• Regnbågsfärg

Insemination i Danmark

Jag och min sambo har bestämt oss för att försöka bli gravida med hjälp av insemination i Danmark, vitanova. Så vi började med att ringa runt till vårdcentraler/barnmorskemottagningar här hemma för att få förtesterna gjorda här hemma. Det visar sig nog vara svårare än man kan tro. Läkaren tyckte också att vi skulle göra det på kliniken i Danmark istället för här hemma. Vi har mejlat vitanova och frågat hur de tycker vi ska gå till väga. Vi bor i västra Skåne och det är inte jättejobbigt om vi måste åka dit för proverna. Men eftersom ingen vet något så frågar vi nu er som kanske redan tagit er igenom detta stadiet. Var gjorde ni testerna innan? (Sverige eller Danmark) Vad betalade ni för proverna ? Är det någon sorts kö till Vitanova? Hur länge fick ni vänta från första kontakten till första inseminationen? Ja jag har säkert tusen frågor men blir glad om nån vet nåt av detta :)

• Svar på tråden Insemination i Danmark
  • Hoppfullt

Tack!! :)

Det blir nog ungefär samma pris gissar jag. Skönt att slippa köra bil också. Stena tar bara 99kr per person till Fredrikshamn över dagen. Sen tåg eller buss 2 timmar.

PoL skrev 2013-11-24 15:05:47 följande:
    Det borde vara inom tidsramen. Tar ni Stena line? Jag har bilat till Helsingborg, tagit Scandilines över o kört till Köpenhamn. Klart, med bensinkostnad kanske det blir samma slutsumma?

Lycka till!!!!

• Hoppfullt

Gaiakliniken ligger i Hobro mitt i Danmark. Vi har åkt till Köpenhamn tidigare när min flickvän försökte och då tog vi bilen till Malmö och buss över bron.

Hoppfullt skrev 2013-11-24 15:22:03 följande:
    Tack!! :)

Det blir nog ungefär samma pris gissar jag. Skönt att slippa köra bil också. Stena tar bara 99kr per person till Fredrikshamn över dagen. Sen tåg eller buss 2 timmar.

• PoL

Efter lite funderande tror jag det brukar gå på ca 1000:- med scandilines båt samt bensin tur och retur från Gbg till Cfc i Köpenhamn. Jag ska nog kolla igen vad det kostar med Stena fast med bil

• Varärstorken

När vi kör bil till malmö och tillbaka så kostar bensinen ca 500 kr, ca 100 kr går i parkering i malmlö och tågbiljetterna kostar 420 kr tur och retur för 2 personer. Allt som allt ca 1000 kr. Så det ligger ganska lika :)

• PoL
    Varärstorken skrev 2013-11-25 09:11:51 följande:

När vi kör bil till malmö och tillbaka så kostar bensinen ca 500 kr, ca 100 kr går i parkering i malmlö och tågbiljetterna kostar 420 kr tur och retur för 2 personer. Allt som allt ca 1000 kr. Så det ligger ganska lika :)

Skönt att höra - att jag inte varit galet oekonomisk, menar jag
  • Ayjay

Sellmer ligger intil motorvägen och bra med parkeringar, lätt och köra dit. Så vi kör över :) fick min mens idag aldrig blivit så glad för det men annorlunda nu! Inte långt till ägglossning då. Jag hade ägglossning 2 ggr denna period men vid första ägglossningen blödde jag fortfarande. Hoppas på en normal period denna gång.

• Hoppfullt

Då var det gjort. Perfekt timing med ägglossningen. Vi kunde nästan se hur ägget släppte på ultraljudet. Bara att hålla tummarna nu då. :) Tredje gången gillt!

• PoL

Ayjay, oväntad m dubbel äl?

Hoppfullt: håller tummarna!

Fick min mens idag, så mitt 3e försök tog inte så ledsen ska kontakta Cryos o se om det finns några strån kvar av samma donator...

• Hoppfullt

Tack för att ni håller era tummar!

Så tråkigt att höra PoL! Klyschigt men bara att ta nya tag! Kram till dig

Svar på tråden Insemination i Danmark