MrsPenn skrev 2013-08-09 17:16:43 följande:
Men snälla, de snyltar ju inte på DITT kort, de vill bara åka gratis för att kostnaden är så fruktansvärt överdimensionerad! Sänk biljettpriset med hälften och jag lovar att ingen skulle planka längre!
Folk skulle planka om det så kostade tio kronor. För de här människorna handlar det ofta om principen snarare än pengarna, de vill helt enkelt inte betala.
En vän till mig jobbade tidigare som konduktör på en av lokalbanorna och även där plankades det friskt, då genom att undvika konduktören genom att byta vagn hela tiden. Som han uttryckte det: "Det var inte direkt de billiga H&M-jackorna som hoppade ut genom dörrarna." Det vill säga - folk som verkligen hade råd med kortet såg till att slippa betala.
Personligen är jag lika trött på TS på dessa snyltare i spärrarna. Dessutom måste jag erkänna att min reaktion när det kommer något och trycker sig så nära inpå mig är att det är en rånare. Undrar vad de skulle säga om jag gav dem en hård armbåge i magen eller knuffade dem så att de flög tillbaka ut igen? Risken är väl dock att det blir jag som åker dit för misshandel.