Anonym (hjälp) skrev 2013-08-09 22:20:17 följande:
Ja precis! Dessutom sitter det ju spärrvakter överallt i tunnelbanan i Stockholm och det kostar ju också pengar.
Och hur åker man tunnelbana med barnvagn i Stockholm? Fast det kanske finns speciella spärrar med stora dörrar. Det enda negativa i Wien är att hissarna ibland inte fungerar, jag åker inte med barnvagn själv men min kompis klagar.
Anonym (hjälp) skrev 2013-08-09 22:20:17 följande:
Ja precis! Dessutom sitter det ju spärrvakter överallt i tunnelbanan i Stockholm och det kostar ju också pengar.
Och hur åker man tunnelbana med barnvagn i Stockholm? Fast det kanske finns speciella spärrar med stora dörrar. Det enda negativa i Wien är att hissarna ibland inte fungerar, jag åker inte med barnvagn själv men min kompis klagar.
Har man barnvagn med får man gå till en speciell grind och vänta tills spärrvakten öppnar. Men det brukar alltid komma folk och knuffas och försöka tränga sig före. Det finns en del spärrar som är bredare oxå.
Nej, jag tycker inte om att man ska stängas in och fösas runt så där. Det är ju trångt nog som det är. Skulle vara mycket smidigare att bara kunna gå in och ut.
Skulle man kolla på statistik över plankare från Stockholm och Wien skulle den säkert inte skilja sig särskilt mycket åt.