• Anonym (snart hemma i Sv)

Förskolebarns kläder i "finare" områden

Ni som arbetar som förskolepersonal ) i välbärgade i områden vilka ytterkläder ( nya/begagnade, funktion och märken har små förskolebarn på sina ytterkläder? Vilka funkar? Föräldrar får såklart också svara och gärna motivera sitt val. Skriv gärna var i Sverige och om det är storstad ( innerstad ) eller förort.

• Svar på tråden Förskolebarns kläder i "finare" områden
  • EllisBell

Krumpy: Har du aldrig jämfört något? Kläder? Skor? Bil? Bostad? Mat? Är man klädiintresserad samt mån om att ungen skall vara varm och torr är det väl inget konstigt?

Har lyckats radera 2 lååånga inlägg tidigare, så ett försök till. Roligt att tråden lever och bra med konstruktiva tips. Ingenstans har jag skrivit något om "rätt" märke. Däremot efterfrågar jag bl a varumärken på kläderna annars blir det ju svårare för mig att jämföra. Hur gör ni? Låter tufft att vara småbarnsförälder i Sverige om man surfar runt i det här forumet iallafall, ödmjukhet mina medmänniskor det är en dygd. Att jag skulle vara rädd för att passa in i min hemstad, inte riktigt rätt men det kan ju inte ni veta. Men det är omtanken som räknas För er som orkar bry er så kan jag dela med mig av den shopping jag hunnit med. Skalkläder, jacka, byxor+vantar- Pop Vindfleece+ullstrumpor- Pop Underställ- Joha. Såg så fina ut. Gore-tex skor- Superfit passar mitt barns fötter. Dunväst- Ralph Lauren Enkel vinterjacka- Burberry. Enkel =inget dun. Dunjacka+byxor- Moncler. Väger så lite måste ju vara skönt att ha på sig som barn. Handlade en del vanliga innekläder från mini rodini och little marc jacobs. Kan ha glömt något men nu återstår det att se om allt passar. Saknas mössor och vantar/handskar. "Rånarluvor" är det nåt man bör införskaffa? Vinterskor väntar jag med till jag är i Stockholm. Vågar jag vänta med vinteroverall? Vill ju helst prova på barnet direkt i butik. Velar på Canada Goose varm och mysig men kanske tung på mitt smala barn. Tack för mig och god natt.

• Anonym (älskar jackor)

Duns har glada mössor. Vet inte hur gammalt ditt barn är? Varm mössa - kanske en sån norsk stickad med stor tofs? Rånarluva har vi aldrig haft. Fuskpolo är bra däremot. Katvig brukar ha fina innekläder.

• Rocket Mania

I Sverige är det funktionskläder som gäller. Det är snarare dyra kläder utan funktion folk fnyser åt än en beg overall fr POP

Anonym(älskar jackor): ska kolla upp Duns och Katvig. Barnet är 2 år. Fuskpolo hade jag totalt glömt bort. Tveksamt dock om mitt barn kommer vilja ha nåt på sig som sitter så tajt högt upp på halsen, hmm.

• Margaux

Rånarluva är oslagbart! Och det som vår förskola vill ha... Fuskpolo går också bra men halsduk får de inte ens ha...

• Anonym (Exakt)
    Rocket Mania skrev 2013-09-03 08:32:32 följande:
    I Sverige är det funktionskläder som gäller. Det är snarare dyra kläder utan funktion folk fnyser åt än en beg overall fr POP
    Exakt vill man signalera att man är bra mamma med pengar i Sverige ska man undvika Ralf L och Buberry.. Dyra funktionskläder visar både att man är medveten och har pengar. Kläder enbart med ett dyrt märke impar inte mycket.

Rånarluva och fuskpolo ska kollas upp!

• Anonym (älskar jackor)

Fuskpolo i merinoull brukar pop ha. Mjuk och sitter inte åt. Janus (finns på MInimundus) har liknande. Duns verkar inte ha så mycket mössor just nu, liknande finns hos Maxomorra.  Dra-på-vantar från pop är bra i den åldern (trillar inte av). Preppy barnkläder att ha inne kan man hitta på Zara. För övrigt är Fjällrävenjacka såå gulligt på små barn : )

Svar på tråden Förskolebarns kläder i "finare" områden