• Regnbågsfärg

Insemination i Danmark

Jag och min sambo har bestämt oss för att försöka bli gravida med hjälp av insemination i Danmark, vitanova. Så vi började med att ringa runt till vårdcentraler/barnmorskemottagningar här hemma för att få förtesterna gjorda här hemma. Det visar sig nog vara svårare än man kan tro. Läkaren tyckte också att vi skulle göra det på kliniken i Danmark istället för här hemma. Vi har mejlat vitanova och frågat hur de tycker vi ska gå till väga. Vi bor i västra Skåne och det är inte jättejobbigt om vi måste åka dit för proverna. Men eftersom ingen vet något så frågar vi nu er som kanske redan tagit er igenom detta stadiet. Var gjorde ni testerna innan? (Sverige eller Danmark) Vad betalade ni för proverna ? Är det någon sorts kö till Vitanova? Hur länge fick ni vänta från första kontakten till första inseminationen? Ja jag har säkert tusen frågor men blir glad om nån vet nåt av detta :)

• Svar på tråden Insemination i Danmark
  • Varärstorken

Så tråkigt PoL! Jag förstår besvikelsen och att man blir ledsen. Någonstans i bakhuvudet finns ju den stora skräcken att det aldrig kommer att funka. (Iallafall känner jag så).

Man får bryta ihop och komma igen!

Stor kram

• Ayjay

PoL vad tråkigt förstår att du är ledsen. Man hoppas och hoppas.

• PoL
    Ayjay skrev 2013-11-26 18:59:48 följande:

PoL vad tråkigt förstår att du är ledsen. Man hoppas och hoppas.

Tack!
  • Ayjay

Nu inväntar jag ägglossning. Den kan komma i helgen. Känns lite i äggstockarna idag och känns som att jag fått lite ( ursäkta infon) extra flytningar. Men inget på ägglossningstestet än. Tänkte prova en gång till ikväll för och kolla stegring. Orolig, tänk om jag missat ägglossningen. R går det för er andra?

• Regnbågsfärg
    Ayjay skrev 2013-12-13 17:59:21 följande:

Nu inväntar jag ägglossning. Den kan komma i helgen. Känns lite i äggstockarna idag och känns som att jag fått lite ( ursäkta infon) extra flytningar. Men inget på ägglossningstestet än. Tänkte prova en gång till ikväll för och kolla stegring. Orolig, tänk om jag missat ägglossningen. R går det för er andra?

Extra flytningar låter ju lovande. Hoppas ni kommer iväg i början av veckan då (:

Du missar nog inte den :)

Vi har varit på häslosamtal och vecka 12 blir i juldagarna så inskrivningssamtal blir i början av januari. Ska då boka tid för ultraljud också.. Vågar inte hoppas för mycket men är så lycklig och vi har berättat för närmsta familjen. De förvånade men glada :)

Vill höra bebis!!
  • PoL

Ayjay: förstår vad du menar! Har själv fått bara svaga plus på äl-testerna de senaste två månaderna, skumt. Efter mitt mf alltså. Nån som vet varför?

• PoL

Regnbågsfärg, såååå mysigt att läsa ditt inlägg!

• Regnbågsfärg
    PoL skrev 2013-12-14 12:29:31 följande:

Regnbågsfärg, såååå mysigt att läsa ditt inlägg! smile1.gif

:) hihi

Jobbigt att man inte kan vara säker på att det blir bebis förens den är född. Vill berätta för hela världen!

(:

Hoppas det går för er andra också supermysigt trots den ständiga oron för (blivande) frun och bebbe.
  • Ayjay

Regnbågsfärg: Vad kul och läsa. Vilken tidig och underbar julklapp. PoL: Jag vet inte, men kan kanske ta ett tag för kroppen och läka sig. Allt man vill ju är ju att få ett plus. Ingen ägglossning än i sikte här. Köpte clearblues digitala test idag som mäter de 4 fertilaste dagarna. Ville jämföra med testlagrets stavar. Men det blev samma resultat. Ska minsann våga ta med testet till jobb i morgon och låsa in mig. Men blir ett till ikväll :)

Svar på tråden Insemination i Danmark