• Regnbågsfärg

Insemination i Danmark

Jag och min sambo har bestämt oss för att försöka bli gravida med hjälp av insemination i Danmark, vitanova. Så vi började med att ringa runt till vårdcentraler/barnmorskemottagningar här hemma för att få förtesterna gjorda här hemma. Det visar sig nog vara svårare än man kan tro. Läkaren tyckte också att vi skulle göra det på kliniken i Danmark istället för här hemma. Vi har mejlat vitanova och frågat hur de tycker vi ska gå till väga. Vi bor i västra Skåne och det är inte jättejobbigt om vi måste åka dit för proverna. Men eftersom ingen vet något så frågar vi nu er som kanske redan tagit er igenom detta stadiet. Var gjorde ni testerna innan? (Sverige eller Danmark) Vad betalade ni för proverna ? Är det någon sorts kö till Vitanova? Hur länge fick ni vänta från första kontakten till första inseminationen? Ja jag har säkert tusen frågor men blir glad om nån vet nåt av detta :)

• Svar på tråden Insemination i Danmark
  • Ayjay

Fick positivt i morse. Men tyvärr så sitter jag på jobb och kan inte åka idag tyvärr. Jag har fått tid i morgon förmiddag och hoppas att det fortfarande är positivt då!! Nervös vill att denna dagen ska ta slut nu.
    Vill ju åka idag men jag och sambon jobbar 8 mil ifrån varandra och jag måste ha lite ramförhållning på jobb..

• Q13
    Ayjay skrev 2013-12-18 11:05:47 följande:

Fick positivt i morse. Men tyvärr så sitter jag på jobb och kan inte åka idag tyvärr. Jag har fått tid i morgon förmiddag och hoppas att det fortfarande är positivt då!! Nervös vill att denna dagen ska ta slut nu.
    Vill ju åka idag men jag och sambon jobbar 8 mil ifrån varandra och jag måste ha lite ramförhållning på jobb..

Men brukar man inte åka dan efter positivt utslag? Det gjorde iaf vi, och nu ligger det en liten tjej inne i magen och växer :)
  • Ayjay
    Q13 skrev 2013-12-18 11:26:16 följande:
    Men brukar man inte åka dan efter positivt utslag? Det gjorde iaf vi, och nu ligger det en liten tjej inne i magen och växer :)
    Härligt Q13, då håller jag det positivt i minnet :)
    Grattis till er lilla tjejn i magen! :)
  • Regnbågsfärg

Vi sjukanmälde oss när vi fick positivt på morgonen. Inte populärt men vi vill inte tala om på jobb än. Inga hetrosar behöver berätta att de planerar barn...

Lycka till! Hoppas plusset kommer!!
  • PoL

Jag har åkt dagen efter positivt äl-test och blivit gravid, det kommer säkert gå bra!

Håller tummarna för er imorn!
  • Varärstorken

Ayjay, vi åkte dagen efter positivt ÄL test den här cykeln (insemination i tisdags). Jag var jättenervös för att det skulle vara för sent. Men bm lugnade mig och sa att det tar 24-36 timmar efter positivt ÄL test för ägget att släppa och sen lever ägget typ 12 timmar. Så man har 36-48 timmar på sig :)

Jag har BIM på nyårsafton :)

• Ayjay

Tack alla! Allt gick bra. Gjorde ett UV först och allt såg bra ut med en blåsa på 19.5 mm om jag nu förstod det rätt. Fin slemhinna också visst :) Jag har BIM 2 januari. Men eftersom min mens beräknas komma före det antagligen så vet jag innan om det tagit eller ej. Men allt såg bra ut :)

Varärstorken: Vilken spännande tid vi har framför oss nu! :)

• Varärstorken

Ja vi ligger ju jättenära varandra i bim. Jag brukar också ha kortare cykel än så, så vet nog före bim jag med :)

Håller tummarna för oss!

• Ayjay

God Jul på er! Hoppas ni fick fina klappar av tomten. Väntar fortfarande på den bästa klappen, pluset! Vilken jobbig väntan detta är! Googlar tidiga grav symptom och känner efter hela tiden. Försöker tänka på annat men det är svårt när man samtidigt är ledig! Hur har ni andra det?

Svar på tråden Insemination i Danmark