• Anonym (snart hemma i Sv)

Förskolebarns kläder i "finare" områden

Ni som arbetar som förskolepersonal ) i välbärgade i områden vilka ytterkläder ( nya/begagnade, funktion och märken har små förskolebarn på sina ytterkläder? Vilka funkar? Föräldrar får såklart också svara och gärna motivera sitt val. Skriv gärna var i Sverige och om det är storstad ( innerstad ) eller förort.

• Svar på tråden Förskolebarns kläder i "finare" områden
  • Anonym (My)

De här "kostym och portföljföräldrarnas barn har Everest eller hm, annars är det kax eller pop. Det är väldigt liten märkeshysteri och föräldrar verkar inte bry sig nämnvärt, inte heller barnen. Mellansverige

• Anonym (LEGO)

Faktum är faktiskt att många som har pengar köper inget särskilt märke och kan handla på HM, Lindex osv för de känner inte de behöver hävda sig eller bara köpa dyrt för de har pengar.

Däremot nyrika....

Har förstått att det här med olika prisklasser på märken vad gäller kläder är väldigt känsligt på fl. Jag menar att det måste finnas nåt för alla sen är det väl upp till var och en vad man tycker passar ens familj. Själv handlar jag aldrig second hand kläder eftersom jag älskar känslan av det nya däremot inga problem med att handla på kedjorna om jag springer på något snyggt. Till mitt barn handlar jag sånt som är snyggt och praktiskt och framförallt bekvämt sen vad det kostar är sekundärt. Ni kanske undrar varför jag då undrar om det är nya/begagnade kläder i Ts - jo för om funktionsplaggen är så bra att de håller till flera barn kanske jag kan ge vidare om mitt barn har växt ur plagget utan att skämmas ( vill ju inte skänka skräp till någon).

Fortsätt skriva. Hittills så tyckte jag spontant inte om Didriksson, följde Lego-länken och hjälp där var det väldigt könsindelat. Helly hansen känns rejäla samma med Isbjörn ( de funkar bra till vuxna ). Mini rodini, Canada g, Peak är de nåt för de små. Polarn&pyret talar många väl om och bebisplaggen vi har haft har varit av god kvalitet. Snälla fortsätt tipsa, skriv!

• Anonym (LEGO)

TS: Är du så osäker av dig att folk måste tips dig och skriva vilka märken DU ska klä DITT barn i? Du litar inte på ditt eget omdöme eller?

Läs om läs rätt det handlar om att jag måste sätta mig in i en helt nytt klädsegment, vill som de allra flesta ha det bästa till mitt barn. Kanske behöver vi flera uppsättningar skor t ex eller ytterplagg till vintern.

Men skalkläder funkar väl var som frågan är bara vilka.

Ni som har den erfarenheten får gärna dela med er.

• Anonym (Olika)
    Anonym (snart hemma i Sv) skrev 2013-09-01 14:30:26 följande:
    Läs om läs rätt det handlar om att jag måste sätta mig in i en helt nytt klädsegment, vill som de allra flesta ha det bästa till mitt barn. Kanske behöver vi flera uppsättningar skor t ex eller ytterplagg till vintern.

Men skalkläder funkar väl var som frågan är bara vilka.

Ni som har den erfarenheten får gärna dela med er.

Jag har en overall och en uppsättning skalkläder och skulle jag vilja sätta på skalkläder istället för overallen fungerar pop skalkläder med ull och fleece under perfekt på vintern.

Skor har vi ett par, kavat. Aldrig blivit blöta.

Vantar har vi två av. Ett par hestra och ett par didriksson.

Bara för vi har råd känner inte vi för att slösa med pengar och köpa flera uppsättningar utan köper kvalitetskläder som håller värme och torrt
  • Mitarashi

Vi köper gneis eller pop overaller och skalkläder, superfit skor, hestra vantar, ull från tex janus dvs inget hårdbehandlat skräp typ lindex eller pierre robert. Ullfrotte från pop. Ullsockor från melton.

Kort sagt så köpts det inga kläder med vattenpelare under 10000, kläderna får gärna vara fodrade med ull och ha gore-tex membran. Sen spelar priset ingen roll alls, funktion och kvalitet är det jag går efter.

Svar på tråden Förskolebarns kläder i "finare" områden