• Regnbågsfärg

Insemination i Danmark

Jag och min sambo har bestämt oss för att försöka bli gravida med hjälp av insemination i Danmark, vitanova. Så vi började med att ringa runt till vårdcentraler/barnmorskemottagningar här hemma för att få förtesterna gjorda här hemma. Det visar sig nog vara svårare än man kan tro. Läkaren tyckte också att vi skulle göra det på kliniken i Danmark istället för här hemma. Vi har mejlat vitanova och frågat hur de tycker vi ska gå till väga. Vi bor i västra Skåne och det är inte jättejobbigt om vi måste åka dit för proverna. Men eftersom ingen vet något så frågar vi nu er som kanske redan tagit er igenom detta stadiet. Var gjorde ni testerna innan? (Sverige eller Danmark) Vad betalade ni för proverna ? Är det någon sorts kö till Vitanova? Hur länge fick ni vänta från första kontakten till första inseminationen? Ja jag har säkert tusen frågor men blir glad om nån vet nåt av detta :)

• Svar på tråden Insemination i Danmark
  • Ayjay

Hej! Tänkte att tråden kunde bli mer levande också! Inte singel men jag och min sambo ska snart göra journalsamtalet i Danmark! Vi har valt Sellmer klinik! Dem svarar snabbt på mail och känns väldigt flexibla! Gjorde mina prover i fredags hos min barnmorska!

• PoL

Ella74: testar att maila dig

Ayjay: spännande, då är ni snart på gång!!

• Zodic

Hoppar in med en fråga här :) När ni gjort testerna hemma i Sverige, gjorde ni inget mer än blodproven? Ingen gynundersökning eller äggledarspolning? Verkar vara så olika!

• PoL

Samma här som för Regnbågsfärg. Men det måste bero på utgångsläget; om man försökt i ett år bör utredning göras o då brukar man kolla äggledarna bla tex.

• Varärstorken

Hej! Här är en till som gör inseminationer i Danmark. Har gjort 2 försök som inte tagit. Tredje gången gillt hoppas jag på!

• Ayjay

Ska göra vårt första försök i december. Vi går på Sellmer klinik i Köpenhamn. Jag gjorde en gynundersökning också eftersom jag har rätt mycket blödningar under mens. Tar det inte på första försöket ska jag ge mig på en spolning av äggledarna. Men nu är det uppladdning av folsyra och ana vitaminer som gäller :)

• PoL

Varärstorken och Ayjay, blir spännande att följa er resa! Håller tummarna

• Varärstorken

Skulle börja testa med ÄL stickorna idag, o så glömmer jag!!! Går som en trött halvzombie och kissar av bara farten och sen svor jag en lång ramsa när jag kom på att idag var testdag. Ja ja, bara att hålla mig i 4 timmar och testa igen.

• PoL
    Varärstorken skrev 2013-11-20 08:42:01 följande:

Skulle börja testa med ÄL stickorna idag, o så glömmer jag!!! Går som en trött halvzombie och kissar av bara farten och sen svor jag en lång ramsa när jag kom på att idag var testdag. Ja ja, bara att hålla mig i 4 timmar och testa igen.

Fniss typiskt! Tror att det räcker om du håller dig i två timmar. Drick inte mycket då det vattnar ut hormonerna i urinet. Har jag för mig
Svar på tråden Insemination i Danmark