• Jessica 85

Närmar sig 30 och längtar efter +

Hej!

Jag tänkte att jag skulle starta en tråd för oss som känner att vi har rotat oss i tillvaron och har varit redo för barn ett tag men som inte får ett +!

Det är jobbigt och frustrerande att längta efter barn och alla/många av ens släkt/vänner/bekanta har en eller flera barn redan. Alla verkar bli gravida direkt av dom jag känner och alla frågar oss när vi ska få barn.

Jag är 28,5år och min sambo är snart 36. Vi har utbildat oss klart och jag har även hunnit vidareutbilda mig ytterligare. Vi köpte hus för ett år sedan och nu längtar vi så oerhört över att höra små fotsteg i vårt stora fina hus! 

Häng med  i väntan på +:et!!      

• Svar på tråden Närmar sig 30 och längtar efter +
  • Emilie

Fortfarande ingen mens, fortfarande mega negativa test.. känns olustigt! Hoppet att jag är gravid känns borta ändå, men varför kommer inte tant röd då... suck... blir så trött på kropp o knopp just nu..

• linnis83

Hur går det för alla?

Jag har fortfarande en del skumma symtom, framförallt har magen betett sig konstigt i veckan... I natt vaknade jag flera gånger och hade ont långt ner i magen. Har släppt nu men känner mig fortfarande lite konstig...
    Kunde inte låta bli att testa igår, men det var ju toknegativt så klart. Men det var ju lite tidigt så man vet ju inte... Hoppashoppashoppashoppas!

Vi har hittat ett hus som vi är jättesugna på, så har ju lite annat att tänka på som tur är. = )      

• EG83
    linnis83 skrev 2013-10-13 16:51:49 följande:
    Hur går det för alla?

Jag har fortfarande en del skumma symtom, framförallt har magen betett sig konstigt i veckan... I natt vaknade jag flera gånger och hade ont långt ner i magen. Har släppt nu men känner mig fortfarande lite konstig...
    Kunde inte låta bli att testa igår, men det var ju toknegativt så klart. Men det var ju lite tidigt så man vet ju inte... Hoppashoppashoppashoppas!

Vi har hittat ett hus som vi är jättesugna på, så har ju lite annat att tänka på som tur är. = )      
    Spännande. När är BIM?

Jag är på BIM-5 idag, och har också haft lite känningar i magen. Å andra sidan hade jag det sist gång med...så jag tar det inte som något speciellt. Återstår att se. Kanske jag testar på fredag, på BIM-dagen, så får vi se.
  • linnis83
    EG83 skrev 2013-10-13 22:21:02 följande:
    Spännande. När är BIM?

Jag är på BIM-5 idag, och har också haft lite känningar i magen. Å andra sidan hade jag det sist gång med...så jag tar det inte som något speciellt. Återstår att se. Kanske jag testar på fredag, på BIM-dagen, så får vi se.
    BIM är mellan tisdag och torsdag typ. Cykeln har varit lite ur fas efter missfallet, har tidigare haft precis 14 dagar från ÄL till mens, men senaste gångerna har det varit 12 dagar... Så tidigast tisdag borde den komma. Ska försöka hålla mig till dess innan jag testar igen, men det är svårt.... = )

Nu under helgen har jag fått värsta salivproduktionen på kvällarna och nu läste jag att det kan vara ett tidigt tecken. = ) Känns som att jag har mat ända upp i halsen och har mått lite smått illa från och till. Men man har ju inbillat sig mycket förut.... 
  • EG83
    linnis83 skrev 2013-10-13 22:27:35 följande:
    BIM är mellan tisdag och torsdag typ. Cykeln har varit lite ur fas efter missfallet, har tidigare haft precis 14 dagar från ÄL till mens, men senaste gångerna har det varit 12 dagar... Så tidigast tisdag borde den komma. Ska försöka hålla mig till dess innan jag testar igen, men det är svårt.... = )

Nu under helgen har jag fått värsta salivproduktionen på kvällarna och nu läste jag att det kan vara ett tidigt tecken. = ) Känns som att jag har mat ända upp i halsen och har mått lite smått illa från och till. Men man har ju inbillat sig mycket förut.... 
    OK!  Ja, det är ju det som är det jobbiga....man känner ju både det ena och det andra...har inbillat mig grejer varenda månad och säger mig själv att "denna gång ska du INTE känna efter". Men det är lättare sagt än gjort! Just det...jag kände mig nästan lite illamående igår kväll när jag åt choklad...brukar lätt få i mig allt, men fixade bara halva kakan. Konstigt.
  • Jessica 85

