• Regnbågsfärg

Insemination i Danmark

Jag och min sambo har bestämt oss för att försöka bli gravida med hjälp av insemination i Danmark, vitanova. Så vi började med att ringa runt till vårdcentraler/barnmorskemottagningar här hemma för att få förtesterna gjorda här hemma. Det visar sig nog vara svårare än man kan tro. Läkaren tyckte också att vi skulle göra det på kliniken i Danmark istället för här hemma. Vi har mejlat vitanova och frågat hur de tycker vi ska gå till väga. Vi bor i västra Skåne och det är inte jättejobbigt om vi måste åka dit för proverna. Men eftersom ingen vet något så frågar vi nu er som kanske redan tagit er igenom detta stadiet. Var gjorde ni testerna innan? (Sverige eller Danmark) Vad betalade ni för proverna ? Är det någon sorts kö till Vitanova? Hur länge fick ni vänta från första kontakten till första inseminationen? Ja jag har säkert tusen frågor men blir glad om nån vet nåt av detta :)

• Svar på tråden Insemination i Danmark
  • Ayjay
    Varärstorken skrev 2013-11-20 08:42:01 följande:
    Skulle börja testa med ÄL stickorna idag, o så glömmer jag!!! Går som en trött halvzombie och kissar av bara farten och sen svor jag en lång ramsa när jag kom på att idag var testdag. Ja ja, bara att hålla mig i 4 timmar och testa igen.
    Jag har hört att man ska inte ta testen direkt på morgonen pga hormonmängd i kroppen utan mellan10-20 ska man testa! Men det fungerar inte för mig eftersom jobbar ju och vill inte kissa på sticka på jobb......
    Testat på kvällen. Men fungerar det på morgonen innan 10 är det ju bra. :) 

Vad har ni andra hört?  
  • Regnbågsfärg

Ayjay

Idag 12:57

Varärstorken skrev 2013-11-20 08:42:01 följande:

Skulle börja testa med ÄL stickorna idag, o så glömmer jag!!! Går som en trött halvzombie och kissar av bara farten och sen svor jag en lång ramsa när jag kom på att idag var testdag. Ja ja, bara att hålla mig i 4 timmar och testa igen.

Jag har hört att man ska inte ta testen direkt på morgonen pga hormonmängd i kroppen utan mellan10-20 ska man testa! Men det fungerar inte för mig eftersom jobbar ju och vill inte kissa på sticka på jobb......

Testat på kvällen. Men fungerar det på morgonen innan 10 är det ju bra. :)

Vad har ni andra hört?

Svar: vi fick info från vitanova att testa första morgonkisset och sen samma tid fast på kvällen så typ 12 timmar senare. Fungerade för oss. På kvällen visade inte men morgonen efter så var det en "glad gubbe".

Nu växer fröet i blivande fruns mage. *vågar inte hoppas för mycket*

Lycka till!

• Ayjay
    Regnbågsfärg skrev 2013-11-20 13:35:20 följande:
    Svar: vi fick info från vitanova att testa första morgonkisset och sen samma tid fast på kvällen så typ 12 timmar senare. Fungerade för oss. På kvällen visade inte men morgonen efter så var det en "glad gubbe".
    Nu växer fröet i blivande fruns mage. *vågar inte hoppas för mycket*

Lycka till!
    Grattis! Vad roligt för er :) 
  • Varärstorken

Regnbågsfärg, hur lång tid från omslaget till insemination hade ni?

Mina omslag, glada gubbar, har kommit på kvällarna och så har jag inseminerats dagen efter.

Nu har jag iaf testat med ÄL stickor, gjorde det på lunchen ha ha. Negativt, vilket var skönt, då har jag inte missat ägglossningen.

• Regnbågsfärg
    Ayjay skrev 2013-11-20 15:10:43 följande:
    Grattis! Vad roligt för er :) 
    :) Tack. Bm-besök är bokat och hoppas på att få höra bebbes hjärtljud då :)
  • Regnbågsfärg
    Varärstorken skrev 2013-11-20 16:02:55 följande:

Regnbågsfärg, hur lång tid från omslaget till insemination hade ni?

Mina omslag, glada gubbar, har kommit på kvällarna och så har jag inseminerats dagen efter.

Nu har jag iaf testat med ÄL stickor, gjorde det på lunchen ha ha. Negativt, vilket var skönt, då har jag inte missat ägglossningen.

Vi fick gubben halv sju på morgonen och inseminationen kl 14 ungefär. :)
  • Regnbågsfärg
    PoL skrev 2013-11-20 20:59:51 följande:

Stort grattis Regnbågsfärg!

Tack (:

Det är spännande men läskigt. Vill berätta för alla men är rädd att mista bebbe. Så vi vill inte berätta innan v12 iallafall..
  • PoL
    Varärstorken skrev 2013-11-22 23:04:51 följande:

Nu fick jag glad gubbe! I morgon åker vi till Danmark! Håll tummarna för oss!

Lycka till!
Svar på tråden Insemination i Danmark