• Anonym (farmor)

Min 16-åring ska bli pappa.... hjälp!

Hej!

Måste bara skriva av mig lite.
    Idag umgicks vi hela familjen,plus äldste sonens(kallar honom Kalle) flickvän(kallar henne Anna). När kaffet kom fram började Anna klökas och gick undan. Jag gick efter för att se hur det var med henne,hon sa att allt var bra. Jag släppte det då.
    Senare kom hon till mig och bekände att hon var gravid! Att hon inte fått sin mens på jättelänge,men trott att det berodde på stress.
    Jag höll på att svimma,men höll mig lugn för Annas skull. Hon berättade att hon inte berättat för Kalle än så jag skickade iväg dem för att prata.

Hon har inte heller berättat för sina föräldrar och det förstår jag,de är något.. traditionella och väldigt hårda. Det är inga bra relationer i den familjen.
    Kalle och Anna pratade i alla fall och de vill inte göra abort. Det lägger jag mig inte i även om jag tycker att de är väl unga.
    Anna vägrade berätta för sina föräldrar och som sagt så förstår jag henne så jag ringde och fick till svar att Anna var välkommen hem  fören aborten var gjord och de vill verkligen inte göra abort.

Vad gör man nu liksom. Självklart kan Anna bo hos oss,men resten?
    Vi vet inte ens hur långt gången hon är,men jag har en vän som är BM och vi fick en akuttid till henne imorgon. Skönt det i alla fall.

Hur ska allt bli med skola? De båda ska ju börja gymnasiet snart. HUr gör man med boende och hur funkar det när Annas föräldrar vägrar befatta sig med henne. Vi får ju inte ens skriva på papper åt henne.

Någon som har varit med om samma eller vet?

// Omtumlad!

• Svar på tråden Min 16-åring ska bli pappa.... hjälp!
  • Sölve

Oookej.
    Så. Tjejen börjar kräkas och ts springer efter (?) och tjejen berättar sedan för svärmor (?) att hon är gravid och har inte sagt ett knyst till sin pojkvän. 
    Barnen bestämmer genast att de ska behålla och ni kontaktar passande nog din vän som går runt bokningssystemet för att klämma in tjejen som visar sig vara på smällen med tvillingar och har precis passerat 12-veckorsgränsen.
    Tjejens rika och konservativa föräldrar vänder dottern ryggen.

Wow. Det låter som en bästsäljare.

• BeautifulPink

Jag tycker att allt verkar väldigt extremt - en del är säkert sant men jag tvivlar på att allting är det. Det är så lätt att bré på lite.

Jag tycker också att du curlar dem. Hur ska det gå sen när dem måste stå på egna ben när du innan dess gjort allting för dem innan de ens har fått lista ut det själva? Självklart är det bra att stötta men man ska inte servera allting på ett silverfat - för då kan dem ju ändå inte klara av livet som förälder.

Sen verkar det ju inte direkt som att någon har pratat om vad det innebär att få barn - vad krävs av en, hur mycket kostar ett barn osv osv.

~*Neo 090516*~ ~*Viggo 120223*~
  • taquine

Förresten var det inte en liknande tråd för ett tag sedan där barnen också blivit med barn och flickan inte fick hämta datorn med sitt skolarbete  hemma för sina stygga dumma föräldrar, mycket lik denna tråd eller är det samma människor tro?

my way or the highway
  • Dohgon

de har ett stort jobb framför sig måste jag säga. Men även oplanerade tvillingar kan vara underbara mina var totalt oplanerade, jag var förvisso 22 när jag blev gravid så andra förutsättningar.

Det jag däremot vill säga till dig och din man, eftersom ni är de som verkar bry sig och ställa upp. Se till att hjälpa dem med barnen, så mycket ni orkar och försök få hennes föräldrar att ställa upp också. Att få barn är tufft, att få tvillingar känns ofta som arbete för etthelt dagis på samma gång då de hela tiden är med varandra, och hjälper varandra att göra saker de inte får, har skriktävlingar. detta är såklart när de är äldre men spädbarnsperioden är också tuff då det hela tiden är någon som är vaken om de inte är synkade direkt osv.

Tvillingvagn finns billigt på blocket, spjälsäng räcker gott med 1 första iaf 4 månaderna.
    Dubbelt jobb, 4 dubbel glädje =)

• Annah88

Säger som de andra. Har inte så mycket råd, då jag inte har någon erfarenhet den här situationen. Men du TS verkar vara en ängel från himlen. Sätter du hanterar det på är helt beundransvärt. Vet inte om det är till någon hjälp, men när bebisen har ploppat så hjälper jag gärna till med leksaker/kläder. Har massa, massa kul hemma till en bebis :p Massa kramar och stort lycka till!

• Anonym (lycka till)

tipsa ungdomarna att söka efter "tvilling-annonser" på blocket, dvs par som haft tvillingar å vill sälja allt :) dvs två spjälisängar, tvillingvagn och dubbelt av det mesta :)

• Uffesson
    Lindsey Egot NO1 skrev 2013-08-06 02:30:27 följande:
    Vilken fantastisk människa du är med stort hjärta. Du älskar inte bara dina egna sex barn utan tar dig till andras barn och finns för dem när det blåser hårda vindar.

Du är en fantastisk kvinna!
Svar på tråden Min 16-åring ska bli pappa.... hjälp!