• Anonym (Tomtom)

Stora bröst

Stora tunga bröst - vad är det bästa och sämsta i vardagen Flera trådar har ju startats i ämnet, men om vi ser bortom det rent sexuella. Vad är bäst med att ha stora bröst? Vad är sämst? Vad är den finaste komplimang du fått av din partner eller någon annan? Skriv gärna ålder och storlek.

• Svar på tråden Stora bröst
  • Ernst Hugo

Jossanna@

Jag är inte ute efter bilder, men tack för tipset. Verkar ändå välmenat från dig

• Ernst Hugo

Snygg@

Varför skulle mulliga "bära upp det bättre" ?
    Övervikt och mindre motion ökar risken för värk tänker jag.

• Anonym (snygg)
    Ernst Hugo skrev 2013-09-29 11:51:43 följande:
    Snygg@

Därför att brösten vilar på magen om man är rund vilket avlastar lite, nåt måste liksom bära upp fettsäckarna. Om man är smal får man otroligt dålig hållning istället, eftersom kroppen automatiskt kompenserar för snedbelastningen. 
  • Ernst Hugo

Men alla med stora bröst och normal vikt har väl inte dålig hållning Beror klart på hur stora brösten är i relation till kroppen., eller?

Postbanken, postbanken, pooostbanken....
  • fluu

Kanske  att det där med hållning och stora bröst beror lite på längden med. Jag är väldigt kort och behöver jämt jobba aktivt på att inte sjuka ihop. Min mamma med enorma bröst är lång och tycker inte att det är så jobbigt att bära upp brösten.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Ernst Hugo

fluu@

Där trodde jag oxå det var tvärtom att långa hade svårt med hållningen då de har mer att bära upp. Hur lång/stor är du?

• fluu
    Ernst Hugo skrev 2013-09-30 09:09:09 följande:
    fluu@

Där trodde jag oxå det var tvärtom att långa hade svårt med hållningen då de har mer att bära upp. Hur lång/stor är du?
    Jag är 160 cm med bra hållning. Jag upplever det som att det är jobbigt att vara framtung och behöva bära upp det med liten yta eller vad man ska säga ;)
    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Anonym (*)

Stor C-kupa här och tycker personligen det är för stort. Min egen åsikt. Tycker de hänger för mycket, det är extremt svårt att hitta bra BH-er och klädesöverdelar som sitter snyggt och de blir tunga när man springer, samt så gungar de obehagligt i "doggy" och kan puffa i ansiktet på killen när man rider honom. Det känns jättehemskt och stort i synnerhet då.

Ska dock inte förneka att jag fått en del fina kommentarer om dem, både från killar och tjejer. "Fylliga", "härligt stora", "naturliga", "vilken vacker klyfta", "vackra", "sexiga"... Sen älskar pojkvännen dem. Säger han. Jag mår tyvärr mest dåligt över dem, trots att de inte går i kategorin "extremt stora bröst".

• S a l m a
    Ernst Hugo skrev 2013-09-29 11:51:43 följande:
    Snygg@

Helt rätt!
    Jag har inte alls ont i ryggen nu trots mina 75H då jag är hela 52 kg mindre än för drygt 2 år sedan. När jag var överviktig så hade jag jämt ont i rygg och axlar pga min tunga byst. 
  • Ernst Hugo

Salma@

Oj vilken storlek hade du för två år sedan?

Bra jobbat med viktresan!!!

• S a l m a
    Ernst Hugo skrev 2014-01-09 13:14:02 följande:
    Salma@

Oj vilken storlek hade du för två år sedan?

Bra jobbat med viktresan!!!
    Samma strl.. ja i kupa dårå. Omfånget var MYCKET större. 
  • Anonym (S)

Ååh jag älskar stora bröst och önskade att jag hade själv. Har en fast B-kupa som passar mig bra och ser snyggt ut i alla kläder osv. Men älskar allt sex som involverar bröst och önskar att jag hade stora, svårt att göra vissa grejer med små. Hade det varit risk/smärtfritt och jag inte tror bemötande/kläder/ont i ryggen blivit sämre hade jag fan skaffat stora ha ha. Tills dess är det en fantasi:)

• Anonym (Jossan)

Det bästa är att min man älskar dem och det sämsta är att det är svårt att hitta bh.

• Anonym (Haha)
    Anonym (Hh) skrev 2013-08-28 16:57:41 följande:

Stora bröst ger ju en snyggare kvinnlig siluett, kläder sitter mycket bättre och midjan ser smalare ut. Men groteskt stora är ju endast ett stort hinder, svårt att hitta kläder och man får ont och slitningskador. Små bröst är negativt iom att det blir omvänt mot stora, snygga, dvs kroppen blir opropertionelig, kläderna passar inte på samma vis och man ser mindre kvinnlig ut.

Snacka om att vara skadad av idealet. Oproportionerligt enligt vems måttstock haha
  • Anonym (Jossan)
    Anonym (snygg) skrev 2013-09-29 19:23:02 följande:

Därför att brösten vilar på magen om man är rund vilket avlastar lite, nåt måste liksom bära upp fettsäckarna. Om man är smal får man otroligt dålig hållning istället, eftersom kroppen automatiskt kompenserar för snedbelastningen. 

Det var nog nytt för mig. Tänker att så smal som du du menar, då har man sällan riktigt stora bröst.
Svar på tråden Stora bröst