Hej! Vad vi är fantastiska! Även fast det tar tid att bli gravida så har vi ändå hoppet med oss varje månad att nu kanske har det hänt! Tänk att viljan att få barn är så stark att man orkar fortsätta och hoppas månad ut och månad in. Vi är jäklar i mig superkvinnor

Jag tror vi missade äl i veckan. Var bortrest och testade inte 2 dagar. Hade utslag fast inte pos innan och nästan blank sticka i helgen så så gick det med det. Hade värsta fajten med sambon i veckan och det tär nog på mig mer än jag vill erkänna faktiskt. En bekant i helgen berättade i helgen att hon är gravid med andra barnet. Lägg då till att dom skulle börja försöka i september och jag blir bara avundsjuk. Så igår bestämde vi oss att det är dags att söka hjälp så skickade in en ansökan till barnlöshetsmottagningen.

• EG83
    Jessica 85 skrev 2013-10-14 05:56:37 följande:
    Hej! Vad vi är fantastiska! Även fast det tar tid att bli gravida så har vi ändå hoppet med oss varje månad att nu kanske har det hänt! Tänk att viljan att få barn är så stark att man orkar fortsätta och hoppas månad ut och månad in. Vi är jäklar i mig superkvinnor
    Jag tror vi missade äl i veckan. Var bortrest och testade inte 2 dagar. Hade utslag fast inte pos innan och nästan blank sticka i helgen så så gick det med det. Hade värsta fajten med sambon i veckan och det tär nog på mig mer än jag vill erkänna faktiskt. En bekant i helgen berättade i helgen att hon är gravid med andra barnet. Lägg då till att dom skulle börja försöka i september och jag blir bara avundsjuk. Så igår bestämde vi oss att det är dags att söka hjälp så skickade in en ansökan till barnlöshetsmottagningen.
    Ja, vi kämpar på trots alla motgångar! Jag fick se bilder på en gammal skolkamrat med magen i vädret igår...folk frågade när det är dags och hon bara: i mars, exakt nio månader efter bröllopet. Grr. Avundsjuka. Jotack. Sen har jag en nära kollega som också ska ha i mars...så hon går också runt och visar upp fina magen...fast "som tur är" så är hon rätt mycket sjuk...så slipper se det föööör ofta. Låter hemskt, men mår lite dåligt så fort jag ser henne...

Skönt att ni valt att be om hjälp! Det gör nog vi med i början av nästa år om det ännu inte blivit nåt...
  • linnis83

Skönt att ni ska söka hjälp Jessica! Hoppas ni får tid snabbt!

Det är verkligen jobbigt med alla runt omkring som väntar barn... Lillasyster till en vän ska ha typ samma dag som jag skulle ha fått, svider lite extra... Har oxå en kollega som ska ha i mars, men hon gick igenom samma sak som jag i våras, så det känns lite mer "okej".... = )

Och här kom ju mensen idag såklart.... Fattar inte att man kan ha så mycket symtom utan att det är nåt... Skitkropp som bara luras!

• EG83
    linnis83 skrev 2013-10-15 21:38:10 följande:
    Skönt att ni ska söka hjälp Jessica! Hoppas ni får tid snabbt!

Det är verkligen jobbigt med alla runt omkring som väntar barn... Lillasyster till en vän ska ha typ samma dag som jag skulle ha fått, svider lite extra... Har oxå en kollega som ska ha i mars, men hon gick igenom samma sak som jag i våras, så det känns lite mer "okej".... = )

Och här kom ju mensen idag såklart.... Fattar inte att man kan ha så mycket symtom utan att det är nåt... Skitkropp som bara luras!
    Men attans....den där jäkla kroppen...hålla på och spela spratt med en varje månad!

Här sitter jag igen och känner det ena och det andra "symptomet". Har haft ett "tryck" över magen idag, och för andra kvällen i rad tyckte jag mig känna av ett diffust illamående för en stund. Dessutom upptäckte jag att jag fått massor med finnar på halsen..och några i ansiktet...jag som bara brukar ha en då och då!

Ja ni ser...nu "letar" jag symptom igen...
  • linnis83
    EG83 skrev 2013-10-15 21:47:39 följande:
    Men attans....den där jäkla kroppen...hålla på och spela spratt med en varje månad!

Här sitter jag igen och känner det ena och det andra "symptomet". Har haft ett "tryck" över magen idag, och för andra kvällen i rad tyckte jag mig känna av ett diffust illamående för en stund. Dessutom upptäckte jag att jag fått massor med finnar på halsen..och några i ansiktet...jag som bara brukar ha en då och då!

Ja ni ser...nu "letar" jag symptom igen...
    Men det är ju helt omöjligt att inte känna efter ju! Mannen tycker att jag tänker på det för mycket, men det är ju svårt att inte göra det när man vill så mycket...
Svar på tråden Närmar sig 30 och längtar efter +