• Anonym (Trött)

Trött på plankare!

Bor i Stockholm och på sistone känns det som 1-2 ggr i veckan som någon plankar genom och gå tätt bakom mig, tom försöker smita in när man kommer från andra hållet. Sådeles tjuvåker på mitt kort. Har ingen lust och låta andra åka gratis bara för att jag själv gör rätt för mig och köper ett giltigt åkkort.

Hur tusan gör man för att andra inte ska åka snålskjuts på en när man ska genom spärren. Känns som åkkorten skulle bli billigare om inte så många plankar... 

• Svar på tråden Trött på plankare!
  • Anonym (Håller med...)

Upplever likadant ibland... Så jag kollar alltid bakom mig minnande.. Är det nån där så väntar jag å byter till annan spärr..

• Anonym (Trött)

Funderar på och gå baklängs in och avvakta direkt efter spärren så dörrarna stängs men kanske inte hjälps det heller. Upplever att de kommer från sidan (typ dödavinkeln)så inte alltid man hinner upptäcka innan det e lite försent.

• Anonym (Man)

Gå lite långsamt genom spärren sen stanna till lite precis efter spärren...

• Anonym (kluven)

Lättast är ju bara att gå väldigt långsamt....sen tror inte jag att korten blir billigare för att färre plankar, SL har sådana jätteproblem med ekonomin att det nog krävs mer än oavslutat plankande för att få bukt på problemet med billigare kort, lite OT men en tanke bara

• Anonym (kluven)
    Anonym (kluven) skrev 2013-08-09 16:35:32 följande:
    Lättast är ju bara att gå väldigt långsamt....sen tror inte jag att korten blir billigare för att färre plankar, SL har sådana jätteproblem med ekonomin att det nog krävs mer än oavslutat plankande för att få bukt på problemet med billigare kort, lite OT men en tanke bara
    Såg precis att det ju inte alls var OT, huvudet på skaft trots att klockan är nästan fem en fredag :D
  • Mineralvatten
    Anonym (Trött) skrev 2013-08-09 16:02:50 följande:

Bor i Stockholm och på sistone känns det som 1-2 ggr i veckan som någon plankar genom och gå tätt bakom mig, tom försöker smita in när man kommer från andra hållet. Sådeles tjuvåker på mitt kort. Har ingen lust och låta andra åka gratis bara för att jag själv gör rätt för mig och köper ett giltigt åkkort.

Hur tusan gör man för att andra inte ska åka snålskjuts på en när man ska genom spärren. Känns som åkkorten skulle bli billigare om inte så många plankar... 

jag bor inte i sthlm längre men de ggr det har hänt så har jag backat tillbaka eller vänt mig om och skällt ut personen utav helvete. planka om du vill, men du åker fan inte snålljuss på mitt kort.
  • Ogin

Öhh? "Känns som åkkortet skulle bli billigare om inte så många plankade"?? Vilken värld lever du i? En där företag anser att deras vinst till slut är tillräcklig?? Det är faktiskt en hel del skattepengar som går in i sl. Om det är så många som plankar, är inte det ett tecken på att det är för dyrt? Jag förstår inte varför folk är så griniga. En del har kanske inte råd med ett slkort. Folk får gärna planka bakom mig!

• cazh82

Fruktansvärt provocerande ja, speciellt när man blir inputtad bakifrån så man nästan faller omkull.

• Anonym (Trött)
    Anonym (kluven) skrev 2013-08-09 16:35:32 följande:

Nej måste ju inte bli billigare visst de kanske ska se över systemet och ha som på roslagsbanan/tvärbanan en kontrollant eller två som kollar alla resenärer. Ist för spärrar vad vet jag.
    Mineralvatten skrev 2013-08-09 16:36:57 följande:
    jag bor inte i sthlm längre men de ggr det har hänt så har jag backat tillbaka eller vänt mig om och skällt ut personen utav helvete. planka om du vill, men du åker fan inte snålljuss på mitt kort.

Vad gör du har jag väl sagt halvhögt men kanske skulle ha lite mer stake Djälva plankare kanske...

Inte bättre av att de verkar ibland passa på om man har småbarn som man ska få igenom spärren blir lätt att det piper då när man går igenom då det tar lite längre tid och då passar de på med.  
  • Airlessplace

När jag var gravid hände det en gång (tror att detta var cirka 1½år sen) att det var några unga killar som försökte smita med bakom mig. Hormonerna hjälpte väl till lite för jag blev så jävla förbannad och vände mig om och började skrika på killarna som såg väldigt överraskade och ganska rädda ut.

Sambon, som var med vid tillfället, kunde knappt hålla sig för garv eftersom det var totalt olikt mig. Men skulle det hända igen så skulle jag kunna tänka mig att göra nåt liknande. Som nån annan sa; det är väl deras val om dom vill planka men de ska fan inte göra det på mitt kort.

Svar på tråden Trött på plankare!