Anonym (medmänniska) skrev 2013-08-09 17:47:10 följande:
Exakt! Och dessutom ni som stör er så mycket på plankare, vad vet ni egentligen om deras ekonomiska situation eller livssituation? Tänk om människan bakom er är på väg till tex doktorn men inte har en enda krona? Eller tänk om hen inte har råd med mat på bordet till sin familj men ändå kämpar och plankar för att komma till sitt lågavlönade skitjobb varje dag?Varför inte hjälpa någon om man kan? Nästa gång kanske ni behöver hjälp och folk vänder er ryggen.
Nej - man kan ej veta något om plankarnas ekonomiska situation, det håller jag med om.
Men såsom du tänker att det kan vara någon stackare utan mat på bordet som plankar - tänker jag att det lika gärna kan vara en person med pengar som helt enkelt inte vill betala för sig, eftersom SL-kort ju faktiskt är dyrt.
Jag säger inte att det ÄR såhär - men jag säger,
"tänk om".
Det är väl kanske ej faktumet att personen går in genom spärren bakom en som är det störande - utan att man själv som får tåla att SL-kortet äter upp en stor del av ens dåliga lön - medan andra slipper, och dessutom knuffar en på köpet.
Notera: min protest gäller endast de som har det bättre ställt än jag - men ändå inte vill betala för kortjäveln.
"Stackare utan mat på bordet" får gärna gå in genom spärrarna med mig. Så länge de ej trampar mig på hälarna och sätter handflatan i ryggen på mig på vägen ut.