• Jessica 85

Närmar sig 30 och längtar efter +

Hej!

Jag tänkte att jag skulle starta en tråd för oss som känner att vi har rotat oss i tillvaron och har varit redo för barn ett tag men som inte får ett +!

Det är jobbigt och frustrerande att längta efter barn och alla/många av ens släkt/vänner/bekanta har en eller flera barn redan. Alla verkar bli gravida direkt av dom jag känner och alla frågar oss när vi ska få barn.

Jag är 28,5år och min sambo är snart 36. Vi har utbildat oss klart och jag har även hunnit vidareutbilda mig ytterligare. Vi köpte hus för ett år sedan och nu längtar vi så oerhört över att höra små fotsteg i vårt stora fina hus! 

Häng med  i väntan på +:et!!      

• Svar på tråden Närmar sig 30 och längtar efter +
  • linnis83
    Karriärskvinna skrev 2014-02-27 23:11:45 följande:
    I morgon ska jag på spolning! Känner mig riktigt nervös, både för hur det ska kännas och för beskeden vi kommer få...
    Lycka till, hoppas det går bra!
  • EG83

BIM-5. Är spänd men antar att mensen kommer dyka upp precis som vanligt...

• Elba

Har börjat ta pergotime denna cykeln, och ska på vul i morgon för att se om det finns några äggblåsor..

Samantha85: äggledarspolning är väl främst för att se om det är fri passage i äggledarna. De spolar in saltlösning och kontrastvätska samtidigt som de kollar på ultraljud om det är passage och om livmodern ser bra ut. Min läkare sa att i vissa fall så kan det möjligtvis (han var väldigt vag) hjälpa till att "spola rent" om det finns några blockeringar, men det är av diagnostiskt syfte man gör en spolning, i en barnlöshetsutredning t ex

• linnis83
    EG83 skrev 2014-03-02 17:26:34 följande:
    BIM-5. Är spänd men antar att mensen kommer dyka upp precis som vanligt...
    7 dagar till BIM för mig (om cykeln har tänkt vara normal...). Känner ju en massa som vanligt, så antagligen blir det inget denna gång heller... = ) Hade ni fått nån tid för utredning ännu?
    Har i alla fall bestämt mig för att leva lite mer "som vanligt" igen, känns så trist att t.ex. inte få unna sig nåt glas vin då och då, när det ändå inte verkar hjälpa att hålla sig ifrån det...
  • EG83
    linnis83 skrev 2014-03-02 20:09:53 följande:
    7 dagar till BIM för mig (om cykeln har tänkt vara normal...). Känner ju en massa som vanligt, så antagligen blir det inget denna gång heller... = ) Hade ni fått nån tid för utredning ännu?
    Har i alla fall bestämt mig för att leva lite mer "som vanligt" igen, känns så trist att t.ex. inte få unna sig nåt glas vin då och då, när det ändå inte verkar hjälpa att hålla sig ifrån det...
    Vi har inte fått någon specifik tid, har varit hos läkaren en gång bara för att prata och för rutin-gynbesök. Ska dock kontrollera en av kommande cykler, men då ska jag ringa för att få en tid när mensen kommer för att ta blodprov, sen blir det en tid för att kolla med ultraljud under tiden för ägglossning (eller strax innan) samt en tid till en vecka senare för att se hur det utvecklat sig. Detta är för att kontrollera att man får ägglossning normalt och sådär. Fpr nog bli i april...för det passar inte i mars pga att vi åker bort några dagar.

Känner igen det där ja...jag har ju alltid haft alla typer av symptom så jag tror inte på något längre...! Har små symptom nu med. Räknar med att mensen kommer...

Jag brukar unna mig lite sånt under de tre första veckorna...men sista veckan innan BIM brukar jag försöka låta bli. Men klart man ska kunna njuta av livet samtidigt som man väntar och väntar...!
  • Millispillis

Till er som funderar på äggledarspolning, precis som Elba skrev för att se så det inte finns några hinder, men jag kan ju passa på att varna lite, AJ AJ AAAJJ så ont det gjorde, visserligen väldigt kortvarig smärta men trodde att jag skulle svimma för att det gjorde så ont! Efter ca 30-60 min kändes dock allt som vanligt igen! :)

• Samantha85

Linnis83; förstår dig precis.. Ja tror de till o med är positivt att försöka leva som vanligt.. Vi pressar oss redan som de är !
    Millispillis; tack för informationen. Känns som att smärtan är värt de om det kan ge en chans till ett positivt resultat. Hoppas de gör det för dig!

Svar på tråden Närmar sig 30 och längtar efter +