• Anonym (farmor)

Min 16-åring ska bli pappa.... hjälp!

Hej!

Måste bara skriva av mig lite.
    Idag umgicks vi hela familjen,plus äldste sonens(kallar honom Kalle) flickvän(kallar henne Anna). När kaffet kom fram började Anna klökas och gick undan. Jag gick efter för att se hur det var med henne,hon sa att allt var bra. Jag släppte det då.
    Senare kom hon till mig och bekände att hon var gravid! Att hon inte fått sin mens på jättelänge,men trott att det berodde på stress.
    Jag höll på att svimma,men höll mig lugn för Annas skull. Hon berättade att hon inte berättat för Kalle än så jag skickade iväg dem för att prata.

Hon har inte heller berättat för sina föräldrar och det förstår jag,de är något.. traditionella och väldigt hårda. Det är inga bra relationer i den familjen.
    Kalle och Anna pratade i alla fall och de vill inte göra abort. Det lägger jag mig inte i även om jag tycker att de är väl unga.
    Anna vägrade berätta för sina föräldrar och som sagt så förstår jag henne så jag ringde och fick till svar att Anna var välkommen hem  fören aborten var gjord och de vill verkligen inte göra abort.

Vad gör man nu liksom. Självklart kan Anna bo hos oss,men resten?
    Vi vet inte ens hur långt gången hon är,men jag har en vän som är BM och vi fick en akuttid till henne imorgon. Skönt det i alla fall.

Hur ska allt bli med skola? De båda ska ju börja gymnasiet snart. HUr gör man med boende och hur funkar det när Annas föräldrar vägrar befatta sig med henne. Vi får ju inte ens skriva på papper åt henne.

Någon som har varit med om samma eller vet?

// Omtumlad!

• Svar på tråden Min 16-åring ska bli pappa.... hjälp!
  • annniel
    Anonym (farmor) skrev 2013-08-06 19:15:59 följande:
    Faktiskt så gjorde vi ju en fuling. Min vän är BM på gynmottagningen och fixade akuttid.
    Mmmm ultaljud samma dag bara så där, låter väldigt troligt....eller inte...

Varför skulle man gå med på att göra UL i vecka 13 akut öht??? Köper ni andra verkligen detta?
  • Anonym (Gravid)
    annniel skrev 2013-08-06 23:49:46 följande:
    Mmmm ultaljud samma dag bara så där, låter väldigt troligt....eller inte...

Varför skulle man gå med på att göra UL i vecka 13 akut öht??? Köper ni andra verkligen detta?
    Jag orkar inte ens läsa tråden men jag fick göra ul direkt pga att jag blev gravid utan att ha haft mens. 
  • annniel
    Anonym (Gravid) skrev 2013-08-07 00:02:56 följande:
    Jag orkar inte ens läsa tråden men jag fick göra ul direkt pga att jag blev gravid utan att ha haft mens. 
    Samma dag tvivlar jag starkt på, kanske ett VUL?  Sedan var det ju något som inte stod rätt till med dig och då köper jag att det kan gå fortare.
  • Anonym (Gravid)
    annniel skrev 2013-08-07 00:07:23 följande:
    Samma dag tvivlar jag starkt på, kanske ett VUL?  Sedan var det ju något som inte stod rätt till med dig och då köper jag att det kan gå fortare.
    Samma dag låter suspekt. Jag fick vänta 1 ½ vecka, men jag visste ju å andra sidan att jag inte gått så långt, så det var ingen jättepanik. Men oftast brukar de väl ha mycket att göra så samma dag låter lite... overkligt.
  • Lindsey Egot NO1
    Anonym (Gravid) skrev 2013-08-07 00:16:36 följande:
    Samma dag låter suspekt. Jag fick vänta 1 ½ vecka, men jag visste ju å andra sidan att jag inte gått så långt, så det var ingen jättepanik. Men oftast brukar de väl ha mycket att göra så samma dag låter lite... overkligt.
    På de fyra olika mvc jag gått på har de alltid haft akut tider till läkaren som kan göra ul på plats. Nu hade TS en vän som var bm så de hade fått smussla sig emellan tiderna alt gjort det på rasten. Och ja jag kan tycka det är viktigt att man kollar upp en ung flicka omedelbart ifall hon ändrar sig om en vecka så vet hon att det finns en möjlighet än att få vänta en vecka och hon har ändrar sig så kan man inte eller får inte göra abort. Men nu ville inte tösen det ändå men hon har ju några veckor till att fundera.
  • annniel
    Anonym (Gravid) skrev 2013-08-07 00:16:36 följande:
    Exakt! 1,5 vecka låter mer rimligt och då hade du ju något som inte riktigt stämde med din graviditet. 

Köper aldrig att man bara kan ringa en polare som fixar ett UL samma dag. Mycket som inte stämmer med ts story...
  • annniel
    Lindsey Egot NO1 skrev 2013-08-07 00:34:01 följande:
    På de fyra olika mvc jag gått på har de alltid haft akut tider till läkaren som kan göra ul på plats. Nu hade TS en vän som var bm så de hade fått smussla sig emellan tiderna alt gjort det på rasten. Och ja jag kan tycka det är viktigt att man kollar upp en ung flicka omedelbart ifall hon ändrar sig om en vecka så vet hon att det finns en möjlighet än att få vänta en vecka och hon har ändrar sig så kan man inte eller får inte göra abort. Men nu ville inte tösen det ändå men hon har ju några veckor till att fundera.
    Akuta tider ja, men detta var ju inte akut. Varför skall man ens öht be om att få att akut UL samma dag? 

Tror att ts har sett på amerikanska filmer där de alltid verkar direkt få UL så fort de upptäcker att de är gravida. Allt från hur flickans familj skall ha sagt till allt som hänt på mindre än 24 timmar, och så lägger man till dramat med tvillingar också. Låter onekligen som någon som har lite tråkigt på sommarlovet. 
  • Lindsey Egot NO1
    annniel skrev 2013-08-07 00:43:16 följande:
    Akuta tider ja, men detta var ju inte akut. Varför skall man ens öht be om att få att akut UL samma dag? 

Tror att ts har sett på amerikanska filmer där de alltid verkar direkt få UL så fort de upptäcker att de är gravida. Allt från hur flickans familj skall ha sagt till allt som hänt på mindre än 24 timmar, och så lägger man till dramat med tvillingar också. Låter onekligen som någon som har lite tråkigt på sommarlovet. 
    Folk får ha hur roligt alt hur tråkigt som helst. Det är du som bryter mot fl regler om du ropar skogsinvånare! Inte TS!
  • annniel
    Lindsey Egot NO1 skrev 2013-08-07 00:45:07 följande:
    Folk får ha hur roligt alt hur tråkigt som helst. Det är du som bryter mot fl regler om du ropar skogsinvånare! Inte TS!
    Klart de får!  De får hitta på vad som helst. Tycker det är mest komiskt att så många verkar köpa allt med hull och hår. 
Svar på tråden Min 16-åring ska bli pappa.... hjälp!