) Men jag fick honom att göra ett sånt där hemmaspermatest i våras i alla fall. = )
    Vet inte om det är bra eller dåligt, men när jag går och tjatar om symtom och sånt innan BIM så är han alltid helt negativ och säger att det är nog inget och att jag inbillar mig... Vilket jag ju uppenbarligen gör, men det vore ju roligt att hoppas tillsammans.... = )
  • Millispillis

Min man har tyckt att det har varit ganska jobbigt, ville inte alls lämna spermaprov och när han fick ett dåligt resultat på det så var det inte superkul, övertalade honom dock att han skulle lämna ett till och då såg det helt normalt ut, vilket var väldigt skönt! :) Det är jag som är mest drivande i barnverkstan, han tycker att "blir det så blir det", vilket jag inte riktigt köper då jag vill NU, nu nu NUUU! hahaha! Vi har ju gjort en utredning och sa att vi skulle försöka till nyår, efter det prova insimination och det verkar han iaf vara med på!

Sitter för närvarande och undrar vart tusan min äl tagit vägen denna månad....inget spår av den och är nu på dag 19, stickan är helt blank utan en antydan till äl streck! jaha är väl bara avvakta då gissar jag! SUCK! el om den mot förmodan kom  jättetidigt och jag missade den, började inte kolla förrän för ett par dagar sedan, men sånna fall rä det nog kört denna månad med tyvärr...

Va duktig du är jessica med träningen! härligt! önskar jag hade lite av din motivation, tycker et känns så himla segt att träna när man kommer hem efter jobbet, trött å sliten och efter att ha handlat och lagat mat, då vill jag ju bara sjunka ner i soffan! :) möjligtvis att jag går en promenad!     

• EG83
    linnis83 skrev 2013-10-17 22:21:37 följande:
    Ogilla! = (
    Jessica 85 skrev 2013-10-18 09:05:59 följande:

Skittrist...suck
Svar på tråden Närmar sig 30 och längtar efter +